Luhačovice - město relaxace a odpočinku

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Za kulturou Za sportem Do přírody Na golf Na kole

Do města Luhačovice v malebné krajině Bílých Karpat - největších moravských lázní a čtvrtých největších lázní v ČR se ze Zlína dostáváme autobusem. Cesta trvá necelou hodinu. Před procházkou městem se můžou návštěvníci občerstvit v nádražním bufetu se zahrádkou, dá se zde i poobědvat.

První léčebná a ubytovací zařízení ve městě byla postavena koncem 18. století. Již ze 17. stol. známe první zmínky o Luhačovických minerálních pramenech. V 1. třetině 20. století zde vznikl soubor staveb architekta Dušana Jurkoviče. Toto moravské město je známé hlavně svými léčebnými prameny, jsou zde i příznivé klimatické podmínky i nádherná uklidńující příroda, kterou mohou využít turisté, houbaři, ale i ostatní k procházkám.

Na území Luhačovic vyvěrá 16 hydrouhličitanochlorido - sodných kyselek a jeden sirný pramen. Z nejvýznamnějších pramenů je známá Vincentka, Aloiska, Ottovka, atd. Zdejší prostředí parků, pramenů a fomtán, také Jurkovičova architektura a okolní příroda má příznivou uklidńující atmosféru pro zdravotní dovolenou i výletníky. Kromě pobytu v krásném prostředí přírody, najdou návštěvníci ve zdejším městě i kulturní a společenské vyžití. Slavnost - Otevírání pramenů - zahajuje každoročně lázeňskou sezónu - hudebním festivalem - Janáček - Luhačovice. Koná se v 1. polovině května - vše tu ožije atmosférou minulého století s pestrými kroji, secesními kostými, zpěvem, tancem, dokonce návštěvníci uvidí i veterány.

Před Společenským domem naproti fontány u Kolonády jsou pořádány koncerty, v lázeňských hotelích i discotéky. Také je ve městě kino a divadlo. Kdo má rád sport, může navštívit zdejší tenisové kurty, minigolf, kuželky, sauny, fitnes centra, sportovní halu, squasch, golf, je zde i možnost koupání, značené cesty pro turistiku a cyklisty, možnost návštěvy koní i rybolov. Po celý rok zde kromě návštěvy léčebných zařízení je zde i možnost navštívit zdejší kulturní akce jako je Jarmark - Luhačovická pouť - 7.7. , Mezinárodní festival dětských folklórních souborů - 18.9. a další akce.

Městský kulturní dům - Elektra slouží i ke kongresovým účelům. Kromě řady obchodů, obchůdků se suvenýry a keramikou je na kolonádě prosklená galerie s celoročním výstavním cyklem. Kromě palem a květin, minerálního pramenu ji zdobí i výtvarné práce dětí a žáků místních škol. Zajímavá je i návštěva Luhačovského Zálesí. Město má také svou knihovnu. Kromě základní školy je ve městě i střední odborná škola s obory s maturitou i bez.

Luhačovicemi protéká říčka Śťávnice / Luhačovický potok /, Kolem města jsou zalesněné kopce. 3 km od města byla postavena přehrada, sloužila i ke koupání, dnes je vypuštěná, protože se čistí dno, avšak na plavání slouží nově vybudované koupaliště. V lázeňských restauracích s venkovními zahrádkami, kavárnách i cukrárničkách je příjemné posezení.

Známé jsou i zdejší lázeňské oplatky s nejrůznějšími příchutěmi, kterým nelze odolat. Prodává je skoro každý obchod, stánek, či cukrárna. Ve městě je řada nových vystavených domů, vil, obchodů, pasáží díky nimž město zkrásnělo. Také zde najdeme několik fontán a můžeme se projet městem turistickým vláčkem . Město Luhačovice je různorodé - je zde co vidět i zažít.

Jídlo si mohou návštěvníci vybrat v řadě restaurací zdejších hotelů, restaurací se zahrádkami, v bufetech , cukrárničkách - v jejich v příjemném prostředí.

Město leží nedaleko od Zlína, asi 25 km, rádi ho navštěvujeme, je oázou klidu a pohody. Jsou léčebnými lázněmi i střediskem kulturního života s krásným okolím.

Lázně Luhačovice léčí nemoci dýchacích cest, pohybového aparátu, onkologických nemocí, diabetu, cukrovky, obezity. Je zde možnost týdních i výkendových relaxačních a welnes pobytů. Ubytování je možné si vybrat ve spoustě hotelů, penzionů, v apartmánech i v soukromí.

Poslední aktualizace: 10.3.2013
Luhačovice - město relaxace a odpočinku na mapě
Autor: JENNY-JANA

Příspěvky z okolí Luhačovice - město relaxace a odpočinku

Vlakové nádraží v Luhačovicích
Vlakem jezdí spousta z nás, ať už za zážitky, do práce, či jinam.…
Přes rozcestí prochází dvě trasy.Zelená TZ vás dovede přes Ovčírnu (2,5 km) a Polichno (7 km) až do Strého Města u Uherského Hradišt…
Zastávka vlaku. Zde nebo v nejbližším okolí jsou k dispozici tyto služby…
Po delší době jsem znovu zavítal do Luhačovic a opět si prošel ok…
Mesto Luhačovice má mnoho architektonických skvostov, pamiatok, určite k…
V malebném lázeňském městečku, nedaleko obou nádraží za mostem, na…
Další s cenných luhačovických staveb brněnského architekta Bohuslava…
  Návštěvníci, kteří do Luhačovic přijíždějí autobusy anebo vlastními vozy…
Navštívíte - li moravské lázně Luhačovice a nevíte. kam…
Největší moravské lázně Luhačovice jsou vzdáleny 20km od Zlína a 12km od Uherského Brodu. V Luhačovicích je u kolonády několik…
Procházíte -li V Luhačovicích od obou nádraží Kolem penzionu Oáza po Masarykově třídě,…
Luhačovický barokní zámek
Kromě toho, že jsou Luhačovice lázeńským, oblíbeným městem stojí zde za…
Celodenní výlet začíná na železničním nádraží (nebo na…
Jsme na podzimní dovolené na Moravě, ale počasí nám nějak naše plány…
Luhačovice leží na Jižní Moravě, jižním směrem od města Zlín.…
Největší a nejkrásnější moravské lázně možná nejsou zaměřeny na tu…
Po delší době jsme se vypravili na procházku po čtvrtých největší…
V sobotu nás ráno přivítá modrá obloha a mě množství úkolů. Zatímco se…
I když se první zachycení luhačovických minerálních pramenů datuje do II.…
Luhačovice - kúpele Luhačovice sú považované za jedny z najúčinnejších  v…
Výraz Luhačovická keramika sice může u někoho evokovat sekci exponátů v…
Středa 26. března byla 18. dnem mého lázeňského pobytu a protože se mi…
Přichází poslední sobota (29. března) a 21. den mého lázeňského pobytu.…
Vzhledem k tomu, že se lékařské konsorcium dohodlo na tom, že má chatrná…
Čtvrtý den lázeňského pobytu jsem hodlal trávit zase oddechově, ale malý…
   Jsou Luhačovice opravdu nejkrásnějšími moravskými lázněmi ? Odpověď na…
Třetí díl tohoto cestopisu začíná mou první lázeňskou sobotou a také…
V centru lázeňského města - Luhačovice se můžete ubytovat na…
V lázňském městě Luhačovicích - vyhlášeném lázeńském  a rekreačním místě…