Mělník a okolí na kole

Tipy na výlet Rodina s dětmi Celodenní výlet Na kole

Příjezdové místo:  Bezpečné parkování je  v Lužci nad Vltavou u kostela nebo  u vlakového  nádraží Hněvice u Štětí.

Jedeme na kole po nové cyklostezce podél Vltavy a Labe u Mělníka. My jedeme z Lužce nad Vltavou. Na  cyklostezku  č. 7 najedeme u kostela. Jedeme zahrádkařskou kolonii u Vltavy, po asfaltové cestě dojedeme po 3 km k  horkovodu  přes Vltavu. Jedeme rovně přes Vrbno směrem k Mělníku, kde se napojíme na cyklostezku č. 2. Cyklostezka je dlouhá necelých 23 km a je vhodná i pro bruslaře. Nevyasfaltovaný úsek se šotolinou je jen přes Hořínský park asi v délce 500 m. Ostatní úseky z Lužce nad Vltavou až k bývalé přečerpávací stanici u  Hněvic  jsou nově vyasfaltovány. Od roku 2020 je cyklostezka nově vyasfaltována okolo Labe o úsek od bývalé přečerpávací stanice v Hněvicích do Račice. Přes Račice za veslařským kanálem je opět lesem úsek 1300 m se šotolinou, který navazuje na asfaltový povrch okolo Labe ze Záluží přes Roudnici nad Labem až do vesnice Hrobce. Cyklostezka č. 2 je součástí mezinárodní trasy, která spojuje sever Skandinávie s jižní Itálií. 20 km cyklostezky stálo asi 85 miliónů a byla otevřena 3. prosince 2010. V červnu 2015 byla prodložena za 13 miliónů o úsek  z Lužce nad Vltavou k lávcce přes Vltavu u Zelčína. Trasa Lužec nad Vltavou – Hněvice nádr.  je dlouhá 27 km. Trasa Lužec nad Vltavou - Hrobce nádr. je dlouhá 44 km. Při využítí vlakové dopravy do zastávky Mlčechvosty je délka trasy 48 km k nádraží ve vesnici Hrobce. Tento úsek se zastávkami po trase lze ujet na kole za 4 - 5 hodin.

Po trase se můžete občerstvit z vlastních  zásob  na odpočinkových místech se stojany pro kola. Další možností  jsou  restaurace  v obcích  u cyklostezky nebo sezónní stánky. V Mělníku  je  dostatek   míst k  ubytování .

Líbila se nám  bezproblémová  jízda na kole po cyklostezce bez převýšení  a  bez automobilového provozu. Po trase je vhodné odbočit na prohlídku zámku v Mělníku (http://www.lobkowicz-melnik.cz/)  nebo  na  vnější prohlídku zámku v Hoříně. V Hoříně je nově po rekonstrukci od roku 2021 plavební komora se zvedacím mostem.

Vrbno
Vrbno  •  Foto: vyhybka

Na popsanou trasu je vhodné využít veřejnou vlakovou dopravu  do Hněvic nebo pro zdatnější z Hrobce. Trasa není fyzicky náročná a je vhodná  i pro rodiny s dětmi. Každý si může zvolit libovolný úsek podle svých možností. O víkendech v létě je cyklostezka hojně využívána i bruslaři.

Odkazy:

Poslední aktualizace: 30.8.2021
Mělník a okolí na kole na mapě
Autor: vyhybka

Příspěvky z okolí Mělník a okolí na kole

Dolní povltaví
Řeka Vltava na svém dolním konci toku Mezi Kralupama nad Vltavou a soutok…
Obec se nachází na levém břehu řeky Vltavy, asi 11 km od Mělníka. Celková …
Pár kilometrů jižně od Mělníka naleznete na ostrově vymezeném Labem,…
Kostel Povýšení svatého Kříže Kostel Povýšení svatého Kříže je od 12. století dominantou obce Vrbno, která leží nedaleko Mělníka. Ve 14. století bylo…
Barokní zámek stojí uprostřed obce Chlumín na Mělnicku ve Středočeském kr…
Rokokový zámek Hořín se nachází ve stejnojmenné obci na Mělnicku…
Soutok Labe a Vltavy je zvláštní tím, že do řeky Labe se zde vlévá nejen…
27.7.2019 Zdá se, že až po našem odchodu z hospůdky začala ta prvá zábava. Hovor a smích se ozýval z opačné straně hřiště ještě poměrně dlouho do noc…
Z vyhlídky u mělnického zámku sleduji soutok Labe s…
Chrám sv. Petra a Pavla v Mělníku, Kostnice, vyhlídková věž. Z…
Letos jsme se rozhodli přivítat nový rok 2020 na Mělníku. K tomuto městu máme oba poměrně blízký vztah. Já jsem jezdila za babičkou …
 Na Mělníku nás láká především zámek, od něhož je zajímavý výhled na…
Opustili jsme tedy Veltrusy a zamířili k rodišti hudebního…
Zámek a obec Obříství leží 4 km severozápadně od Neratovic.…
Na místě dnešní radnice stávala původně rychta, přestavěná na konci 14.…
Mělnický zámek se nachází ve Středočeském kraji a je dominantou…
O faktu, že Matyáš Bernard Braun patřil k nejvýraznějším představ…
Mělník a jeho podzemí
Soutěž 2 body
Vyrážíme do Polabí, nakoupit čerstvou zeleninu, copy cibule a okurky na…
Mělník leží ve Středních Čechách, severním směrem od Prahy. Mělník j…
Nádherný barokní zámek Veltrusy se nachází na Mělnicku ve Středočeském kraji. Zámek stojí přesně v ose hlavní aleje Zámeckého parku…