Mladečské jeskyně - fotografování v jeskyních

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní Do přírody Na kole

Foto: Bobkart

Mladeč je víska na okraji CHko Litovelské Pomoraví, nedaleko vesnice vede Hanácká dálnice R35 z Olomouce do Mohelnice, z Litovle do Mladče dnes vede pěkná cyklostezka, já jsem tady onehdy byl s kamarádem taky na kole (i když trošku dál, cca 35km). Takže přístup je možný všemožnými způsoby.

Mladečské jeskyně jsou poměrně pěkné krasové jeskyně v masivu Třesína nedaleko Litovle. Detailně jsou popsány určitě na jiném místě. Tento tip dávám náruživým fotografům na začátku nebo konci turistické sezony kdy většinou již nebývá takový nával. Do jeskyně s fotoaparátem a stativem. Ve většině jeskyních u nás není problém zakoupit známku na focení. A protože většina fotografů dnes fotí digitálně, není takový problém nepovedené snímky vyhodit. Chce to tedy nějaký slušnější digitál, který umožňuje aspoň tošku manuální režim, tedy nastavení ISO a vypnutí blesku. Pokud má foťák navíc RAW, pak ještě lepší. Když se nám podaří odchytit menší výpravu, většinou stativ nikomu nebude překážet. A fotky jsou pak daleko plastičtější než když fotíme bleskem. Navíc malý blesk v kompaktních přístrojích ani nemá tu sílu...

A vyvážení bílé nastavit na automat. No a hodí se i drátěná spoušť.

Bufet je přímo u vstupu do jeskyní, občas se zastavujeme v restauracu u rybníka v Sobáčově (asi 1km od jeskyní).

Právě proto, že jsem si chtěl focení se stativem v jeskyni vyzkoušet, hodilo se nám, že jsme tu byli až v říjnu, kdy skutečně výprava čítala nějakých 10 nebo snad 15 lidí, takže jsem moc nepřekážel.

V Mladči bylo vstupné tuším 60,- Kč, za focení se bere 50,- Kč a jak jsem si všiml, nálepka je stejná i v jiných jeskyních ve správě Jeskyní ČR (Javoříčko, Sloup, Pomezí aj.) A ještě k tomu stativu - určitě nějaký bytelnější ne nějaký pidi, ideální s výškou kolem 140-150cm. A do galerie jsem dal fotky i z července když jsem měl nasazený blesk.

Poslední aktualizace: 31.3.2011
Mladečské jeskyně - fotografování v jeskyních na mapě
Autor: Bobkart

Příspěvky z okolí Mladečské jeskyně - fotografování v jeskyních

Romantickým areálem Lichtenštejnů v CHKO Litovelské Pomoraví
Tato chráněná oblast se rozkládá převážně v údolní nivě přirozeně…
Jeskyně na Olomoucku - Mladečské jeskyně
Na rychlostní silnici Olomouc-Mohelnice sjedete na 248km a na následném kruhovém objezdu se vydáte směrem na Mladeč. Po pár…
Toto velké turistické rozcestí se nachází na návsi v obci Mladeč, asi 8 km od centra Litovel. Jedná se o rozcestí dvou turistických…
Jeskyně Podkova
Tato jeskyně je jedna z několika nalezených malých jeskyní v Mladečském…
Mladečské jeskyně se nacházejí na západním okraji obce Mladeč u Litovle v…
Pomník padlých z 1. světové války v Mladči najdeme ve svahu, který míří od návsi přes koleje k návrší Skalka (kde je jeden z…
V divné době, která toho zase až tak moc neumožňuje, je důležité si…
Mladeč je všeobecně známý díky krasovým jeskyním v podzemí vrchu Třesín. Vlastně i díky ním patří k nejstarším obydleným místům v…
Jedeme (či jdeme) si prohlédnout přírodní památku Třesín. Tu najdeme…
Průjezd Litovelským Pomoravím je naší pravidelnou, většinou Jarní…
Ačkoliv nejznámější moravské jeskyně nacházíme v oblasti, které se říká Moravský kras, oblast Moravy je bohatší i na další jeskyně. A celkem nedalek…
Podle vzhledu se dá usoudit, že kříž poměrně nedávno prošel nějakou…
Zámek Nové Zámky stojí v rozsáhlém lesním komplexu na levém břehu řeky Mo…
Nedaleko historického města Litovel se v krasové oblasti mezi obcemi…
Osada se zámkem Nové Zámky, místní část Mladče je 22 km sz od…
Západně od Litovle (asi 5 km) navazuje na komplex lužních lesů romanticky…
Národní přírodní rezervace Vrapač se nachází na pravém břehu řeky Moravy,…
Historie areálu v Sobáčově je vcelku krátká, můžeme ji datovat od roku…
Vlakem tam, na kole zpátky. Již téměř povinností je mezi spoustou…
Zajímavý geomorfologický útvar a PP Geologické varhany Brodka se nachází v Olomouckém kraji i okrese, v katastru obce Měrotín,…