Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Za kulturou Do přírody Na hory Na kole Se psem

1. výprava vás zavede do městečka Hejnice, kde si prohlédneme klášter a poutní kostel Navštívení Panny Marie. Pak se přesuneme do nedaleké Libverdy, kde krátce navštívíme lázeňský areál. V Chrastavě se podíváme na kostel sv. Vavřince a v Hrádku nad Nisou navštívíme kostel Chrám pokoje a opodál pomník Trojmezí. U Jindřichovic pod Smrkem se krátce zastavíme u zříceniny kostela sv. Jakuba. V Josefově dole se zastavíme nejprve u kostela Proměnění páně odkud vyjdeme o kousek výše k Čertovým kamenům a krátkou návštěvou kostela sv. Vavřince v obci Ves téměř na hranici s Polskem, tento díl ukončíme. takže bude opět na co koukat a z čeho čerpat informace a tipy na výlet  Pokud se vám video líbí, sdílejte a řekněte o něm přátelům.,

Pojďte na návštěvu

Jdeme za historií a přírodou

jako obvykle z vlastních zásob

Všechno bylo zajímavé

všude jsem byl zdarma

Poslední aktualizace: 10.11.2023
Limíkovy střípky z cest - 35. díl – Hejnice, Libverda, Chrastava, Hrádek nad Nisou, Trojmezí, Jindřichovice pod Smrkem, Josefův důl, Čertovy kameny, Ves na mapě
Autor: Limick

Příspěvky z okolí Limíkovy střípky z cest - 35. díl – Hejnice, Libverda, Chrastava, Hrádek nad Nisou, Trojmezí, Jindřichovice pod Smrkem, Josefův důl, Čertovy kameny, Ves

Hejnice a okolí
Jedeme do západní části Jizerských hor, zasahujících zde do frýdlandského…
Frýdlantské cimbuří je vyhledávaný cíl turistů v Jizerských horác…
LÁZNĚ LIBVERDA A OBŘÍ SUD Zajímavou zastávkou jsou jistě tyto maličké lázně, kde se léčí srdeční choroby. Zajímavostí je výletní…
Hejnická vlaková zastávka je součásti regionální tratě 038 Raspen…
Hejnice je poměrně malé město a najít tam zařízení, ve kterém by se dalo…
Prostor před hejnickým klášterem je zaplněn množstvím drobných sa…
Když se přichází do klášterního areálu, návštěvníka upoutá chrám, klášter a…
Město Hejnice se nachází v údolí řeky Smědé a první písemná zmínk…
Do Jizerských hor jsme přijeli o den dříve a ubytovali jsme se v kempu Hejnice (https://www.autocamphejnice.cz/).Tady jsme přespali …
Vyjeli jsme autobusem na Smědavu, kde končí cesta autobusu, dále budete muset pokračovat pěšky. Vydáte se po modré značce směrem k r…
Hejnický barokní most je tak trochu utajenou památkou. Dojde se k…
S tímto typem kříže jsem se setkal jenom v oblasti frýdlantského a šluknovského výběžku. Tím nevylučuji, že mohou být i jinde. U nás na Šumavě jsou…
Neděle 29. 8. 2021 - odpoledne Z Frýdlantu se přesouváme do Hejnice. Před třemi lety jsme odtud vyráželi na výlet na Frýdlantské cim…
Ráno vyjedeme autobusem na Smědavu, odtud se vydáme po modré turistické…
Jste, nebo chcete jet do jizerských hor, určitě nevynechejte tuto trasu. …
Vody Velkého (Černého) Štolpichu, zvaného též Sloupský potok a…
Kostel Navštívení Panny Marie (nesprávně označován i jako bazilika) je vý…
Trasu začneme v Hejnicích po červené značce směrem na Ořešník. Př…
Bývalý františkánský klášter v Hejnicích je jedno z nejznámějších…
Hned na okraji Hejnice, po levé straně, při cestě z Lázní Libverd…
Cestovat po frýdlantském výběžku a nezajet do Hejnice snad ani není možné.…
Hejnice
Nejznámější poutní místo v oblasti Jizerských hor. V dvouvěžovém chrámu N…
VÁŽENÍ PŘÁTELÉ TURISTIKY I TURISTIKY, RÁD BYCH VÁS POZVAL NA VYCHÁZKU OKOLÍM MĚSTA LÁZNĚ LIBVERDA. DŮLEŽITÝM OKAMŽIKEM JE NÁVŠTĚVA…
Jdeme za podzimním sluníčkem, protože u nás v údolí nám inverze nadělila mlhu. Svezeme se vlakem přes Tanvald a Smržovku do Josefova…
VÁŽENÍ PŘÁTELÉ TURISTIKY I TURISTIKY, RÁD BYCH VÁS POZVAL NA VYCHÁZKU DO…
Obec Lázně Libverda byla prvně zminována v r. 1381 a minerální pramen s…
Lázně Libverda (424 m. n. m.) je lázeňská obec v Jizerských horách, asi 1 km severně od…
Jedeme do lázní (autem, vlakem nebo autobusem), jejichž účinnost již…
Obří sud
Známá výletní Restaurace nad Lázněmi Libverda. Byla postavena r. 1931 po…
Lázně Libverda
Lázně poprvé uváděny r. 1381. Léčila se zde řada známých lidí, dnes léčba…