Městečko Lunz am See.

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní

Rakousko se pro nás stalo zemí, kam se rádi vracíme. Tentokrát jsme si k pobytu vybrali menší město v Dolním Rakousku, Lunz am See. Po překročení hranic ve Studánkách jsme zamířili na obchvat Lince a po necelé hodině jsme již po dálnici pokračovali na východ. Z té jsme odbočili na silnici č. 25, směrem k jihu a přibližně po 40 kilometrech jsme vjížděli do cílového města. To se nachází v oblasti, která podle archeologických nálezů byla osídlena již před 4000 roky. Oblast byla známá Keltům, Římanům, ale objevili se zde i Slované. O samotném městě je první písemná zpráva v roce 1203 a ve středověku bylo známým místem v údolí řeky Ois, která v této oblasti mění jméno na Ybbs. Tolik krátké seznámení. Zbývá najít náš penzion a vyjít na procházku městem.

Město je rozložené na obou březích řeky a jejich několika přítocích. Dominantou města je gotický kostel Panny Marie z roku 1392. Dvojlodní stavba s několika sloupy uprostřed a křížovou klenbou stojí za návštěvu. Svatyně je uprostřed malého náměstí. Při stěně kostela je pomník padlým, výjev s křížem a sluneční hodiny. Domy na náměstí jsou patrové a většinou staršího data. Jeden z domů v jižní části náměstí má podloubí. Uličkou k jihu se dostáváme k řece, přes kterou vede dřevěný most. Na okraji města je železniční stanice úzkokolejky, která dnes slouží turistům. Další významnou stavbou je renesanční zámek Amonhaus. Je zde umístěné informační centrum a dá se projít na nádvoří. Na druhé straně silnice je menší park. V severní části města jsou obchody a následuje hřbitov. U druhého mostu přes řeku je socha sv. Jana z Nepomuku. Nepřehlédnutelní jsou velcí pstruzi v průhledné vodě řeky.

Dočasným domovem se pro nás stal penzion Sunny. Panuje tady čeština a kromě ubytování jsme tu měli zajištěné snídaně a večeře. Ženám, které zde pracují nechyběla dobrá nálada a jídlo bylo dobré. Ve městě je několik možností zajít si na oběd nebo si koupit jídlo v obchodě.

Městečko a také jeho okolí jsou velmi hezké. Jak zámek, tak i zdejší kostel jsou stavbami, které mají něco do sebe. Hezká je procházka údolím potoka směrem k jezeru. Celkový dojem z města je více než dobrý, ale čistota je v Rakousku zcela běžným jevem.

Procházka městem se vejde do 3 kilometrů. Zajímavé je jeho okolí, kterému ale patří jiné povídání. Návštěvnost místa, především o víkendu, byla hodně velká. Kostel i zámeček jsou přístupné a to ostatní přenecháme fotografiím.

Poslední aktualizace: 21.6.2014
Městečko Lunz am See. na mapě
Autor: Bohumir

Příspěvky z okolí Městečko Lunz am See.

Výlet na Gross Ötscher.
Pohled z okna pokoje na modrou oblohu je předzvěstí hezkého dne. …
Město Lunz am See v Dolním Rakousku je místem, které jistě uspoko…
Rakousko – Ybbstallské Alpy (2): Dürrenstein, Lunzer Obersee (05/…
Majestátní horou, trůnící kouzelné krajině v srdci alpského předhůří až k…
Rakousko – Ybbstallské Alpy (1): Ötscher, Gemeindealpe a soutěska…
Zúčastněte se a vyhrajte! Kolem symbolu Mostviertelu, horského ma…
Nikdo nezná alpskou krajinu Mostviertelu tak dobře jako oni. V je…
Přírodní park Ötscher-Tormäuer je nádherné místo pro zimní i letn…
     Náš výlet nezačal zrovna nejlépe. Problémy se…
Příkré skály, burácející vodopády, jedinečná příroda – takto se p…
Poslední srpnový víkend vyrážíme na jednodenní výlet do Göstlingských Alp. Naším cílem je údolí říčky Mendling, kde je vybudovaná dřevěná stezka. Brz…
Gemeindealpe se nachází na rozhraní Dolních Rakous a Štýrska, ned…
Zvažujete, jak si zpříjemnit adventní čas a rádi byste vyrazili z…
                        Jak se tam dostat :   z dálnice A1  Wien –…
Jedním z cílů při  naší návštěvě Dolního Rakouska byl i vrchol Hochkar se…
Soutěska řeky Erlauf se nazývá rakouský Grand kanôn, na rozdíl od…
Jakmile začnou padat první sněhové vločky, promění se Dolní Rakou…
Potoky a malé říčky se po staletí zařezávají do vápencového masív…
Při pobytu v jižní části Dolního Rakouska je skoro pokaždé jedním…
Z našeho dočasného bydliště v Lunz am See jedeme po krátké spojce…