Lodí z Vodic na ostrov Kaprije

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Celodenní výlet Do přírody

Chybí mi nabídka "na jídlo" protože my jezdíme na Kaprije za pravým chorvatským přímořským jídlem. Ale do přírody také.

Loďky k pronajmutí mají ve Vodici na několika místech, stačí objednat na půl dne. Ale kdo se chce koupat na některém z neobydlených ostrůvků cestou, může si najít svou vlastní pláž s průzračnou vodouplnou mořských živočichů a strávit na výletě celý den.

Ostrov Kaprije je vidět i z Vodického přístavu, hlavně je to jediný, na kterém jsou vidět stavby (když nepočítám kapličky a různé zídky)

Za koupáním, za čerstvým mořským povětřím a hlavně na dobré domácí jídlo. Pokrmy jsou sice uvedené v jídelním lístku, ale nejsou předpřipravené, takže trvá asi hodinu (možná déle), než se vše připraví. Jen polévku mívají hotovou - domácí vývar (rybí, nebo hovězí, či slepičí). Nevím, jak ostatní, ale ráda poznávám cizí země skrz chuťové buňky a instantní potraviny ve stáncích na pláži nejsou zrovna to, jak bych si místní jídlo představovala. Ale v hospůdce pana Antonia je vše čerstvé a autentické.

Už při vstupu vás, jako v každé pravé chorvatské domácnosti, přivítá vlastnoručně vypálenou travaricou.Než se jíslo připraví, hosté mají možnost vykoupat se na nově upraveném nábřeží (které je rok od roku upravenější). Jsou k dispozici plážová lehátka i slunečníky. Nebo se dá posedět v zahrádce pod pergolou jen tak při kávě - káva je Lavazza, zapomeňte na chorvatskou bahenní příchuť.

Hospůdka je i zároveň penzion, takže je zde možnost ubytování. Večer jistě pořádají grilování,nebo nějakou místní zábavu.

Kvalita jídla kolísá v závislosti na tom, zda byl večer večírek a kolik hostů už ten den přijelo. Polévky bývají vynikající, rovněž černé sépiové rizoto, ostatně jako všechny pormy z mořských tvorů. Manžel ryby nejí, takže si většinou dává vepřový plátek. Posledně byl trdý a hranolky nasáklé olejem. Jinak je ale vše z čerstvých surovin.

Půjčovné stálo 350 Kn na půl dne (od 9,00 do 14,00 hod) za loďku pro 5 osob. Jídlo na ostrově je zhruba stejně drahé, jako v restauracích ve městě.

Poslední aktualizace: 15.7.2013
Lodí z Vodic na ostrov Kaprije na mapě
Autor: Asteria

Příspěvky z okolí Lodí z Vodic na ostrov Kaprije

Tribunj – kostely (crkve)
Tribunj je malé chorvatské přímořské letovisko, nacházející se v oblasti…
Přiznám se, že Chorvatsko moc nemusím. Když člověk milující soukromí a sv…
Mnohá města se dnes chlubí různými kuriozitkami v podobě nejrůznějších nej. Jednou z nich bývají například nejužší městské uličky.…
Známé středochorvatské přímořské letovisko Vodice je asi desetiti…
Na připojeném odkazu jsou záznamy z web-kamery z Vodice, které se obnovují…
Dominantou náměstí i celého desetitisícového chorvatského města V…
Vodice je město ležící 11 km severozápadně od Šibeniku. Počet obyvatel…
Desetitisícové chorvatské město Vodice, nacházející se nedaleko Šibeniku,…
Ostrov Prvić Luka je jedním z obydlených ostrovů Chorvatska v oblasti…
Kostel Gospe od Karmela (Kostel Panny Marie Karmelské) se nachází na kopci…
Městečko Tisno se nachází 30 km od Šibeniku. V Tisnu je zvedací…
Pomník Ante Juričeva Martinčeva  známého jako „Boban“ stojí u silnice z obce Vodice do města Šibenik. Legenda tvrdí, že roku 1991 té…
Marinu jsme měli z města Pirovac. Malé nenápadné městečko s letos…
Naleziště se nachází u obce Srima (lokalita Gornja Srima) mezi městečkem…
O existenci římské cisterny a archeologických nalezištích u městečka…
Archeologické naleziště Velké Mrdakovice ukrývá bohaté pozůstatky z římské…
Tvrz sv. Nikoli (Mikuláše) z roku 1052.Tvrz je postavená na…
I letos jsme se vypravili na pravidelnou zářijovou plavbu. Původně jsem…
Tak jako každoročně i letos jsme se rozhodli prožít společně týden na…
Krásné dalmácké město Šibenik nenabízí svým návštěvníkům jen "une…