Měník - dřevěný kostel sv. Václava a Stanislava se zvonicí

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Celodenní výlet Do přírody Na kole

Při toulkách po Novobydžovsku se můžeme zastavit v obci Měník, nalézá se zde dřevěný kostel sv. Václava a Stanislava s dřevěnou zvonicí.

Obec Měník s kostelem sv. Václava a Stanislava se nalézá, cca 5km jihovýchodně od Nového Bydžova. Trojlodní kostel sv. Václava a Stanislava byl postaven v roce 1686 z trhanic což jsou ploché úzké desky vzniklé podélným trháním kmene stromu. První větší oprava kostela se uskutečnila v roce 1730. Na počátku 19. století byl kostel omítnut a tak na první pohled vypadá jako zděný. Vnitřní zařízení pochází z období přelomu 16. - 17. století. Sousední dřevěná polygonální zvonice byla postavena v roce 1689. V současné době zvonice prochází rekonstrukcí což dokládá světlý šindel položený na tělese zvonice.

U kostelíku v Měníku se zastavíme zřejmě při cestě k jiné známější památce a tak se pravděpodobně nadlábneme jinde. Ale např. cyklisté při velké žízni mohou navštívit místní Obecní hospodu wink

Bohužel vliv přírody je zejména na západní straně kostela znát, snad se dočká „pomoci“ jako sousední dřevěná zvonice.

Cca 15 km severozápadně od Nového Bydžova se nachází další dřevěný kostelík, je to kostel sv. Václava v Kozojedech, který je však popsán u samostatného příspěvku, viz: https://www.turistika.cz/vylety/kozojedy-dreveny-kostel-sv-vaclava

Další dřevěný kostel se nalézá cca 2km od Měníku, jedná se o Kostel Sv. Markéty ve Vysočanech, viz: https://www.turistika.cz/vylety/vysocany-dreveny-kostel-sv-markety

Poslední aktualizace: 10.1.2012
Měník - dřevěný kostel sv. Václava a Stanislava se zvonicí na mapě
Autor: Martens

Příspěvky z okolí Měník - dřevěný kostel sv. Václava a Stanislava se zvonicí

Měník - dřevěný kostel sv. Václava a Stanislava s dřevěnou zvonicí
Obec Měník se nachází jihovýchodně od Nového Bydžova. Největší zajímavostí…
Jedeme domů z Broumovska, milujeme rozhledny a tak se snažíme je navštívit…
Naším cílem je zajímavá sakrální památka, která se nachází v blízkosti…
Vysočany - dřevěný kostel sv. Markéty s dřevěnou zvonicí
Obec Vysočany, o které je první písemná zmínka roku 1364 se nachází jižně…
Zajímavá kaplička sv. Salvátora z druhé poloviny 18. století se nachází u…
Původně byly Mlékosrby přifařeny ke kostelu v Luhu a muselo se jednat o…
Pojmenování této obce má pocházet od toho, že se jednalo o ves lidí, kteří…
Barchov
V Barchově stávaly dvě středověké tvrze, jedna v místě dnešního stavení č…
Sochy sv. Václava, sv. Jana Nepomuckého, nebo sv. Panny Marie jsou v naší krajině k vidění celkem často. Socha sv. Lukáše, ochránce…
Lipová alej u Nového Bydžova je významným krajinotvorným prvkem v oblasti. Rozkládá se podél pravé strany silnice vedoucí od…
Dominantou Metličan, které jsou dnes součástí Nového Bydžova, je barokní…
Je poslední dubnová sobota roku 2016 a uzrál čas na další etapu podél řeky…
Secesní budova spořitelny a muzea byla postavena v letech 1905-1907 podle plánů J. Vejrycha. Historie muzea však spadá již do roku…
Bývalá Novobydžovská synagoga je připomínkou na židovskou čtvrť, která…
Nový Bydžov - Kostel sv. Vavřince je nejstarší dochovanou stavbou ve městě, založen byl se vznikem města v letech 1305 - 11, tehdy…
Kostel Nejsvětější Trojice se nachází severovýchodně od Masarykova náměstí. Původně se jednalo o dřevěný luterský kostel z let 1601…
Babice – obec cca 20 km západně od Hradce Králové. Prvně je ves zmiňována…
Směřujeme do královského města, které se nachází cca 30 km východně od…
Nepřehlédnutelná novogotická radnice, na jihozápadní straně náměstí, byla…
Dvě třetiny cesty do východních Čech, kde chceme pobýt několik dn…