Luhačovice - okruhem D.Jurkoviče

Tipy na výlet Romantika Celodenní výlet Za kulturou Do přírody

Podíváme se do Luhačovic a jejich blízkého okolí, kterým nás provede okruh značený červenou místní značkou. Výchozí místo si můžeme zvolit libovolně, ovšem v centru města je potíž s parkováním, takže doporučuju vyrazit raději např. od železniční stanice. Nejprve vystoupáme nad město, kolem Bílého kříže přes rozcestí Solné přijdeme ke Kamennému kříži, pokračujeme osadou Ještí a k vysílači Obětová, odkud sestoupíme do rekreační zóny u Luhačovické přehrady. Dále procházíme Pozlovicemi k Oboře a kolem jezírka lásky nás okruh provede Luhačovicemi kolem zdejších pramenů zpět k nádraží. Délka trasy činí 17km.

Okruh D.Jurkoviče - architekt Dušan Jurkovič (1868-1947) - národní umělec - vytvořil na motivy lidové tvorby architekturu lázní Luhačovice, která je jeho základním dílem: Janův (Jurkovičův) dům, Slovácká búda, plovárna, Jestřebí nebo např.hudební pavilon. Okruh zároveň spojuje nejznámější prameny lázní: Ottovku, Vincentku, pramen sv.Josefa či pramen Dr.Šťastného.
V Luhačovicích vyvěrá celkem 14 pramenů, z toho jeden sirný. Využívají se k léčbě zejména horních cest dýchacích a žaludečních potíží. Praktikuje se pitná kůra, inhalace a koupele.

S občerstvením není v této oblasti problém, velmi mile překvapí, že i přes čilý turistický ruch nabízí téměř všechny restaurace levné denní menu a samozřejmě lze zakoupit také lázeňské oplatky mnoha druhů, a to kvalitnější a levnější než v obchodech.

Město leží v krásném prostředí Bílých Karpat, bylo by tedy škoda využít času pouze na procházky v zastavěných částech jako většina návštěvníků. Okruh je ideálně koncipován tak, aby provedl výletníky jak městem, tak přírodou v jeho okolí.

Pět z celkových čtrnácti pramenů je volně přístupných, ani do ostatních částí města se vstup neplatí. S prameny jako zdrojem tekutin moc nepočítejte, jejich chuť je ... ne zrovna optimální ... :)

A opět jako u všech ostatních příspěvků bych Vás rád požádal, aby pokud narazíte na nesrovnalosti turistického značení v terénu (nedostatečné značení, poškození kácením, vandalismus, chybějící, zohýbané směrovky či směrovky s neplatným textem), abyste mne o takových skutečnostech informovali - vyplněním krátkého formuláře na stránce http://www.turistickeznaceni.cz/. Já nebo moji kolegové uvedeme pak vše do pořádku v co nejkratším možném termínu. Díky.

Poslední aktualizace: 15.8.2010
Luhačovice - okruhem D.Jurkoviče na mapě
Autor: Sheriff

Příspěvky z okolí Luhačovice - okruhem D.Jurkoviče

Procházka Jurkovičovou alejí v Luhačovicích
Pokud se chcete vydat na pěknou procházku v Luhačovicích, je k ní vhodná…
  Jurkovičova alej je necelé 2 km dlouhá spojnice mezi lázněmi a Luhačov…
V blízkosti lázeňského domu Jestřabí a dalších Jurkovičových staveb v…
Luhačovický sirný pramen
V největších moravských lázních, proslulých přírodními léčivými prameny …
Unikátní a v současnosti bohužel většinou uzavřený – areál vodoléčebného…
Historická budova - Augustiniánský dům je dominantou v Pražské čtvrti,…
Tento dřevěný altán je jednou z drobných - ale vysoce ceněných - staveb, které Dušan Samo Jurkovič navrhl pro naplnění své představy…
Pre Luhačovice sú typické hlavne stavby architekta Dušana Jurkoviča, ktorý…
Jednu z nejzajímavějších luhačovických staveb, reprezentujících…
Lázeňské město Luhačovice patří bezesporu mezi velmi kvalitní učebnice…
Pramen zdraví nikoliv z Posázaví, ale s názvem  Dr. Šťastného najdete př…
Jedním z mnoha luhačovických objektů, na kterém se podepsala – jistě…
Procházíte -li zajímavou ulicí Leoše Janáčka v blízkosti Jurkovičovy aleje…
Luhačovice – kaple Panny Marie (kaple sv. Tomáše)
Tato kaple patří svým způsobem i svým příběhem k vůbec nejzajímavějším…
Jedete - li na víkend, dovolenou, či lázeňský léčebný pobyt do Luhačovic pro…
Ocitli jste se na dovolené nebo výletě v atraktivn…
Vila Valaška patří mezi stavby, které v lázeňském městě Luhačovice…
Luhačovice nejsou jen soustavou minerálních pramenů, přehlídkou…
Luhačovice - japonská zahrada
   Velmi pěknou novodobou ukázku Japonské zahrady můžeme spatřit při…
Ubytujete -li se v Lázeňském a léčebném domě Praha v Luhačovicích, oc…