Méně známá a navštěvovaná místa Kokořínska – podruhé

Tipy na výlet Romantika Pro zdatnější Celodenní výlet Do přírody

Výlet je vlastně okružní trasou a tak výchozí i cílové místo můžeme zvolit podle způsobu přepravy do oblasti. Já jsem se rozhodl pro městečko Mšeno, které je dostupné autem, vlakem i autobusem.

Od centrálního rozcestníku se vydáme po zelené značce, která nás provede kolem koupaliště a stoupá parkem. Dovede nás na rozcestí Švédský val, od kterého pokračujeme stále po zelené vpravo směrem na Vojtěchov. Lesní cesta vede Boudeckou roklí a po krátkém prudším klesání pokračuje téměř po rovině. Podél cesty vpravo, zahlédneme do pískovcové skály vytesanou výklenkovou kapli.

Ve Vojtěchově můžeme obdivovat pěkná roubená stavení. Zelená značka nás z Vojtěchova vede dále Vojtěchovským dolem do Jestřebic. Asi v polovině cesty narazíme na směrovou odbočku vedoucí k Jestřebickým pokličkám. Výstup i následný návrat v příkrém svahu je poměrně obtížný a dá trochu zabrat.

Po návratu na značku od Jestřebických pokliček nás již zelená bezpečně dovede do Jestřebic. Zde zase můžeme obdivovat stavby dřevěných chalup a na chvíli se zastavit a posedět v hospodě U Šálků. Z Jestřebic pak pokračujeme po žlutě značené cestě, která se za obcí stáčí vpravo do lesa a přivede nás ke Kostelíčku. Od Kostelíčka sestoupíme do Šemanovického dolu a žlutá pokračuje lesní cestou k loupežnické jeskyni Klemperka. To je to správné místo pro dobrodružné povahy, jen nezapomeňte na baterku. V blízkosti Klemperky je možné si prohlédnout si ještě jeden vytesaný kamenný byt v pískovcovém skalním masivu.

Od Klemperky nás nejdříve žlutá a od turistického rozcestí modrá značka dovede do obce Kokořín. Projdeme obcí a modrá nás vede po komunikaci ke hradu Kokořín. V jednotlivých zákrutách cesty se nám nabízejí zajímavé pohledy na hrad. Po případné prohlídce hradu sestoupíme dolů na parkoviště u turistického rozcestí Kokořín-dolina. Zpět do centra Mšena se vrátíme přes obec Sedlec po zelené značce, po tzv. Podhradské cestě, která zpočátku dost stoupá do kopce.

Projdeme se po méně navštěvovaných místech Kokořínska. Během výletu si prohlédneme Jestřebické pokličky nad Vojtěchovským dolem, za vidění a prohlídku stojí skalní útvar Kostelíček-místo úkrytu nekatolíků za protireformace. Loupežnická jeskyně Klemperka je tím správným místem pro romantiky.

K uhašení žízně a naplnění žaludku je při cestě pár možností. Já jsem využil pohostinnosti hospody v Kokoříně, ležící po levé straně cesty na hrad kokořín. Další možnost je v Jestřebicích a samozřejmě v Kokoříně-dolině.

Loupežnická jeskyně Klemperka, která mě zaujala svým rozsáhlým podzemím. Ve skalním Kostelíčku bylo také pěkně. Jestřebické pokličky jsou zajímavou hříčkou přírody.

Pokud nepůjdeme na prohlídku hradu Kokořín a stačí nám jen prohlídka jeho nádvoří, za vstupy nic neutratíme.

Určitě si do batohu přibalte baterku, bez ní se v podzemí Klemperky neobejdete.

Poslední aktualizace: 19.9.2012
Méně známá a navštěvovaná místa Kokořínska – podruhé na mapě
Autor: trempik

Příspěvky z okolí Méně známá a navštěvovaná místa Kokořínska – podruhé

Nedamy
Dvě jeskyně v pískovcových blocích nad kokořínským dolem.V době t…
Rozcestník na zeleně značené turistické trase, která tvoří uzavřený okruh přes Mšeno, Vojtěchov, Jestřebice, Kokořín a Sedlec,…
Pro milovníky přírody a turistiky nabízíme několik informací o překrásném…
Turistický okruh okolo Kokořínských pokliček.Od parkoviště v Kokořínském …
Chráněnou krajinou oblastí Kokořínsko vede nespočet značených turistických…
Sobota 14. 8. 2021 - odpoledne Po zajímavé dopolední procházce a po obědě jdeme na další zhruba stejně dlouhou procházku, tent…
Výhled z kokořínské hlavní hradní věže už zřejmě nebude takovým zážitkem jako v uplynulých stoletích, ale i tak jistě stojí za námahu vynaloženou …
Po návštěvě posvátné  hory  ŘÍP (viz předchozí článek) následova…
Auto necháme na parkovišti pod Kokořínem v Kokořínském Dole a od místní občerstvovny vyrazíme po zelené značce do kopce k lesu a mez…
Z parkoviště v Kokořínském Dolu pod hradem se vydáme po modré značce zprvu po silnici, pak stezkou prudce do kopce (foto 1 - 3) ke …
Stylová restaurace v designovém hotelu s kapacitou 35 míst. Hotel…
Když jsme v červnu smutně a předčasně opouštěli oblast Mělnicka a…
Turistický rozcestník, který se nachází u parkoviště pod Hotelem Kokořín,…
Turistický rozcestník, který se nachází pod skalním útvarem Pokličky, ukazuje turistům cestu do dvou směrů. Po červené značce ve…
Kokořínský důl
Jedno z nejkrásnějších údolí v Čechách se nachází přibližně mezi obcemi Kokořín, Sedlec a Vojtěchov v údolí řeky Pšovky. Přírodní re…
Sobota 14. 8. 2021 - dopoledne V noci naštěstí nepršelo, i přes pootevřené…
Pavlína je po výletech jako divá. Já si ale na tom minulém někde uhnal…
V Jestřebicích bylo pod mrakem, ale už ani nekrápalo. Tohle ještě hlášená studená fronta nebyla. Podařilo se mi najít pěkné místo k…
Neděle 15. 8. 2021 - dopoledne V noci mne vzbudila zima, že jsem přes sebe…
Turistický rozcestník, který se nachází přímo u skalního útvary Pokličky,…