Liberec – rodinný výlet

Tipy na výlet Rodina s dětmi Za kulturou Za sportem Do přírody Na golf Na hory Na kole

Liberec a vůbec kraj pod Ještědem je z pohledu nejen rodin s dětmi velice atraktivní lokalitou. Pokud pojedeme autem, tak je dostupnost Liberce výborná a po dálnici z Prahy tam dorazíte do hodiny.

Velkou měrou se na atraktivitě podílí zábavní Centrum Babylon – o kterém jsem na Turistice již jednou psal: https://www.turistika.cz/vylety/centrum-babylon-liberec

Jen využití atrakcí tohoto centra vám může zabrat 1-2 dny. Od dubna 2011 se navíc rozšíří prostory a expozice iQparku – což vaši návštěvu tohoto centra určitě nezkrátí wink!

Pokud už budete mít všech pokusů, hlavolamů a experimentů dost a budete se chtít raději provětrat na čerstvém vzduchu, můžete si od Babylonu udělat procházku do centra Liberce na náměstí Dr. E. Beneše kde stojí krásná radnice – další ze symbolů Liberce. Před lety jsem měl možnost navštívit i její 65 metrů vysokou věž a výhled na město a Ještěd z ní byl úžasný. Šlo ale o soukromou prohlídku a nevím, je-li věž běžně přístupná pro turisty.

Symbol celého kraje – Ještěd:

Cestu na Ještěd si zvolte dle vlastního uvážení – atraktivní je jistě využití lanovky, ale spolehnout se můžete i na vlastní nohy, nebo auto (případně kombinaci posledně jmenovaných variant). Pro cestu dolů můžete částečně využít také jízdu na koloběžkách - http://www.kolobezkyjested.cz .

Ještěd je geniální architektonické dílo a ještě jsem nepotkal člověka, který by s tímto faktem nesouhlasil. Při návštěvě Liberce by bylo barbarství Ještěd nenavštívit – a nemusí to být jen návštěva. Hotel Ještěd v současné době už není pro běžné turisty něčím finančně nedostupným (jak tomu bývalo třeba v 90. letech). Nabídka ubytovacích služeb byla rozšířena o pokoje „třídy B“ (dříve určené pro personál). Na Ještědu tak můžete přespat už za cenu do 500,-/osobu – viz stránky http://www.jested.cz

O Ještědu a nádherném výhledu na okolní krajinu by se toho dalo napsat mnoho – ale není to potřeba – vyrazte na tento vrchol a vše uvidíte na vlastní oči. Navíc o Ještědu vyšla nádherná publikace plná informací, fotografií a zajímavostí – Fenomén Ještěd – viz stránky: http://www.fenomenjested.cz

Milovníci golfu pochopitelně při návštěvě tohoto kraje nemohou minout Golf Club Ještěd http://www.golfjested.cz . Ale i pokud nepatříte přímo mezi golfové nadšence, neznamená to že by vám tento klub neměl co nabídnout. V současné době zde vybudovali Adventure Golf (jeden z mála v ČR) – což je dle mého laického názoru jistá kombinace minigolfu a golfu. Hřiště velikostí odpovídá minigolfu, ale vzhledem a povrchem s umělou trávou se posunuje ke golfu. Hraje se podobně jako minigolf pouze jednou „patovací“ holí, ale s golfovým míčkem. Prostě ideální zábava pro všechny generace, okořeněná špetkou soutěživosti, navíc provozovaná na čerstvém vzduchu.

Minout vyhlášenou libereckou ZOO http://www.zooliberec.cz a hned v jejím sousedství úchvatnou Botanickou zahradu http://www.botaniliberec.cz , to by nebyl pravý rodinný výlet. Pravda, děti většinou ocení hlavně ZOO (fauna u dětí flóru vcelku jednoznačně poráží), ale na jaře, když vše rozkvete i děti „nějakou tu kytku“ ocení a rodičům dopřejí možnost pokochat se nádherou květů a zeleně. Moc pěkná je expozice kaktusů a děti určitě zaujmou akvária. Ale obě zahrady si zaslouží své vlastní články – tak příště!

Ubytování je možné např. v Hotelu Babylon - výhodou jsou v tomto případě volné vstupy do Aquaparku a většiny dalších "parků" zábavního centra. Další možností je právě Hotel Ještěd s jeho neopakovatelnou atmosférou a pro ty, kteří mají rádi luxus bych doporučil Hotel Clarion Grandhotel Zlatý Lev http://www.clariongrandhotelzlatylev.com/cs/news/ - což je hotel otevřený v roce 1906 a nocovala tu již nejedna významná osobnost - v současnosti tento hotel při pobytu v Liberci využívá např. pan prezident.

V Babylonu jsme si opět nenechali ujít Aquapark a XD Theater, na Ještědu nám počasí relativně přálo a výhled do kraje byl úžasný Smile. Ještě bych upozornil na překrásné vily, kterých je v Liberci spousta - stačí se jen dívat. Hlavně kolem ZOO a Botanické jich je dost a ukazují krásu architektury 19. a 20. století.

Info o cenách a vstupech najdete na webových stránkách jednotlivých subjektů - viz výše.

Poslední aktualizace: 28.3.2011
Liberec – rodinný výlet na mapě
Autor: Bekmen

Příspěvky z okolí Liberec – rodinný výlet

Liberec
Autem - trvá jízda z Prahy (asi 110km) o něco málo víc než hodinu... v případě Liberce je dle mého názoru cesta po silnici lepší…
Unikátní zábavní DinoPark Plaza Liberec přichází o prázdninách s novými…
Liberecké Městské informační centrum se nachází v budově nového magistrátu…
Milí turisté a turistky, v Liberci jsme navštívili mimo ZOO a botanické…
Naše putování Libercem a okolím začalo návštěvou Liberecké botanické…
Ve 14. století byl uprostřed libereckého hřbitova postaven dřevěný kostelík, který v roce 1579 prošel přestavbou na zděný trojlodní …
Obchodní dům Brouk + Babka je jednou z předních památek meziváleč…
Zvu vás na vysílač Ještěd. A to teď v zimě, kdy prý tady není sezona. Vydala jsem se s dětmi o jarních prázdninách přes celou…
KOLO PRO ŽIVOT 2014Ještěd Tour Kooperativy / VÍKEND HORSKÝCH KOL14…
Liberecký kraj nepatří mezi ty největší, ba naopak, proto ho o le…
Jeden z největších českých rockových festivalů Benátská noc spustil předvánoční předprodej vstupenek na svůj dvaadvacátý ročník. Přestože z…
Dům obuvi Baťa se nachází na nároží ulic Pražská a Revoluční v se…
Ať už je zima jaká chce, ať už je se sněhem nebo bez něj, my se o…
Valdštýnské domky stojí ve Větrné uličce ústící do Sokolovského náměstí. Větrná ulička je svou délkou 53,30 m a šířkou 3,25 m jednou…
Appeltův dům stojí v Liberci na Sokolovském náměstí. postavený byl v letech 1793-1794 za pomoci libereckých stavitelů Jana a Karla K…
Autem z Teplic do Liberce a na parkoviště k lanové dráze v Horním…
Liberec leží v Severních Čechách, severovýchodním směrem od Prahy…
Před chvílí jsme oslavovali Silvestr, Vánoce, Velikonoce… no a te…
Jedeme s dětmi do Zoo Liberec, jedeme " Žlutým autobusem " Student Agency.…
Letošní Mezinárodní festival animovaných filmů ANIFILM proběhne v…