Mé první seznámení s Pulčínskými skálami

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Celodenní výlet Do přírody

V pátek večer odjíždíme na tři dny do Brumova. Je nádherné léto, kromě práce, která nás čekala jsme se jeden den vypravili na výlet, manžel mi chtěl ukázat své zamilované místo jeho divokého mládí - nedaleké Pulčínské skály. V sedm hodin přijíždíme do Lidečka, kde si uděláme malou zastávku na snídani. U místního řezníka Filáka si dáváme výbornou polévku, já gulášovou a Franta dršťkovou s čerstvými rohlíky. Potom popojedeme vlakem jednu stanici. Odtud již pěšky, přesouváme se od vlakového nádraží svahem do kopce, odkud fotíme na protějším kopci Čertovy skály.

Franta mi v blízkém lese ukazuje skály - Čertův zub, Muzikální píseň. Procházíme okolo potoka Pulčíňáku ke kańonu. Pak prudkým svahem pokračujeme k dalším skalním kráskám se spoustou voštin. Dostáváme se k hřebeni se smrkovým lesíkem, kde odpočíváme, neboť je 36 stupńů C. Po polní cestě dojdeme až k Pulčínské hospodě, kde se zastavujeme na kávu s kofolou. Pokračujeme na Hradisko prostřední polní cestou s krásnými výhledy na hlavní skály i chaty Havaj a Tahiti, sluníčko připaluje a najednou prší.

Tak honem ! Schováváme se v rokli " Propadlého hradu ", kde přečkáme největší část letního deštíku. Okruh skalami musíme zkrátit. Vidíme zde i zajímavé kořeny. Prudkým zešupem okolo " Černé rokle " k asfaltce. Zastavujeme se až v Lidečku - " U Pavlíků " v cukrárně na zmrzlinu. V 19 hodin nám odjíždí spoj zpět do Brumova.

Jídlo jsme měli sebou, ráno jsme ne zastavili na snídani - polévku v masně v Lidečku, odpoledne v cukrárně na zmrzlinu.

Protože jsem byla poprvé v nějakém skalním městě, i přes různorodost a místy náročnost terénu mě toto místo zaujalo natolik, že jsme zde od té doby byli ještě několikrát.

Krásné místo ve všech ročních obdobích, je zde i ohniště na několika místech, zajímavostí je, že v zimě se na skalách tvoří nádherné ledopády. Pulčíny jsou největším pískovcovým labyrintem na Moravě, nachází se jižně od Vsetína a na Valašsku.

Pulčínské skály se ukrývají v lesích Javorníků a jsou velkým zážitkem. Skalní stěny mají výšku až 20 metrů a dosahují délky 250 metrů, ale z velké čási jsou zalesněny, převážně vidíme buky, smrky, borovice, břízy. Ve středověku stál na nejvyšším místě hlavních skal hrad, dnes tu vidíme jen záseky po dřevěných konstrukcích a tři schody.

Od hlavního rozcestníku vede skálami mnoho značených cest, dobrodruzi jako je můj Franta mají své vlastní pěšinky. Nejkrásnější pohled je Na Pulčínské skály je od Pulčína na podzim, kdy lesy září mnoha barvami.

Poslední aktualizace: 26.5.2013
Mé první seznámení s Pulčínskými skálami na mapě
Autor: JENNY-JANA

Příspěvky z okolí Mé první seznámení s Pulčínskými skálami

Pulčín - zbytky hradu
Zbytky skalního hradu Pulčín se nacházejí v areálu přírodní…
Národní přírodní rezervaci Pulčín - Hradisko (72,73 ha) najdeme v CHKO Be…
  Sobota ráno totalitního času. Skok z postele, obléct se a úprk do města.…
   Ne enom kyseliců a slivoviců je živý Valach. Ke svojém životu…
 Tato cesta spojovala ve středověku hrad Plučiny se stejnojmennou dědinou,…
Chráněný přírodní útvar Pulčínské skály se nachází poblíž obce…
  Němí svědkové dávných věků... Tajemné přírodní útvary, jejichž bizarní…
 Pokud se vydáme z dědiny Pulčína na obhlídku známé skalní oblasti,…
Území NPR tvoří Pulčínské skály na vrcholu Hradisko (773 m) včetně jeho p…
 Milovníci romantických hradních zřícenin nad ním asi ohrnou nos - vždyť z…
Sbírejte inspiraci pro návštěvu míst, která byste chtěli poznat. Budeme r…
  Okny naší dílny dovnitř zvědavě nakouklo letní slunce a jeden jeho pot…
 Pro návštěvníky Pulčínských skal, kteří dávají před luxusem ubytování v…
 Skalní stěna tohoto Skaličí bývala dříve dobře pozorovatelná pro všechny…
Jedno z nekrásnějších skalních měst někdy zkráceně…
  Už jsem to psal vícekrát, ale tady je to nutno zopakovat: pro všechny n…
  Na jih od sedla Radošov, které je na dohled od pulčínského Hradisk důle…
Po reportáži v ČT za pulčínskými ledopády  15.2.2015  Tak v pátek večer…
Nacházíme se v národní přírodní rezervaci Pulčín-Hradisko, která se rozprostírá na Vsetínsku. Kazatelna je velmi bizarním útvarem a v dobách …
Myslím, že z národa turistického se dnes najde málokdo, komu by se při vy…
Čtvrtek 16. 6. 2022 Vstáváme v půl osmé, ať stačíme vlak v 10. Na naše místo sluníčko ještě nesvítí, ale teplota se ve stínu…
Horská osada ležící stranou velkého cestovního ruchu. Najdete ji nedale…
 Jak už jsem se zmínil, také na Valašskosenicku, které leží ve stínu…
Pokud hledáte báječnou vycházku za přírodním magnetem…
 Při toulkách úžasnou krajinou v okolí dědinky Valašská Senica člověk…
Vlastní zkušenost: podlehl jsem reklamě a vyrazil i s manželkou.…
Jdeme na turisticky velmi známé Pulčínské skály. Část výletu půjd…
Trasa a náročnost: Tahle trasa má sice jen kolem 22 km, ale proto…
Máte-li rádi přírodu a vše, co k ní patří, pak vám doporučujeme navštívit…