Liberecko ze sedla jízdního kola

Tipy na výlet Rodina s dětmi Celodenní výlet Za sportem Do přírody Na kole

S celou naší rodinou každoročně vyrážíme na cyklistické výlety. Všichni jsme doslova „blázni“ do jízdních kol. Upřímně si nedovedu představit letní sezonu bez cykloturistiky. Každý rok se vydáme na nějaké zajímavé místo v rámci České republiky, které pojedeme křížem krážem a navštívíme zajímavosti dané oblasti. V minulém roce, přesněji koncem srpna, jsme se rozhodli projet na kole Liberecký kraj.

Město Liberec a jeho okolí disponuje velkým počtem krásných cykloturistických tras, které by byla velká škoda nevyzkoušet. Většina těchto tras se táhne podél silnice, nechybí však ani Cyklotrasy vedoucí volnou přírodou.

První den jsme zužitkovali k návštěvám dvou zámků. Nejdříve jsme zavítali na zámek Frýdlant, který patří k nejnavštěvovanějším historickým zámkům v České republice. Druhou část dne jsme věnovali návštěvě zámku Grabštejn.

Druhý den jsme si neurčili žádný cíl našeho cyklistického výletu. Jeli jsme se jen projet po okolí Libereckého kraje. Vydali jsme se z Liberce směrem na jih, na Turnov, odtud jsme to vzali přes Železný brod, Tanvald a Smržovku zpátky do místa našeho ubytování. Jednalo se o velmi náročný den, který jsme celý strávili v sedle jízdního kola.

Poslední den již však nebyl tolik fyzicky náročný, našim cílem cesty byly dvě rozhledny na kraji Liberce. Prvně jsme vystoupali na vyhlídkovou věž Lidové sady, z níž byl nádherný výhled na velkou část Liberce, poté jsme zamířili na Libereckou výšinu s krásnou vyhlídkou do okolí.

Následovala poslední noc v našem ubytování Liberec a ráno návrat domu.

Ještě předtím, než jsme se do Libereckého kraje vydali, jsme si na internetu vybrali vhodné ubytování Liberec, abychom vždy po celodenním náročném výletu měli kde přespat. Najít kvalitní nocleh s polopenzí nebyl žádný problém, v Liberci se nachází opravdu velká spousta hotelů či penzionů, které se o své zákazníky umí dobře postarat.

Ubytování Liberec jsme si rezervovali celkem na 4 noci, čekaly nás tedy tři celé dny, které jsme využili k námi tolik milované cykloturistice.

Nejvíce se nám líbily zámky a pohoda u pana domácího v našem ubytování.

Lidové sady - věž

Vstupné
Vstupné pro dospělé Plné vstupné: 10,00 CZK
Děti: 5,00 CZK děti do 10 let
Poznámka: Děti do 10 let mají prohlídku věže zdarma.

Grabštejn

Všechny přístupné prostory - Prohlídka s průvodcem trvá 60 minut

Výklad v českém jazyce
Dospělí 100,-Kč
Děti do 6 let zdarma

Děti (6–15 let), studenti, držitelé průkazu ZTP nebo ZTP/P
70,-Kč

Senioři (nad 65 let)

Rodinné vstupné (2 dospělí + max. 3 děti do 15 let)
300,-Kč

Poslední aktualizace: 8.3.2013
Liberecko ze sedla jízdního kola na mapě
Autor: Janca3

Příspěvky z okolí Liberecko ze sedla jízdního kola

Hipostezkami Liberecka, aneb milujeme koně.
Jsem vášnivou milovnicí koní, hipoturistiky a všeho s koňmi spojeného. Ne…
Zřícenina hradu Hamrštejn stojí na ostrohu západně od Liberce, jihozápadn…
Středa 1. 9. 2021 - dopoledne V noci asi už nepršelo, ale zima byla zatím…
Malá víska v údolí Lužicé Nisy nedaleko Chrastavy, severozápadně od Liberce.…
Chrastava leží v Severních Čechách, severozápadně od města Liberec. Městečko se rozkládá v údolí pod vrcholky Jizerských hor a u…
Chrastavské Městské informační středisko se nachází v původně barokní…
Historické město nedaleko Liberce je dobře dostupné jak autem, tak vlakem…
V Chrastavě, vrozlehlých prostorech bývalého hospodářského stavení nedaleko Domu s pečovatelskou službou byla otevřena v roce 1997 expozi…
Chrastava je malé městečko zhruba 10 kilometrů severozápadně od Liberce a má přibližně 6 tisíc obyvatel. Chrastavou protéká Jeřice,…
Vážení přátelé Turistiky,turistiky a přírody, velice rád bych Vás pozval…
Jedeme se podívat na orloj do obce Kryštofovo Údolí  nedaleko Liberce. Jedeme autem z Janova nad Nisou, kde jsme byli na dovolené.…
Kryštofovo údolí najdeme jihozápadně od Liberce.https://www.krystofovoudoli.eu/turisticke-informace/zajimavosti/historie-obce/Než…
Nedaleko Liberce, spadajícího již téměř do Frýdlantského výběžku naší republiky, se tyčí krásná hora Ještěd a právě pod ní můžete na…
Kryštofovo Údolí dříve nazývané "Údol svatého Kryštofa" (německy…
Autem - trvá jízda z Prahy (asi 110km) o něco málo víc než hodinu... v případě Liberce je dle mého názoru cesta po silnici lepší…
Autem z Teplic do Liberce a na parkoviště k lanové dráze v Horním…
Liberec leží v Severních Čechách, severovýchodním směrem od Prahy…
Jeli jsme tramvají z Horního Hanychova (bydleli jsme v…
Jedeme za zábavou a relaxací do Centra Babylon v Liberci. Jedeme autem,…
Jedeme s dětmi do Zoo Liberec, jedeme " Žlutým autobusem " Student Agency.…
Naše společná cesta začíná na Exitu 26 rychlostní silnice R35(Turnov -…
ZOO Liberec
V roce 1919 vznikla nejstarší Zoologická zahrada na území České r…
Naším cílem je návštěva jedné z nejkrásnějších vrcholových věží  ČR na …
Kam a jak jedeme Cílem cesty je jedno z nejnavštěvovanějších míst v ČR,…
Ještěd, nejvyšší místo Ještědského hřbetu, je výraznou dominantou a orientačním bodem. V dřívějších dobách byl i přirozenou hranicí…
Přehrada Harcov na Harcovském potoce v katastru města Liberec byl…
Botanická zahrada Liberec
Jedna z nejznámějších botanických zahrad v republice s nově rekon…
Ještěd
Vrchol kopce Ještěd ( 1012 m.n.m.) je nepřehlédnutelnou dominantou Severn…
Bílé kameny
Bílé kameny tvoří izolovanou, morfologicky výraznou skupinu s…
Grabštejn
Rozsáhlý areál hradu a zámku Grabštejn stojí na návrší nedaleko Hrádku na…