Malá pevnost v Terezíně

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní Za kulturou

Budete-li přijíždět do Terezína od Doksan, na pravé straně Vás jistě upoutá monumentální národní hřbitov (více zde), za kterým se nachází vstup do tzv. Malé pevnosti. Tato stavba byla nejdůležitější v myšlenkách nacistů. Bylo to právě zde, kde docházelo k nejhoršímu zacházení s vězni (1940 – 1941) a posléze i s židovskou komunitou (1941 – 1945).

Foto: chantal

Dnes toto místo každému návštěvníkovi připomene prostředí, ve kterém tu žili lidé za druhé světové války. Setkáme se zde s místnostmi, ve kterých byly v minulosti „slavné“ poschoďové postele, na kterých se v malém prostoru tísnili desítky vězňů, dále se zde seznámíme s místnostmi, ve kterých docházelo k obávaným výslechům, a v neposlední řadě tu najdeme tzv. samotky, do kterých se toho kromě postele a toalety příliš mnoho nevešlo.

Drobnou nevýhodou této expozice je fakt, že snaha o autentičnost má u většiny místností za následek absenci dobového vybavení, což může u někoho evokovat dojem, že se v Malé pevnosti vlastně nic nenachází.

V Terezíně najdete několik míst, kde se můžete občerstvit.

Návštěva Malé pevnosti je svým způsobem zajiímavá, bohužel nás, ale velmi zklamalo, že jedna z mála expozic, která se zde nachází je věnována Internačnímu táboru pro Němce v letech 1945 - 1948. Dalo by se zjednodušeně říci, že se tu zapomíná na utrpení, které tu zažili Židé za druhé světové války.

Foto: chantal

Na konci jsme ovšem objevili malou výstavu nazvanou Koncentrační tábor Litoměřice 1944 - 1945, čímž si trochu tento památník napravil reputaci. Osobně si, ale myslím, že památník by měl být více autentický např. jako památník Lidice, ten je velice skromný, ale po opuštění památníku, vám běhá mráz po zádech (více informací zde).

Nenechte si také ujít návštěvu Magdeburských kasáren (více info zde).

Otevírací doba Malé pevnosti:

od 1.11 do 31.3: denně 08:00 - 16:30

od 1.4 do 31.10: denně 08:00 - 18:00

Vstupné:

plné: 160 Kč

snížené: 130 Kč

- lze zakoupit i kombinované vstupné Malá pevnost+Muzeum ghetta+býv. Madgeburská kasárna

plné: 200 Kč

snížené: 150 Kč

Poslední aktualizace: 31.5.2011
Malá pevnost v Terezíně na mapě
Autor: chantal

Příspěvky z okolí Malá pevnost v Terezíně

Národní hřbitov Terezín - symbol české státnosti
Hovoříme-li o symbolech české státnosti, často nás napadnou národní…
Tento článek pojednává o místě, které je přímo spjato s tou nejtemnější historií městečka Terezína. Byla to totiž právě Magdeburská…
Jedeme do automuzea v Terezíně u Litoměřic. Dostaneme se sem docela lehce…
Automuzeum Terezín má ve sbírce více jak 100 exponátů. Toto muzeum je zaměřeno na osobní automobily a motocykl…
Do obraných prvků terezínské pevnosti byla také začleněna řeka Ohře. Byl vybudován důmyslný systém vodních příkopů, kanálů, vpustí, vzdouvacích objektů a záplavových kotlin. Při…
Hlavní přístup do terezínské pevnosti zajišťovaly dvě b…
Autem od Prahy sjedete z D8 na exitu 35 směr Doksany. Dále stále …
Terezín leží v Západních Čechách, jižním směrem od města Litoměřice. Město…
Na dnešní výlet se vydáme z autobusové nádraží Holešovice a jedeme do…
  Protože jsme trávili pár  letních dnů  poblíž tohoto…
Pevnost Terezín vznikla poblíž soutoku Labe a Ohře za vlády císaře Josefa…
Terezín byl založen jako pevnost na konci 18. století. Město, dodnes…
Čtvrtek 29. 6. 2023 - odpoledne Dopoledne jsme si užili trochu př…
V okrese Litoměřice se nachází velmi zajímavý objekt, který je ji…
Pokud přijíždíte do Terezína autem, pak je nejlepší zap…
Navštívit alespoň jednou v životě Terezín by dle našeho názoru měl asi…
Železniční vlečka z Bohušovic nad Ohří do Terezína je s…
Muzeum ghetta nalezneme v renesanční budově, která byla postavena v roce…
Po ukončení II. světové války bylo rozhodnuto zřídit v …
Na místě tohoto Památníku byl nacisty v listopadu 1944 do řeky Ohře vhozen popel 22 000 zahynulých vězňů…