Medník - vyhlídky Klimentova, Raisova a Smetanova

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Celodenní výlet Do přírody

Tentokrát jsme si vymysleli výlet v Posázaví a plán je takový… Pojedeme ráno vlakem do Petrova u Prahy , kde se po zelené vyškrábeme na Třebsín. Zajdeme na Smetanovu vyhlídku a pak zpět po Posázavské stezce, přes Raisovu a Klimentovu vyhlídku do Petrova. Délka trasy cca 13km.

Foto: pekoska

Jak už jsem psala, tak jsou naším cílem vyhlídky na levém břehu Sázavy, nečekaně naučná stezka Medník a jedna vyhlídka na Štěchovickou nádrž a Ztracenku. V Petrově jdeme z nádraží na most a hned za mostem se pouštíme doleva po naučné stezce Medník. http://www.stezky.info/naucnestezky/ns-mednik.htm. Ta kopíruje naši zelenou. Za žíznivou stezkou odbočujeme do kopce a stále po naučné stezce. Když se dostáváme k vrcholu Medníku, otevírá se před námi náramná podívaná. Ocitáme se v bukovém lese plném vzrostlých buků. Travní koberec na zemi se vlní jako zelené moře. Prší, a to celou tuto podívanou umocňuje. Na tabulích se dočítáme o zdejší fauně, flóře, o vodáctví a turistice, okolních pramenech a studánkách…. samé zajímavé informace. Jsme tabulemi tak zaujati, že scházíme z původně plánované cesty a ocitáme se zpět u Sázavy na Posázavské stezce.

Někde jsme prostě přehlédli zelenou. Nevadí. Jdeme po červené Posázavské. Stále prší , ale i tak se zastavujeme na Raisově vyhlídce a koukáme, jestli nejede nějaký vodák. Nikde nikdo – prší dost. Z Klimentovy vyhlídky také žádného odvážlivce nevidíme. Bodejť. Stoupáme na Třebsín. Na rozcestí Pod Třebsínem se napojujeme na zelenou a těšíme se, že si v hospodě U Novotných dáme polévku a pivo. Ještě se cestou zastavujeme u vodnické rodinky a necháváme tu hrneček, který jsme pro vodníky přivezli . U Novotných je zavřeno. To je zrada ! Nejde proud či co. No nedá se nic dělat a jdeme dál – tentokrát po žluté. Naší další zastávkou je Smetanova vyhlídka nad Štěchovicemi. Začíná pořádný slejvák. Moje nepromokavá bunda začíná lehce promokat sad Přecházíme silnici a jdeme po žluté. Asi po 200 metrech si všímáme lidí, kteří jdou na okraji louky. Podle mapy to vypadá, že tam je to místo, které hledáme. Pouštíme se po polní cestě. Na remízku už vidíme šipku ke Smetanově vyhlídce. Uvidíme, jestli něco uvidíme, ale vidím to spíš tak, že neuvidíme nic Smile

Vyhlídka na Štěchovice a na Ztracenku překvapila, i když nebylo nic moc vidět. Je to hezké místo. Inspiroval se tu prý Bedřich Smetana. Při hezkém počasí to bude nádhera. Navíc nám došla baterka ve foťáku… takže moc foto úlovků nemáme. Nevadí. Zajdeme sem někdy, až bude hezky.

Vydáváme se tedy cestou zpátky po žluté, kolem Třebsínské zvoničky (mimochodem zdařile zrenovované), zavřené hospody, kolem vodníků a vyhlídek po Posázavské stezce zpátky do Petrova. Lije jako z konve a začíná se do nás dávat zima. Cestou nacházíme několik mloků. Stojí na cestě a užívají si deště. Jsou krásní.

Foto: pekoska

V Pikovicích jdeme do hospody, abychom se trochu zahřáli u čaje, jenže do hospody je zapovězen vstup se psy. Sedíme proto zmrzlí na zahrádce spolu s vodáky, kteří mají psy a kteří vypadají ještě zbědovaněji, než my. Dostali plný zásah plain Chaos, který nastal při placení a objednávání asi nebudu popisovat. Byli jsme rádi, že odtud padáme. Naštěstí nám přijel odvoz, takže jsme se zahřáli alespoň v autě. Výlet to byl fajn, akorát nám prostě nepřálo počasí.

Nikde jsme nespali. Dá se ale v Pikovicích na levém břehu v kempu. Jedli jsme z vlastních zásob, které jsme naštěstí měli s sebou. Hospoda v Třebsíně U Novotných byla bohužel zavřená, ale když není, tak se ti vždycky dobře najíme. Tu doporučuji. Hospoda v Pikovicích U Dolejších nestála jako tradičně za nic a to ne kvůli tomu, že tam nesmí psi. Když je hezky, je lepší bistro U Kelímka, pokud Vám stačí chuťovky k pivu.

Líbila se nám NS – hlavně okolí kudy vede i když jsme ji původně v plánu neměli. Mloci, bylo jich opravdu hodně. Výhledy, i když nebyly nejostřejší Smile Hospoda v Pikovicích také nezklamala, stále špatně, ale možná jen máme smůlu na obsluhu.

Foto: pekoska

Nikde jsme nic neplatili, kromě vlaku. NS je opravdu naučná. V hospodě U Dolejších mají turistickou známku s kandíkem. Pokud pro Vás nikdo nepřijede, domů se dostanete vlakem, nebo autobudem, který tu také jezdí.

Poslední aktualizace: 13.7.2012
Medník - vyhlídky Klimentova, Raisova a Smetanova na mapě
Autor: pekoska

Příspěvky z okolí Medník - vyhlídky Klimentova, Raisova a Smetanova

Pěší výlet Posázavskou stezkou.
Po roce jsem se opět vydal k vyhlídce Máj a Smetanově…
                          Třemšínskými hvozdy  Turistický pochod pořádaný…
Za dobrodružstvím do Luk pod Medníkem a jeho okolí…             Blížil s…
Za kandíkem na Medník Je první, respektive už druhý jarní den a já, jak…
Přes Medník až do Rakous a ještě dál. Je poslední lednový týden a mám…
*Pozn. redakce, 4.7.2020: Smetanova vyhlídka je uzavřena z důvodu nebezpečí úrazu a nepořádku, který po sobě…
*Pozn. redakce, 4.7.2020: Smetanova vyhlídka je uzavřena z důvodu…
Přírodní rezervace Kobylí draha byla vyhlášena roku 1989. Rezervace se…
Pikovická jehla je štíhlá skalní věž ve svahu vysoko nad řekou.…
Vyrážím k Sázavě. Podívat se na řeku z vyhlídek na jejím pravém břehu.…