Letní procházka okolím Zlína přes Želechovické paseky

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Do přírody

Přesto, že letní sobotní ráno je spíše pod mrakem, vyrážíme na malou procházku do okolí Zlína. Městskou Dopravou se dostáváme do městské části Kudlova, je 2,5 km od města Zlína. Vystupujeme na konečné. Kudlovská krajina je kopcovitá pramení tu i potoky, místy je půda spíše kamenitá. Zdejší lidé pasekáři se tu v minulých staletích živili chovem dobytka, sušením ovoce, zemědělstvím, dnes jsou v Kudlově vystaveny moderní domy. Odtud jdeme asi 600 metrů po silnici k zastávce autobusu, kde máme malou pauzu na Frantovo ranní cigáro, pak odbočujeme silničkou doleva - směrem na Želechovické paseky. Prochízíme kolem několika osamocených domů a rozlehlých luk. Protože se nedržíme značky ocitáme se u velké louky s ohradníky.

Odtud se nám otevírá nádherný výhled na Hostýnské vrchy, Zlínskou vrchovinu, Vizovické vrchy za dobré viditelnosti možno vidět vrcholky Chřibů a Bílých Karpat. My sestupujeme loukou až k silničce, ale musíme podlézt plazením pod branou mezi ohradníky - ocitli jsme se na soukromé louce. Dál už jdeme pohodlnou silničkou až do údolí.

Po pravé straně vidíme obec Želechovice. Mezi výstavbou moderních velkých domů přicházíme až do centra obce. Další naučná stezka - Přírodní památka sem vede z městské části Jaroslavice. Je z části kamenitá, z části křovinatá a zalesněná. Můžeme zde spatřit řadu vzácných i ohrožrných druhů rostlin např. prvosenku vyšší, lýkovec jedovatý, lilii zlatohlávek a další. V hnízdní době se zde vyskytuje přes 5 druhů ptactva např. žlutava hajní, pěnice vlašská, čáp černý.Cestou jsme viděli paseky, rozlehlé stráně, zalesněné plochy, listnaté stromy, velké louky i lesní prameny.

Přicházíme dolů do centra obce, kde nás zaujal dominantní kostel. Potom jsme se zastavili na kofolu v místním pohostinství a za půl hodiny nám od křižovatky ze zastávky od hlavní silnice odjíždí spoj městské Dopravy zpět do Zlína.

Občerstvili jsme se v pohostinství v Želechovicích, oběd jsme měli doma. Možnost občerstvení a oběda je cestou v restauracích na Kudlově - Pindula, Orlí hnízdo, v Jaroslavicích u Baďurů a v Želechovicích u Březíků.

Procházka byla pěkná, zase jsme viděli neznámý kousek okolí Zlínska, jen počasí mohlo být lepší.

PP Želechovické paseky má své kouzlo jak v letním, tak i v zimním období, obcí vede i cyklotrasa.

Poslední aktualizace: 7.7.2013
Letní procházka okolím Zlína přes Želechovické paseky na mapě
Autor: JENNY-JANA

Příspěvky z okolí Letní procházka okolím Zlína přes Želechovické paseky

Zimní vycházka přírodním parkem Želechovické paseky
PP Želechovické paseky je nejhezčí v létě, ale zimní krajina v typicky pasekářské krajině má také své kouzlo. Trasu (14 km) začneme…
Želechovice nad Dřevnicí jsou rozlehlou obcí, v níž dnes žije bezmála 2000 obyvatel. Kromě barokního kostela sv.Petra a Pavla a…
  Želechovice nad Dřevnicí jsou poměrně velikou obcí, kterou najdeme…
Od mé výpravy na Provodovsko uběhl týden a následující sobotní kuropění n…
  Neklimatizovaným prostředkem MHD jedeme na konečnou do Kudlova. Nová…
  Je určen pro omladinu ve věku od tří do osmi let, která se zde nejen…
  Měsíc po operaci kolena jsem se rozhodl jej rozhýbat nejen šlapáním po…
Jedním z šesti Přírodních parků ve Zlínském kraji je PP -…
Základem pitného režimu by měla být čistá voda, bez které se naše tělo neobejd…
Pramen řeky Dřevnice leží v Hostýnských vrších na odbočce žluté turistické…
Ještě není Apríl a počasí si dělá, co chce. Sluneční dny nás poctily svou …
 Příluky jsou součástí Zlína, nacházejí se na východní straně krajského m…
Za výbornou vyhlídkou na hornaté okolí krajského města Zlína nemusí…
Obec Lípa ležící ve Zlínském kraji se nachází u silnice na levém břehu…
Příluky jsou místní částí města Zlína a zdobí ji dvě kaple. První kaple sv…
  Nezanedbatelný Genius loci přidává krásným městům také vodní tok, který…
 Jak už jsem kdysi kdesi psal, řeka Dřevnice, protékající Zlínem, není…
 Pokud budete přijíždět do jediného valašského krajského města směrem od…
V prvních hodinách Nového roku 2016 se objevil dlouho očekávaný prv…
Klečůvka - zámek a park
Říká se, že co je malé, je i milé. O zámku v Klečůvce - obci, rozkládající…