Mariánské Lázně - Zpívající fontána

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Pro zdatnější Vycházka - půldenní Za kulturou Za sportem Do přírody Na kole

V květnu 2015 jsme navštívili (bohužel jen na víkend) Mariánské Lázně. Původní příspěvek byl napsán v roce 2016, postupně byl upravován. Toto krásné město najdeme na západě naší země. Pokud sem budeme cestovat např. z Prahy autem, můžeme jet po dálnici D5 a z ní odbočit nebo po dálnici D6 a silnici l/6 a také odbočit na Mariánky.
Můžeme jet i vlakem, např. Pendolinem (info z roku 2020).

Mariánské Lázně je jedno z měst, které získalo zápis do Seznamu světového kulturního a přírodního dědictví UNESCO
v rámci tzv. mezinárodní seriové nominace. Město patří mezi Slavné lázně Evropy. Rozhodl o tom mezivládní Výbor světového dědictví na svém 44. zasedání ve městě Fu-čou v Číně.

Bydleníčko jsme si tenkrát v tom roce 2015 objednali v penzionu Villa Rosenberg v Dobrovského ulici v Úšovicích. Pokojíček byl skromněji zařízený, ale byl s kuchyňkou a s koupelnou, pro nás skvělý.

Vydali jsme se po cestičkách ke Zpívající fontáně. Měla jsem radost z kvetoucích narcisů a dál ve městě potom i z macešek,
protože jsem nadšenec pro květiny. Šli jsme z Úšovic po zelené turistické značce, která je tu souběžná s Cyklotrasou 2138, překročili jsme přítok Úšovického potoka a přišli jsme ke křižovatce cest. Zleva se k nám připojila Cyklotrasa 604A a vpravo byla odbočka na Prelátův pramen. U něj je Přírodní park Prelát (sportoviště) a Dětské hřiště Lázeňský areál ll.
Pár kroků od tohoto místa prochází Naučná stezka Lázeňské lesy. My jsme ale neodbočili, pokračovali jsme dál po zelené a vpravo jsme měli Rudolfův pramen umístěný v dřevěném pavilonu.
Dalším místem k obdivování byla Kolonáda Ferdinandova pramene (po cestě ke Zpívající fontáně jsme ji měli po pravé ruce) po levé jsme měli fotbalový stadion. Před tím, než jsme došli na Hlavní třídu, ještě jsme si prohlídli Alexandřin minerální pramen v altánku. Kolem něj jsme došli na Hlavní třídu, po které jsme se vydali směrem k sadům Václava Skalníka. Na kraji sadů stojí sochy Františka Josefa l. a Edwarda Vll.

Krásný zážitek nás čekal při pohledu na Zpívající fontánu u kolonády. Každou lichou hodinu fontána hraje, večer i s projekcí s barevným osvětlením. Autorem návrhu fontány je architekt Pavel Mikšík, zprovozněna byla
30. dubna 1986. Zpívající fontána na wikipedii

Po tomto prožitku jsme dostali velkou chuť na kafíčko, dali jsme si ho v kavárně hotelu Reitenberger, Ibsenova 92/2.
Resort Reitenberger

Procházku jsme zakončili u Skiareálu Mariánky, kde dokonce leželo i malinko sněhu Smile Chtěla jsem se ještě podívat do Boheminium parku s dokonalými maketami významných stavebních a technických památek, ale měli jsme ještě v plánu
navštívít Cheb, tak snad příště.

Informace o Mariánských Lázních na wikipedii :
Mariánské Lázně na wikipedii

Město mě zaujalo tím, že je tu mnoho kulturních památek, ale kdo si chce od nich na chvíli odpočinout v přírodě, není to žádný problém. Při dostatku sněhu si tu jde taky zalyžovat ve Skiareálu.

Ubytování jsme byli v penzionu Villa Rosenberg, majitelé byli moc milí.

Mě osobně se asi nejvíc líbila Zpívající fontána a pak to, že centrum města je čisté a upravené.

Za ubytování jsme zaplatili 950 korun za celý apartmán, v ceně byla i snídaně. To už ale nějaký ten rok je, jaká je současná cena, je možné zjistit na stránkách penzionu, nebo vybrat jiné ubytování: Pobyty v Mariánských Lázních.

Soutěž - Chodíme s VZP
Počet soutěžních bodů: 10
Partner výletu
Poslední aktualizace: 28.8.2022
Mariánské Lázně - Zpívající fontána na mapě

Příspěvky z okolí Mariánské Lázně - Zpívající fontána

Mariánské Lázně a okolí
Vyrážíme do lázeňských měst v tzv. Západočeském trojuhelníku: Mariánské Lázně, jsou velmi bohatou turistickou oblastí v ČR, která…
Zavítejte do okouzlujícího světa miniatur a pokochejte se dokonalými…
V obůrce Hvozd, kterou nalezneme nad centrem Mariánských Lázní několik…
Přijměte pozvání do jedněch z mladších lázní u nás, do Mariánsk…
Chcete-li s dětmi navštívit několik památek najednou,není nic lep…
Půjčovna kol Českých drah - Mariánské Lázně
Všechny půjčovny kol ČD jsou vybaveny kvalitními…
V Mariánských Lázních nabízím tři cíle: Park Boheminium, lanovou dráhu a…
Pokud zavítáte do Mariánských Lázní, jistě stojí za to se podívat ke…
Kdo navštíví západočeské lázeňské město Mariánské Lázně musí navštívit…
Pomalu se blíží svatý Valentýn, svátek všech zamilovaných a pokud…
Začínáte přemýšlet, kam se letos vydáte na dovolenou nebo aspoň p…
Okružní cesta vede od nádraží převážně v lesích západně od města. Jde se okolo pramenů a židovského hřbitova až ke Králi smrků,…
Mariánské Lázně, Kladská, Boheminium park, Pivovar Chodovar, Kláš…
Slavná Zpívající fontána, která patří mezi…
Mariánské Lázně zaměstnávají opravdové profesionály, kteří se hot…
Že v Mariánských Lázních o lásce něco vědí, není potřeba dlouze r…
Jedinečná kombinace zimních sportovních aktivit, léčivých pramenů…
Mariánské Lázně najdeme v Západních Čechách, jižním…
Výbor pro světové dědictví zapsal česká lázeňská města …
Lázeňský pobyt ve SPA hotelu Harmonie v Mariánských Lázních            …