Lemberk a Zdislavina studánka

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Za kulturou Do přírody

Ingredience:

3 hodiny času

prázdná láhev (může být i více lahví)

malá svačinka

samochodící děti vhodné (kočárek ne)

fotoaparát doporučuji

finanční obnos na vstup

Postup:

Přijeďte autem až k samému. Cestou jeďte opatrně, terén vyžaduje rychlost 20km/h a oči na stopkách, ale při pěší verzi není autům pořádně kam uhnout. Parkování není problém, dokonce je zdarma. Zámek pořádá prohlídky dlouhé buď 50 minut (tzv. základní okruh) nebo 70 minut (tzv. rozšířený okruh) a je velmi pěkně vybavený. Nic přeplácaného, ale ani nic holého. V areálu zámku lze zdarma navštívit prostory konírny a také zajít na toaletu.

Bohužel zde však není možnost žádného občerstvení, vy však máte svačinu z domu!

Po prohlídce zámku se vydejte alejí směrem ke Zdislavině studánce. Značení vás nezklame, cestu najdou i děti, které si určitě povšimnou i kamenných soch zasazených podél trasy. Minete Bredovský letohrádek se zahradou a Vodárenskou věž. U studánky se můžete občerstvit chladivou čistou vodou, která teče proudem, takže nemusíte čekat, než se vám láhev naplní. Je dokonce i kam se posadit, celou vaši cestu doprovází dřevené lavice, které jsou s nepravidelným intervalem rozmístěny do okolí. Dvě z nich najdete i přímo u studánky a dokonce pod střechou altánku. Cestou zpět k vašemu autu pokračujte v trase, která vás dovede kolem močálů a dávných sádek opět k zámku. Máte-li ještě čas nazbyt, navštivte Jablonné v Podještědí, které také stojí za zhlédnutí.

Upozornění:

Nejezděte v pondělí.

V říjnu otevřeno, ale pouze soboty, neděle a svátky od 9.00 – 15.00 hod.

Možnost využití akce „Ušetřete se vstupenkou ze ZOO na hradech a zámcích a naopak“

Poslední aktualizace: 10.9.2012
Lemberk a Zdislavina studánka na mapě
Autor: IvustaCZ

Příspěvky z okolí Lemberk a Zdislavina studánka

Lvová - Lemberk - Brenna - Jablonné v Podještědí
Z vlakové zastávky Lvová jsme přišli k silnici. Tam jsme odbočili vlevo po…
Zámek Lemberk vévodí krajině pod Lužickými horami nedaleko Jablonného v…
Další trasa Lužickými horami, nabídne zámek Lemberk, Zdislavinu studánku,…
Úterý 24. 8. 2021 - odpoledne Po prohlídce centra Jablonného v Podještědí přejíždíme do severovýchodní části města na parkoviště u z…
Jakožto železniční turisté využíváme vláčkový spoj na trase Liberec-Ústí nad Labem. Naše první zastávka je místní náměstí, kde se…
Zámek Lemberk patří k těm památkám, na něž se člověk rád vrací. Z…
     Vypadalo to, že paní Zima se už konečně rozhodla předat svou vládu…
Rozcestí Lemberk (zám.)
Rozcestím u zámku Lemberk prochází dvě turistické trasy a mezinárodní NS Lužické a Žitavské hory.Zelená TZ vás západním směrem doved…
Raně barokní Bredovský letohrádek stojí v sousedství zámku Lemberk. V…
Známou, dominantní siuletu zámku Lemberk, spatříme ihned, když vy…
Projdete-li od Bredovského zámečku lipovou alejí, objevíte na jejím dolním…
Rozcestím u Markvartického rybníka prochází zelená TZ, ktzerá vede z 15 km vzdáleného Hrádku nad Nisou, přes Popovu skálu do Lemberk…
Kdysi v nejvýchodnější části Markvartic stávala selská usedlost hospodáře Martina Neumanna. Jeho usedlost pak v roce 1697 zakoupil s…
Markvartický rybník, zvaný také Markvart, se nachází v místní částí města…
Zní to pomalu jak ze známé pohádky o Zlatovlásce,- živá a mrtvá voda...…
Jedno z nejstarších měst, o kterém je zmíňka v darovací listině již v 13. století(1249), město v kterém se razili mince(do 13…
Tento rokokový zámeček se nachází dnes téměř v centru městečka Jablonného…
Bazilika minor sv. Vavřince a sv.Zdislavy
Baziliku minor sv.Vavřince a sv.Zdislavy naleznete v Jablonném v…
Rynoltice leží pod jižními svahy Lužických hor, asi 5 km severovýc…
Bazilika sv.Vavřince a sv.Zdislavy v Jablonném v Podještědí…               Původní chrám sv.Vavřince,který nechal postavit nad hrobem sv.Zdisl…