Lužické hory - Česká skála + Panská skála

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní Do přírody

Vzhledem k tomu, že o Panské skále toho bylo napsáno již mnoho (např. zde: https://www.turistika.cz/turisticke-cile/detail/panska-skala-varhany), budu se věnovat především České skále. Jedná se o skalní útvar nacházející se zhruba 2 km jihovýchodně od Kamenického Šenova, právě nedaleko zmiňované Panské skály.

Cestu začneme v Kamenickém Šenově, kam se můžeme dostat buď automobilem, popř. autobusem. V letních měsících můžeme využit také vlakové spojení "Kamenických motoráčkem" (více zde: http://www.kzc.cz/clanek-detail/osobni_doprava_vyletni_vlaky/kamenicky_motoracek/cz::action:31101). Z kamenickošenovského náměstí se vydáme po zelené značce směrem vzhůru k Panské skále. Tu si můžeme v klidu prohlédnout a prolézt, nicméně je třeba si nechat ještě nějaké síly na zdolání našeho druhého cíle.

Vydáme se k němu po modré turistické značce směrem na Českou Lípu. Po zhruba 1 km dorazíme na rozcestí "Odbočka na Českou vyhlídku," ze kterého se vydáme po modře značené cestě k samotné České skále. Samotný skalní útvar je poměrně nenápadný a je viditelný až z bezprostřední blízkosti. Z něho se nám ovšem nabízí krásný výhled severním směrem po vrcholcích Lužických hor (Studenec, Hvozd, Klíč).

Jedeme za skalním útvarem ukrytým v lesích Lužických hor, ze kterého je ovšem nádherný výhled do okolí.

Najíst se můžete v restauracích v Kamenickém Šenově, popř. Novém Boru.

Z České skály je nádherný výhled po okolních svazích Lužických hor (Studenec, Klíč, Hvozd).

Výlet na Českou skálu je vhodné spojit s proslulejší Panskou skálou. V Kamenickém Šenově rovněž můžeme navštívit např. sklářské muzeum, popř. železniční muzeum (https://www.turistika.cz/turisticke-cile/detail/zeleznicni-muzeum-kamenicky-senov).

Poslední aktualizace: 7.6.2010
Lužické hory - Česká skála + Panská skála na mapě
Autor: chantal

Příspěvky z okolí Lužické hory - Česká skála + Panská skála

Smírčí kříž v Kamenickém Šenově.
Za posledním domem na levé straně v Palackého ulici stojí poškozený smírčí kříž. Pískovcový kříž je vysoký asi 70 cm a má uražené jedno rameno. Na přední straně jsou stopy po…
Z Kamenického Šenova se po zelené vydáte do České Kamenice. Pod…
  Tradiční turistická a cykloturistická akce vedoucí nádhernou přírodou…
Panská skála je ojedinělý přírodní útvar nedaleko Kamenického Šenova na…
Křížová cesta se nachází přibližně 2km od Kamenického Šenova na úpatí kopce Stráž. Vznikla v roce 1865 a před 2. světovou válkou…
Panská skála (německy: Herrnhausfelsen) je geologická lokalita, na které…
Cílem výletu je muzeum, které se nachází v nádraží budově v Kamenickém…
Kamenický Šenov má bohatou sklářskou historii, město je známé zejména výrobou rytého skla a lustrů. Obě tato tradiční řemesla  se…
Zaměření - muzeum skla - Sklářské muzeum v Kamenickém Šenově …
Čedičový vrch výrazně vystupující z náhorní plošiny u Práchně na východní…
V Kamenickém Šenově navštívíte sklářské muzeum a barokní kostel Narození svatého Jana Křtitele. Odtud se po zelené přesunete do Práchně k…
Naše cesta začíná v Kamenickém Šenově na náměstí. V cuk…
Jedeme autem, jedeme do Krkonoš. Je pravda, že trochu oklikou, jenže u nás…
Původně zde bylo asi 30m vysoké holé návrší strojicí křížů navrcholku,…
Krásný skalní útvar, jeden z nejznámějších v České republice, lež…
Na okraji Práchně par metrů od hlavní silnice stojí nenápadný pahorek (595…
Informační centrum Kamenického Šenova a okolí se nachází u parkoviště…
Turistické rozcestí u známého skalního útvaru Panská skála nalezneme v…
O tom, že pohádka Pyšná princezna patří k našim nejkrásnějším a…
Ti pozornější, kteří se někdy vydali na obchůzku veleslavné Panské skály,…