Letní výlet na Sněžku – RETRO 2007

Tipy na výlet Pro zdatnější Celodenní výlet Do přírody

Sněžka je nejvyšší horou Krkonoš a asi nemá moc cenu vysvětlovat kde jí najdeme. My jako výchozí bod našeho výletu jsme zvolili Velkou Úpu, která leží na silnici vedoucí do Pece pod Sněžkou. Cestu jsme museli uzpůsobit našemu nejmenšímu členu výpravy a to synkovi kterému v té době bylo něco málo přes dva roky. Využili jsme sedačkovou lanovku a vyvezli se na Portášovy boudy a po malé zastávce kdy jsme koupili turistickou známku číslo 675 – Portášky se vydali po žluto – zelené turistické značce na Růžohorky.

Cesta sice do kopce, ale po asfaltce a mrňousek chvilkami šlapkal po svých a chvilkami se vezl v golfáčích. V místech znovu zarůstajících pasek se otvírají krásné výhledy na kopce na druhé straně ´Úpského údolí. Před Růžohorkama odbočuje zelená trasa vlevo, do Pece pod Sněžkou, ale my pokračujeme po žluté až k horské boudě kde bodlo pivko a získali jsme další turistickou známku číslo 75.

Po asi dvaceti minutách pokračujeme k přestupné stanici lanové dráhy Růžová hora a na Sněžku pokračujeme lanovkou. Cesta trvá několik minut a člověk vidí ak se rychle s přibývající nadmořskou výškou mění příroda pod námi. Les vystřídá, klečový porost a pak už jen traviny a lišejníky. Pak už jen suťová pole.

Jelikož bylo krásné počasí na Sněžce to vypadalo jako v Praze na Václaváku. Z Polské strany sem mířili davy našich severních sousedů, ale vymetená obloha a jasno umožňovali úžasný rozhled do všech stran. V roce 2007 byla dokončována nová Poštovna, takže turistickou známku Sněžky číslo 20, kupujeme v bufetu u výstupní stanice lanovky a po prohlídce kapličky sestupujeme po červené turistické značce směrem k bývalé Obří boudě.

Tady se s kočárem moc nechytáme, takže na jedné ruce mrňouska a v druhé kočár. Šlapkal by i sám, ale davy našich Polských sousedů byli docela bezohledné a našli se i tací, kteří do něj strkali, jen aby nezdržoval. Asi ne všichni tu byli na výletě…

Na rozcestí se vydáváme vlevo po modré turistické značce přes Úpské rašeliniště k Luční boudě a z velkou radostí zjišťujeme, že jsme téměř sami. Cesta téměř po rovině, po šotolině rychle utíkala, mrňousek ve předu běhal od patníku k patníku a všude ukazoval že je jednička. Přes Úpské rašeliniště pak vede povalový chodník. Rašeliniště jsou krásným kouskem přírody s unikátní flórou a faunou.

Na Luční boudě si dáváme obídek a kupujeme turistickou známku číslo 11 a pak pokračujeme po asfaltce mírně do kopce po červené turistické značce směrem na Výrovku. Po cestě se krátce zastavujeme u památníku obětí hor a z dálky prohlížíme pevnostní opevnění z druhé světové války.

Sněžka
Sněžka  •  Foto: Marfi

Než dojdeme k Výrovce tak se nám otevře nádherný pohled do Modrého dolu a jako by symbolicky u cesty kvete krásně modře Hořec. Na Výrovce jenom zaběhneme koupit turistickou známku číslo 12 a po krátké poradě se vydáváme dolů z kopce po zelené na Richterovy boudy. Cesta pohodlná po asfaltce, ale hodně z kopce takže za chvilku hrozně bolely nohy. Richterovy boudy byli zavřené, takže turistickou známku 1602 jsme nepořídili.

Pokračovali jsme dolů z kopce po zelené až do Pece pod Sněžkou, kde jsme pořídili v íčku poslední dnešní turistickou známku Pece číslo 16 a po pivku jsme pokračovali podél říčky Úpy po modré do Velké Úpy.

Najedli jsme se na Luční boudě, kde bylo docela plno a rozhodně ne levně a obsluha uspěchaná a protivná.

Příroda je úžasná, píšu to skoro v každém článku, ale je to to hlavní kuli čemu vejletíme.

Sněžka je volně přístupná po celý rok, rozhodně se vyplatí velice pečlivě zjistit předpověď počasí. Nám se to zdařilo a byl to úžasný výlet. Ceny za lanovky se stále mění, takže je asi nemá cenu ani uvádět.

Poslední aktualizace: 4.3.2012
Letní výlet na Sněžku – RETRO 2007 na mapě
Autor: Marfi

Příspěvky z okolí Letní výlet na Sněžku – RETRO 2007

Krkonoše - výlet  Výrovka, Luční Bouda, Sněžka
Krkonoše - výlet Výrovka, Luční Bouda, Sněžka
Začali by sme na dôležitej turistickej križovatke v sedle Výrovka 1356 m.n…
                            Na zámku a v podzámčí.                       …
Úpská hrana - takové je označení místa, kde voda, která pramení v Úpském…
Úpské rašeliniště se rozkládá cca v prostoru mezi Luční boudou a severním…
Když si položíme otázku jaké naše pohoří je vytvarováno činností ledovce,…
Luční bouda - posvátné místo, nejen, českých turistů. Luční bouda se…
Luční bouda (1410 m. n. m.) je horský hotel v Krkonoších na Bílé louce…
Třetí den přechodu Krkonoš jsem začal ještě před svítáním…
Přeshraniční naučnou stezku Dědictví doby ledové společně zřídily Správy…
Mały Staw (Malý rybník) je ledovcové jezero, které se nachází na jih…
Turistický rozcestník, který se nachází u Luční boudy, ukazuje turistům cestu v třech směrech. Po značce červené od rozcestí Chalupa…
Během každoroční letní dovolené v Krkonoších jsme si naplánovali…
Krkonoše (2): Sněžka – Luční bouda – Liščí hora – Pec pod Sněžkou…
Dom Slasky - polská bouda, kterou nelze minout při výstupu na Sněžku jak…
Turistický rozcestník, který se nachází cca 400 metrů východně od Luční boudy, ukazuje cestu ve směru Špindlerův Mlýn - Luční Bouda.…
Vodárna, která zásobovala Sněžku vodou se nachází v závěrečné části Obřího…
Naším cílem je jedna z krkonošských klasik, cesta Obřím dolem do Obřího…
Mapa republiky, to je již oficiální název pro místo, na jihozápadním svahu…
Důl Kovárna
Navštivte podzemí nejvyšší české Hory Sněžky - důl Kovárna Od stř…
Údolí ledovcového původu s morénami, kary (Úpská jáma, Velká a Malá Studn…