Modrými horami z Kobylí přes Vrbici a Čejkovice do Čejče

Tipy na výlet Rodina s dětmi Celodenní výlet Za kulturou Do přírody

Výlet zahájíme na železniční stanici v Kobylí na Moravě, dobře dostupné i o víkendu. Vydáme se po modře značené pěší trase přes obec, kolem zdejších vinných sklepů a místního pramene a dále vinohrady až do obce Vrbice. Odtud pokračujeme po zpevněné cestě částečně lesem přes rozcestí Ochozy do Čejkovic ke kostelu. V Čejkovicích změníme vedoucí bravu trasy na červenou, vystoupáme mezi vinohrady nad obec a postupujeme dále k přírodní rezervaci Čejkovické Špidláky na rozcestí Čejčské jezero. Projdeme podél železnice ke Sluneční zátoce a odtud už je to jen 1,5 km do Čejče k vlakovému nádraží. (Můžeme využít vlak pro cestu zpět do Kobylí a vytvořit tak okruh.) Celá trasa měří asi 13 km.

Kobylí - některé ze z vinných sklepů v této obci patří k památkově chráněným. V obci také najdeme muzeum ve sklepních prostorách, seznamující s národopisnými tradicemi, historií s vinotékou místních vín. Je otevřeno každou neděli odpoledne od května do srpna.

Vrbice - nejvýše položená obec břeclavského okresu, zdejší kostel tvoří optickou dominantu širokého okolí. Za vidění stojí zdejší soubor vinných sklepů, mohyla osvobození u kostela a nově také replika dřevěného větrného mlýna.

Čejkovice - obec byla v majetku Templářů, kteří zde pěstovali révu a založili vinné sklepy. Tradice vinařství je široce zachována dodnes. Původní templářská tvrz byla v 17.století přestavěna na zámek, dnes slouží jako hotel. Přilehlá barokní sýpka je chráněnou kulturní památkou.
V obci strávil většinu svého dětství T.G.Masaryk, má zde památník s pamětní síní zřízený z domu, kde s rodiči bydlel. K památníku je vyznačena od kostela významová odbočka červené trasy.

Čejkovické Špidláky - přírodní rezervace, rozdělená na tři samostatná území, s výskytem mimořádně vzácných druhů květeny shodných jako na nedaleké Pálavě - zejména koniklece, kosatce a hlaváčky jarní.

V místě, kde modré trasa opouští Kobylí leží u cesty kamenná studánka s posezením, ve Vrbici nabízí možnost k občerstvení zdejší pohostinství.
Přestože Čejkovice jsou hodně turisticky navštěvované, zdejší možnosti k občerstvení jsou jen velmi omezené. Spíše počítejte jen s doplněním tekutin, na jídlo doporučuji dojít v Čejči až na zdejší náměstíčko (+1 km), kde najdete rozumnou a cenově velmi přijatelnou restauraci.

Trasa je ideální tím, že kombinuje jak přírodní (Špidláky), tak kulturní (zámek Čejkovice, muzeum TGM) památky. Její průběh vinohrady s rozhledy po zvlněné krajině ideálně charakterizuje duši Slovácka a celá trasa je obklopena ve všech obcích malými vinnými sklípky, architektonicky nejzajímavější jsou určitě ty ve Vrbici.

Jde o pohodovou výletní trasu pro aktivní odpočinek, není potřeba žádné speciální vybavení ani vysoké boty. Jen je nutno pamatovat, že jen malý úsek je veden lesem, takže je třeba se chránit před sluncem a být dostatečně zásobený tekutinami.
Pamětní síň TGM v Čejkovicích je přístupná po dohodě na místním obecním úřadě.

A opět jako u všech ostatních příspěvků bych Vás rád požádal, aby pokud narazíte na nesrovnalosti turistického značení v terénu (nedostatečné značení, poškození kácením, vandalismus, chybějící, zohýbané směrovky či směrovky s neplatným textem), abyste mne o takových skutečnostech informovali - vyplněním krátkého formuláře na stránce http://www.turistickeznaceni.cz/. Já nebo moji kolegové uvedeme pak vše do pořádku v co nejkratším možném termínu. Díky.

Poslední aktualizace: 11.6.2010
Modrými horami z Kobylí přes Vrbici a Čejkovice do Čejče na mapě
Autor: Sheriff

Příspěvky z okolí Modrými horami z Kobylí přes Vrbici a Čejkovice do Čejče

PATRIA Kobylí
Nenechejte se splést tím, že Patria Kobylí je akciovka, má 160 zaměstnanců a zabývá se různou zemědělskou výrobou. Pěstování hroznů a výrobu jejich vín reprezentuje značka Víno z Kobylí. Ze 153 vlastních hektarů zde ročně vyprodukují kolem 700 tisíc…
Začátek tohoto výletu je opět u penzionu Patria v Kobylí. Vyrážíme po…
Z Kobylí přes Vrbice až do Čejkovického Sonnentoru. Pop…
Trasa vycházky vede po modré značce od nádraží v Kobylí, přes…
I přes nepříliš povzbudivé počasí předminulého víkendu jsme si neodpustili…
Trasu zahájíme v Kobylí u železniční stanice, po modře značené pěší značce severním směrem vyjdeme z obce do lesa a poměrně výrazným stoupáním…
Naše trasa začíná u penzionu Patria v Kobylí, kde jsme ubytováni. Vyrážíme…
Nachází se na objektu železniční stanice. Prochází tudy modře značená turistická cesta a nově i zelená značka…
Trasa vede od železniční stanice Kobylí na Moravě průběžně ulicem…
Začátek výletu začíná opět v Kobylí. Jedeme po Modrohorské cyklostezce pod…
Pátek 27. 5. 2022 - odpoledne U jedné rozhledny jsme spali, u druhé jsme…
O víkendu bude v Kobylí na jižní Moravě otevřena unikátní…
Kdyby jen šlo povědět, která z vinařských zajímavosti je jednoznačně…
Vrbice jsou větší vinařskou obcí s 1120 obyvateli a najdeme ji v oblasti Hustopečské pahorkatiny, východním směrem od města Velké…
Bořetice - rozhledna Kraví hora
Jestliže Paříž pozorují turisté z Eiffelovky, Lisabon z plošiny výtahu…
Ani se tomu nechce věřit. Ve chvíli, kdy píšu tyto řádky venku…
Rozhledna Kraví hora se nachází na kopci Olbramy mezi obcemi Bořetice a Němčičky na Břeclavsku, kousek za hranicemi Svobodné…
Občané Bořetic vybudovali nad recesistickou republikou Kraví hora (jedná se o místní sklepní areál) dřevěnou rozhlednu vysokou 15 m. Slavnostní…
Některé  cíle hanlivě nazýváme  „haluzemi“… Letošní náhodou  se  …