Menhiry v Českém středohoří

Tipy na výlet Rodina s dětmi Celodenní výlet Do přírody

Putování začneme v obci Klobuky. Tato obec leží mezi městy Louny a Slaný. Cesta vede po místních silnicích z Klobuk přes Panenský Týnec, Hřivčice na Peruc a tak můžeme jít pěšky nebo jet na kole.

Jdeme za samostatně stojícími kameny - menhiry, které jsou staré 4 - 6000 let a jejich význam není doposud uspokojivě vysvětlen. Cestu začneme v obci Klobuky. Vydáme se po silnici směrem do Telců a po 500 m vpravo od silnice v poli stojí největší český menhir Zkamenělý pastýř. Je vysoký 330 cm a vede k němu upravená cesta.

Vrátíme se zpět na kraj obce a po silnici pokračujeme přes Kokovice, Uherce do Panenského Týnce. Zde si můžeme prohlédnout nedostavěný mohutný kostel při klášteře klaristek. Chrám se skládá z 21 m dlouhého kněžiště a nedokončené stěny mají výšku 20 m. Připisují se mu léčivé účinky, protože stojí na pozitivní zóně. Tato pozitivní energie má prý schopnost odstraňovat depresivní stavy, a přináší elán a radost ze života.

A tak posilněni novou energií pokračujeme dál přes Vrbno nad Lesy do Hřívčic, kde uprostřed obce je usazený 180 cm vysoký menhir označený cedulkou jako starý ukazatel cest z roku 1680.

Putování ukončíme v Peruci, odkud se můžeme vrátit vlakem do výchozího místa.

Občerstvení je možné jak v Panenském Týnci, tak hlavně v Peruci.Ubytování je možné v kempu 1 km od Peruce v údolí Debéřského potoka.

Tajemná a zajímavá místa plná síly, kterým se připisují velké energetické schopnosti.

Panenský Týnec - kostel je volně přístupný.

menhir
menhir  •  Foto: Hribal

Peruc - k Peruci se váže pověst o setkání knížete Oldřicha a prosté dívky Boženy. Památky: Boženina studánka, mohutný Oldřichův dub,zámek s pamětní síní Emila Filly /otevřeno v letních měsících/, muzeum české vesnice, nedaleko Krásná vyhlídka s pohledem na České středohoří.

Poslední aktualizace: 16.3.2009
Menhiry v Českém středohoří na mapě
Autor: Hribal

Příspěvky z okolí Menhiry v Českém středohoří

Pozoruhodný menhir - Kamenný pastýř (muž)
Pojedete-li po silnici z Klobuk do Peruci na hranicích Středočeského a…
Menhir Zkamenělý pastýř je největším menhirem, který se nachází na území České republiky. Jedná se o přibližně 3,5 metrů velký kamen…
První písemná zmínka o obci je z roku 1226, kdy obec patřila Klášteru…
Poblíž obce Klobuky na Slánsku stojí největší český menhir, známý pod…
Kostel byl postaven na začátku 14. století a první písemná zmínka, která dokládá j…
Největší český menhir – „Kamenný pastýř“ u vesnice Klobuky – doko…
Tento pomník, který nalezneme mezi Perucí a Vraným, zde byl postaven v…
Malou vísku Třebíz s necelými dvěma sty obyvatel najdeme zhruba 8 km od…
Při svých toulkách po stopách napoleonských válek a bitvy u Chlumce jsem zjistil, že další památné místo je nedaleko Peruce. Pomník…
Jedeme-li po hlavní silnici z Loun na Prahu, mineme po pravé straně obec Třebíz. Pro většinu lidí je to tuctová obec, která přece…
Třebíz najdete na rychlostní silnici z Prahy do Chomutova, osm km od…
Obec Třebíz leží přímo na rychlostní silnici č. 7. Praha - Slaný - Loun…
Trasa naučné stezky „Putování okolo Třebíze“. Díky zachovalé návsi s…
Třebízská obdélníková náves si zachovala původní vzhled především díky…
Obec Třebíz se nachází v okrese Kladno, kraj Středočeský, zhruba …
Panenský Týnec - kaple sv.Jana Nepomuckého
Panenský Týnec-kaple sv.Jana Nepomuckého               Historie kaple sv.Jana Nepomuckého není až tak přesná a tudíž kdo ji postavil a kdy lze se…
Obec v dávných dobách ležela na tzv."Královské cestě" z Prahy do Lipska. Dnes je v obci k vidění Kostel sv. Jiří na návsi s…
Vozem nebo autobusem,vlak tam nejezdí.Nejbližší zastávka 4km…
Panenský Týnec - nedostavěný kostel kláštera Klarisek
Velmi oduševnělé místo, které by si neměl nechat ujít opravdu žádný…
Obec Peruc se nachází východně od města Louny. Najdete zde rokokový zámek, vzniklý přestavbou původního gotického hradu a ve kterém…