Michelangelo ve Vídni

Tipy na výlet Rodina s dětmi Celodenní výlet Za kulturou

Tentokrát jsme se byli podívat v hlavním městě našich jižních sousedů - ve Vídni. Do Vídně jsme se dostali pohodlně autem asi za hodinu a půl z Brna. Pohyb po samotné Vídni nám s mapou u spolujezdce nedělal větší problémy a je potřeba vyzdvihnout parkování v centru Vídně. Je zde celá spousta podzemních parkovišť a zaparkovat není žádný problém. My jsme auto nechali asi 100 m od samotného Albertina.

Vydali jsme se do vídeňského Albertina, kde je v současné době k vidění výstava kreseb renesančního velikána Michelangela Buonarrotiho. Pokud ovšem někdo čeká, že zde uvidí rozměrná plátna a spoustu obrazů překypujících barvami, tak se plete. Ve zdejší galerii se můžete podívat na původní nákresy na papír, které si Michelangelo maloval po hospodách a na ulicích, kde hledal inspiraci, a podle kterých pak tvořil svá díla. Krásně je to vidět v místnosti speciálně věnované Sixtinské kapli ve Vatikánu. Po stěnách si můžete prohlédnout Michelangelovy náčty a studie, a na monitoru pak názorně uvidíte, jak je daný nákres použit do kompozice stropní fresky. Neméně zajímavý je výklad výtvarných technik těchto studií. Pokud by se snad někdo obával, že nebude rozumět popiskům u maleb, nemusí se vůbec bát, protože ve zdejší galerii mají "telefon", který Vám poví co se na cedulce píše, i v češtině. A nazávěr je třeba upozornit na to, že Michelangelo není jediný, kdo momentálně v Albertinu vystavuje svá díla. Můžete zde shlédnout i malby představitele kubismu - Pabla Picassa, která je rovněž velice zajímavá. Dále se můžete pokochat malbami Williama Kentridge a Herberta Brandla. Je nutno podotknout, že tento výlet je dosti časově náročný, protože na prohlédnutí celé výstavy je třeba si vyhradit minimálně 3 hodiny. Za tuto dobu jste schopni celou výstavu "proběhnout". Pokud někoho umění zajímá hlouběji, musíte počítat ještě s větší časovou náročností.

Ubytováni jsme ve Vídni nebyli, protože celý výlet jsme zvládli autem za jeden den.

Nejvíce se nám líbily mistrovské kresby Michelangela, ve kterých jsou detailně a dokonale propracovány všechny svaly lidského těla a i ty nejmenší detaily, jako jsou nehty u nohou.

Jako studenti jsme vstup do galerie pořídili za 7 euro. Pro dospělého stojí vstup ještě o 1,5 euro více. "telefon" který vám bude dělat průvodce v češtině nám byl zapůjčen za 4 eura. Na závěr ještě upozornění. Tuto unikátní výstavu zde můžete shlédnout do konce ledna, tak si pospěšte.

Poslední aktualizace: 21.12.2010
Michelangelo ve Vídni na mapě
Autor: Kulda

Příspěvky z okolí Michelangelo ve Vídni

Rakúsko - Viedeň - Farský kostol sv. Thekly ( Pfarrkirche St.Thekla )
Keď sme odchádzali od kostola sv. Floriána, uvideli sme na druhej…
Většina lidí si Vídeň a návštěvu Vídně spojuje jen s vánočními trhy a…
Kostol Panny Márie víťaznej sa nachádza v areáli Arsenál, kde sídli aj Vojenské historické múzeum. Kostol je postavený zo surovej tehly v…
Malý hřbitov Sankt Marxer Friedhof ležící za velkou červenou zdí ve…
Už mnohokrát jsme projeli Vídní bez zastavení a mířili si to na jih. Pryč…
V areáli Arzenál sa nachádza aj telekomunikačná veža nazývaná Rádiová veža Arsenalu, Arsenalturm,…
Na zámek Schönbrunn 3.8.2021 Na dovolené v Sopronu (Maďarsko) se …
Posledným miestom, ktoré sme tretí deň pobytu navštívili bol Gasometer. Toto miesto nachádzajúce sa…
V areáli Arzenálu sa okrem bývalých kasárni nachádza aj budova Mú…
Spolu so sestrou a s mamou sme sa rozhodli stráviť niekoľko dní v…
Konec letošní zimy jsme si s Aničkou zpříjemnily návštěvou Vídně a…
Viedeň má okrem zaujímavých budov aj veľa parkov. Jedným z nich je neďaleko hlavnej železničnej…
Pri vyberaní hotela kde sa vo Viedni ubytujeme, rozhodujúcu rolu hrála poloha - čo najbližšie k hlavnej železničnej stanici, na ktorú sme vlakom…
Po vzhliadnutí zaujímavého Hundertwasserovho domu…
Botanické zahrady patří mezi všeobecně oblíbené atrakce i odpočinková míst…
Na koncert do Viedenskej haly sme pricestovali vlakom z Bratislav…
Jsou to dva zámky postavené v barokním stylu, které spojuje…
Vídeň – Horní Belvedere  (Wien – Oberes Belvedere)
Vídeň – Horní Belvedere (Wien – Oberes Belvedere)
Rozsáhlý zámecký komplex Belvedere je vlastně rakouskou obdobou…
Farský kostol sv. Alžbety sa nachádza v Argentínskej ulici na Námestí sv. Alžbety.Kostol sme si všimli cestou k zámku Belvedér, ku ktorému sme sa…
Do někdejšího hlavního města rakousko-uherské monarchie se snažíme zavítat…