Líšnice

Tipy na výlet Rodina s dětmi Pro zdatnější Celodenní výlet Do přírody

Dá se sem dojít pěšky,dojet na kole,udělat si příjemnou vycházku,to je Líšnice.Líšnice je vesnice položená v půvabném údolí Orlických hor.Na první pohled upoutá štíhlou věží,zdáli už viditelného kostelíka z roku 1869.Stojí i se hřbitovem skoro uprostřed obce v sousedství budovy(jednopatrové),postavené v roce 1888.Je to základní škola.

Můžeme si udělat hezkou vycházku,když dojedete do Žamberka,můžete jít pěšky do Líšnice,je to jen 3 km.Pár slov z historie:Pod hřbitovem a školní budovou se šíří celá vesnice s osadou Zákopankou po 2 březích Divoké Orlice v délce tří kilometrů.Na rovinkách a svazích a pod stěnami(opukovými)roztroušena jsou v záplavě stromoví stavení.Čistota a výstavnost vypovídá o Dobrých hmotných poměrech obce.

Když budete mít hlad,tak je tu penzion restaurace Spálený mlýn.Kapacita míst je 60,nekuřáci 16.V kuchyni vaří takto:česká kuchyně,rybí,mezinárodní,saláty,speciality na grilu,steaky,těstoviny.Můžete zaplatit těmito způsoby:VISA Electron,VISA,švýcarské franky,Maestro,faktura,EuroCard,MasterCard,euro,české koruny,anglické libry,americké dolary,American Express.

Líbila se mi krásná vycházka do okolí,pěkně jsme se prošli,měli jsme výlet na celý den.

S okresním městem Líšnici spojuje úzké údolí Divoké Orlice a okresní silnice.Je vedoucí od Nekoře podle řeky po celou Líšnici.Připojuje se k areálu pod Černým lesem státní silnicí s přenádhernou alejí(kaštanovou),podle níž tečou černé vody mlýnského potoka.V Líšníci žije přibližně kolem 700 obyvatel.Email:oulisnice@orlicko.cz.Nadmořská výška je 430 m.PSČ:561 84.První písemná zmínka o vesnici je z roku 1514.Web:www.obeclisnice.cz Telefon:465611354,465612353 Adresa:Obecní úřad,č.p.226,561 84 Líšnice

Poslední aktualizace: 7.8.2010
Líšnice na mapě

Příspěvky z okolí Líšnice

Kostel sv. Anny v Líšnici
Hřbitovní kostel sv. Anny v Líšnici je poměrně mladý. Jeho stavba byla zahájena v roce 1865, o čtyři roky později byl dne 24. října vysvěcen. O …
Turistické rozcestí leží v Líšnici u sportovního areálu. Křižují se zde tyto turisticky značené trasy: zelená Z směrem - Žamberk zelená SV směrem …
Divoká Orlice zde vytváří přírodní klikaté řečiště plné jemných vlnek -…
Pro náš čtyřdenní pobyt pod Orlickými horami jsme si vybrali město Žamberk, odkud jsme vyráželi za krásami a zajímavostmi blízkého i…
Žamberk leží ve Východních Čechách, severovýchodním směrem od…
Oslnivý záblesk. „Jedenadv….“ „BUUUUUUUUM“ „kurvá, k zemí!“ Toto sugest…
Park se rozkládá jihovýchodně od zámku. Renesanční, později barokně…
Město Žamberk v podhůří Orlických hor může být právem hrdo na svů…
K dělostřelecké tvrzi Hanička se dá  dostat tradiční cestou vedou…
Při pohledu na mapu na modrou a žlutou značku, spojující Žamberk …
Žamberk leží v Pardubickém kraji v údolí Divoké Orlice. Vede tudy…
Trasa začíná na náměstí v Žamberku (foto 1). Držet se budeme žluté…
Vážení přátelé Turistiky i turistiky,tentokrát Vás pozvu do města Žamberka,kde potkáte něco krásného prakticky na každém kroku…
Masarykovo náměstí v Žamberku je nejen centrem města, ale i místem s…
Turistické informační centrum v Žamberku, kde návštěvník obdrží vešk…
Památný strom s názvem Buk lesní - červenolistý (v Žamberku je památných stromů s tímto názvem několik, tento je evidován v ÚSOP pod kódem 101205)…
Žamberk - kostel sv. Václava
Kostel sv. Václava je postaven na místě původního dřevěného kostela, který je doložen r. 1355. Dřevěný kostel dne 29.7.1684 vyhořel…
Z Brna jsme se do Žamberka dostali poměrně snadno rychlíkem do Ústí nad…
Staré stromy nabízejí nejen poutníkům stín, úkryt před deštěm či větrem, některým i zdroj energie na další cestu životem. Už staří K…
Pastviny - přehrada
Pastvinská přehrada byla vybudována v letech 1932-1938 na Divoké …