Mladějov

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Celodenní výlet Za sportem Do přírody Na kole

Jedeme do Mladějova, který se nachází v jižní části českého ráje mezi Újezdem pod Troskami a Sobotkou.

První zmínka o obci je z roku 1372, kdy zde na dřevěné tvrzi vládl Kunrát z Mladějova. Nejvýznamnější památkou Mladějova je kostel svatého Jiljí. Jedná se o původně gotickou stavbu ze 14. století, která byla v 18. století barokně přestavěna. Vnitřní zařízení kostela pochází z období 17-19. století. Hlavní rokokový oltář z 19. století doplňují sochy sv. Prokopa a sv. Vojtěcha. V sousedství se nachází barokní fara a dřevěná bedněná zvonice z 19. století. Areál kostela se zvonicí u vstupu doplňuje socha sv. Linharta z roku 1740.

Historie nedalekého zámku je spjata s bývalou tvrzí, která byla po staletích přebudována do podoby zámeckého sídla. Ve druhé polovině 18. Století v zámku prožil poslední dny svého života František Josef Gerstner, první ředitel Českého stavovského polytechnického institutu v Praze a projektant první koněspřežné dráhy v Evropě, která vedla z Lince do Českých Budějovic, pohřben je na zdejším hřbitově. Pohromou pro zámek, který je v soukromých rukou, byla noc 3. ledna 2002, kdy vyhořel. Obnova zámku byla ukončena v roce 2005. V současnosti je zámek možno pronajmout k rodinným i firemním akcím, viz: http://www.zamekmladejov.cz/

Dobrý dlabanec, ale i ubytování nabízí Chata Nebákov, která se nachází v krásném nebákovském údolí cca 4 km severozápadně od Mladějova, viz: http://www.chatanebakov.info/

Místo po bývalém Hotelu Vrabec na návsi je stále prázdné….. plameny v roce 1988 udělaly své…. Ale vzpomínka na malinovou limonádu v roce 1983 zůstává.Smile

Mladějov je ideálním východiskem do několika oblastí českého ráje. Západně do Prachovských skal, severně k Troskám a západně k Sobotce a hradu Kost. Obcí prochází červená turistická značka ve směru Nebákovské udolí - Prachovské skály a cyklotrasa KČT č. 14.

Poslední aktualizace: 21.3.2012
Mladějov na mapě
Autor: Martens

Příspěvky z okolí Mladějov

Z Mladějova na Trosky, Vidlák a Věžák
Od vlaku v Mladějově se vydáme po červené lesem na Dolský rybník. Odtud…
Sobota 16. 10. 2021 - dopoledne Po včerejším výletu jsem byla příjemně…
Zjistili jsme, že hrad Pařez máme sice skoro za rohem, ale…
Tato pěší trasa začíná na železniční zastávce Mladějov …
Mladějov- obec v Českém ráji mezi Sobotkou a Jičínem. První zmínka o obci je již z roku 1372, kdy zde vládl pan Kunrát z Mladějova.…
Dolní mlýn - místo, kde se na křižovatce lesních cest stýkají čtyři údolí.…
Turistický rozcestník, který se nachází u rybníka v místě zvaném Dolní mlýn, ukazuje turistům cestu ve více směrech. Po zelené ve…
Hrdoňovice - obec v Českém ráji, nedaleko Újezdu pod Troskami, prvně historicky doložená roku 1364. V Hrdoňovicích najdeme několik…
Cílem dnešního výletu není nic menšího než jedno z nejkrásnějších skalních…
Při letošní návštěvě Českého ráje jsme si s našimi přáteli z psího webu…
Zřícenina Hradu Trosky se tyčí na skalních vrcholech v Českém ráji. Tento…
zřícenina hradu Pařez
Cílem naší cesty je romantická zřícenina skalního hrádku Pařez, která se…
Skalní hrad Pařez se nachází na okraji Prachovských skal v krásné lesní…
Hrad Trosky se nachází v oblasti Českého ráje na severovýchodním okraji…
Naše společná cesta na Exitu 44 rychlostní silnice R10. Dále pokračujeme směrem na Židněves, Sukorady, Obrubce, Horní Bousov,…
zřícenina hradu Trosky
Soutěž 2 body
Trosky - jednoznačně nejvýraznější dominanta Českého ráje, která se…
To co v Krkonoších znamená Labská bouda, to v centru prachovských skal…
Kam a jak jedeme Naším cílem je jednoznačně největší dominanta Českého…
 Od Humprechtu se vydáváme po žluté turistické značce směrem na Nepřívěc.…
Prachovské skály
Přírodní rezervace vyhlášena v roce 1933. Skalní město vzniklo usazením pískovců a slínovců na dně druhohorního moře a stalo se tak…
Humprecht
Raně barokní zámek Humprecht stojí na zalesněném čedičovém vrchu …
Název místa Vyhlídka Českého ráje vypovída za vše... prostě nádhera. Z vyhlídky se nabízí výhledy na celý amfiteátr skal,…
Prachovské skály - Myší díra
Skalní útvar Myší díra v Prachovských skalách se nalézá při cestě malým (žlutým) okruhem ve směru od Točenice k Vyhlídkám. Průchod skalní štěrbinou…
Věžák
Tento rybník slouží jako záchytné místo vody ze Želejovského potoka.…
Věžické údolí je zřejmě nejkrásnější údolí Českého ráje. Jeho…
Kost
Hrad Kost je jedním z nejzachovalejších gotických hradů v Čechách, vybudo…
Na území Českého ráje byla roku 1955 vyhlášena první chráněná krajinná ob…
Hrubá Skála
Romantický zámek Hrubá Skála se nalézá na okraji Hruboskalského skalního města uprostřed lesů na zalesněné skalní plošině nad obcí…
Hruboskalsko jsou pískovcové skalní věže, které najdeme v severovýchodní …