Lughnasadh 2010 na hradě Veveří

Tipy na výlet Romantika Za kulturou

Poslední červencový den se na hradě Veveří, vypínajícím se nad Brněnskou přehradou, bude již tradičně konat Lughnasadh, keltské oslavy úspěšné sklizně. Za doby starých Keltů se jednalo o radostné oslavy spojené se svatbami, veselicemi či kláními.

Na hrad můžeme vyrazit buď pěšky, autem nebo hromadnou dopravou - v případě Lughnasadhu doporučuji pěší výlet od Přístaviště nebo dopravu MHD. Pokud se rozhodnete pro pěší výlet, můžete například obejít přehradu po jejím levém břehu nebo vyšlápnout k Ríšově studánce a pak se vydat ke hradu.

Na Veveří jsou slavnosti Lughnasadhu spojeny s řadou nejrůznějších událostí - v minulosti se jednalo o stavbu keltské vesnice, trhy s nabídkou nejrůznějšího zboží, hry pro děti i dospělé, to všechno doprovázeno nejrůznějšími kapelami hrajícími keltskou či Kelty inspirovanou hudbu.

Jídla a pití vám poskytnou občerstvovatelé na hradě Veveří dostatek, takže nedostatku obého se bát nemusíte (pokud jste samozřejmě vybaveni dostatečnou hotovostí).

Na slavnostech, které se konají na Veveří, ať už se jedná o keltské svátky nebo nejrůznější festivaly, najdete vždycky velkou spoustu lidí. To může být výhodou i nevýhodou, kladem i záporem, záleží jen a pouze na vaší povaze.

Vstupné do areálu hradu stojí za běžných okolností 10,- Kč, jak tomu bude v případě Lughnasadhu, bohužel není na stránkách hradu Veveří uvedeno.

Poslední aktualizace: 23.7.2010
Lughnasadh 2010 na hradě Veveří na mapě
Autor: claricia

Příspěvky z okolí Lughnasadh 2010 na hradě Veveří

Z hradu Veveří kolem přehrady zpátky do Brna
Po návštěvě hradu Veveří nad Brněnskou přehradou si můžeme udělat menší…
Most pod hradem stával od nepamněti, neboť koryto řeky bylo v těc…
Nachází se na horní hraně hlubokého lesnatého údolí řeky Svratky, jehož dnem se klikatí vzdutá hladina Brněnské přehrady. Tento dub letní byl…
Patnáctý ročník festivalu Hrady CZ se po šňůře po českých hradech…
Jedeme do Veverské Bitýšky, odtud na hrad Veveří a Brněnskou přehradu. Na levém břehu Bílého potoka ve Veverské Bitýšce se nachází…
Lesní studánka pod hradem Veveří
Studánka se nachází v údolí potoka Veverky v těsné blízkosti jeho…
Poslední soukromý vlastník tohoto významného hradu byla rodina anglických baronů de Forestů, kteří jej zdědili a vlastnili téměř 30 let. V roce 1925…
26. prosinec, druhý Svátek vánoční, na Štěpána, z modré oblohy se usmívá…
  Dnes si uděláme projížďku rekreační oblastí na západním okraji Brna…
Navštívili jsme hrad Veveří, který se nachází přibližně 12km severozápadně…
Veveří
Rozsáhlý hrad Veveří stojí na skalnatém ostrohu nad Brněnskou přehradou. …
Hrad Veveří - hradební věže
Soutěž 2 body
Za vlády moravského markraběte Jana Jindřicha, který na hradě vel…
Putovní letní kulturní festival Hrady CZ se po Rožmberku nad…
Před hlavním vlakovým nádraží v Brně je stanoviště MHD, kde nased…
Hrad Veveří - dřevěná lávka přes Veverku
Pod hradem Veveří byla pro pěší a cyklisty zbudována krásná dřevě…
Čtrnáctý ročník festivalu Hrady CZ se po Točníku, Kunětické hoře,…
Hudební festival Hrady CZ se přesouvá z Čech na Moravu, kde se po…
Potok Veverka pramení pod obcí Ostrovačice, protéká kolem Podkomorské…
Nachází se v příkré pravostranné stráni nad Brněnskou přehradou v…
Turistické rozcestí se nachází v hradním příkopu na jižním okraji hradu Veveří. Prochází tudy červeně a zeleně značená…