Levice-hrad,termální koupaliště

Levice,toto pěkné slovenské město se středověkým hradem,se nachází v nížině řeky Hronu a na úpatí Štiavnických vrchů.Do Levic se dostanete například silnicí z Trnavy přes Nitru a Vráble.

Ve městě stojí barokní kostel sv.Michala a barokní kostel sv.Josefa s klášterem františkánů.Je zde také kalvinský kostel a evangelický kostel.V dominantní poloze na skále nad městem stojí hrad,který hrál významnou úlohu ve válkách s Turky.Jeho gotická část je sice ve zříceninách,ale v renesančním kaštěli má sídlo Tekovské muzeum.V muzeu se můžete seznámit s historií hradu a města a archeologickými nálezy.Je zde instalována i velmi zajímavá lékárna Zlatá koruna z 19 století a měšťanský historický nábytek.Muzeum je otevřeno od dubna do října denně a v lednu až březnu denně mimo sobotu.Vstupné činí,dospělí 30sk,dětí 15sk.

Jen 6km od Levic,u vesničky Kalinčiakovo,se nachází termální koupaliště Margita-Ilona,v jehož areálu je i autokempink.Můžete se zde ubytovat v bungalovech,chatkách nebo ve stanech,je zde taky restaurace a několik stánků s občerstvením.

Termální koupaliště Margita-Ilona má čtyři bazény napájené termální vodou.Tak je zde plavecký bazén,rekreační bazén,tobogán, skluzavka,vodní hřib a dva bazény pro děti.Jsou zde i tenisové kurty s umělou travou,minigolf,basketbalové a volejbalové hřiště,obří šachy,ruské kuželky,dobře vybavené dětské pískoviště a parkoviště.

Termální koupaliště je otevřeno od června do září denně.Celodenní vstupenka v pondělí až pátek stojí,dospělí 65sk,děti 45sk.Celodenní vstupenka v sobotu a v neděli stojí,dospělí 95sk,děti 65sk.

Poslední aktualizace: 28.7.2008
Levice-hrad,termální koupaliště na mapě
Autor: jglet

Příspěvky z okolí Levice-hrad,termální koupaliště

Poznáváme Slovensko – 6. den - dopoledne: Levice – prohlídka zajímavostí města (synagoga, kostely, hrad, křížová cesta, rozhledna Kalvárie); Kalinčiakovo – románský kostel a zámek
Neděle 23. 7. 2023 - dopoledne V noci se skutečně ochladilo. K ránu klesla v autě teplota pod 17 stupňů. Spalo se nádherně. Zda to bylo včerejším…
Slovensko patrí medzi menšie európske štáty, ale ,,zatiaľ,, je bohaté na…
Obec Hronský Beňadík je i se svými jedenácti stovkami obyvatel součástí Slovenská brány a její dominantou je půvabný, převážně gotický,…
Hronský Beňadik – pozoruhodná památka               Na Slovensku nejsou…
Tajomné skalné roklinky, lúky, jazierka s pagodami, rozkvitnuté azalky,…
Obec Trávnica sa nachádza v Nitrianskom kraji v okrese Nové Zámky…
Termální koupaliště Podhájska
Soutěž 2 body
Termální Koupaliště Podhájska je vyhledávaný areál, …
Za termálními lázněmi do Podhájské             Již…
Známe a obľúbené termálne kúpalisko Podhájska sa nachádza u obce …
Cieľom nášho výletu bol Topoľčiansky kaštiel a park. O kaštiely ( zámku ) sme vedeli asi toľko : bolo to sídlo československých…
Banskoštiavnický betlehem patrí medzi najväčšie vyrezávané, drevené,…
Klenotom stredného Slovenska je pravdepodobne Banská Štiavnica. Má bohatú históriu hlavne v baníctve, ale aj v lesníctve a architektúre. Mesto…
Zámek nacházející se jižně od Banské Štiavnice. Je nazýván rovněž jak…
Renesanční protiturecká pevnost, která vznikla přestavbou středověkéh…
Starý Zámok v meste Banská Štiavnica,kam sa dostaneme autom a autobusom.…
Hlavním historickým i hospodářským centrem je Banská Štiavnica, kde b…
Tato velice zajímavá stavba se nachází východně od okresního města Krupina ve vrcholové části kopc…
Hrad nacházející se v údolí Hronu. V současné době jsou patrné …
Po loňské – poměrně vydařené a úspěšné - výpravě na území Uher jsme se…
1. 8. 2018 Jak už to bývá, první noc venku je spíš převalovaná ne…