Ledopády drsných Hostýnek

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní Za sportem Do přírody

Dnešní výlet předpokládá hodně odvahy k orientaci v terénu a běžky na vyhození (pokud ještě nepřipadne) nebo holt jen na botičkách. Případně s lopatou - takovými těmi umělohmotnými boby. Busem do Lukovečka. Po zelené značce směr "U dubu", jen asi 200 -250m. Po levé straně vytváří potok docela velký ledopád. Fotila jsem jen z cesty, spadnout bych tam nechtěla. Po dalších asi sto metrech opouštíme značku, odbočíme Doprava chodníčkem před potokem. Mezi plotem a potokem. Podél toho potůčku se dá jít na běžkách až na Ondřejovsko, ale tak daleko naše mrňousky a staré kosti nepoženem. Po nějakých 50-60m je dobré se zastavit a sejít kousek z chodníčka. Na potoku je tam "zástava", něco jako mikrorybníček, přepad vytváří záplavy rampouchů, ledových ploten a neopatrníkům perfektní klouzačku s nepříjemným dopadem. Chodník - lesní cesta - pokračuje přibližně podél potoka s různými malými i většími překvapeními.  Občas cesta potok křižuje, přeskočíme, přebrodíme. Asi po kilometru odbočíme Doprava přímo do kopce podél malého přítoku. Kdo je šikovný, najde i u zurčící stružky malé ledopádky. Ale hlavně je to drsný kus do kopce, pořád rovně, 500-600m, pořád přibližně na východ, dokud nenarazíme na modrou turistickou značku. Zasloužíme si vrcholovou prémii v podobě malé svačinky. Dobrodružství končí, Doprava frčíme rovnou do Fryštáku na bus. Pokud někdo přejný tu lesní cestu posypal, drsné dobrodružství sjezdu a likvidace běžek pokračuje,-) Do picerky u Fíka jsou to asi tři kilásky, z toho půlka lesem, druhá půlka přes dědinu. Kdysi dávno byla ulice řádně zachumelená, svištěla jsem si po ledovatém chodníku...  jediný barák měl ten chodník uklizený. Ano, mé já bylo tenkrát o dost rychlejší než zastavené (a zlomené) běžky.

Počkat si na to správné světlo, nafotíme ty ledopádky snad i duhovatě. Ve sněhu otisky bot, tlapek i kopýtek. Jejich majitele jsem nezahlédla, ale zobáci švitořili, jak kdyby už měli jaro. Kopec lesem dá zabrat. Kříb se jmenuje ten kopec. Když odbočíme dřív, můžem narazit na zatopený lom. Když pozděj, modrá značka bude kousek dál,-) Ale minout ji dost dobře nejde, je to asfaltová cesta používaná lesáky, myslivci a spol.

Najíme se ve Fryštáku U FÍKA, s přímým výhledem na náměstí a zastávku busu.

Líbila se mi hra světla na rampouších, velikost ledů na poměrně malém potoku, ojíněné trávy i stopy ve sněhu. Modré nebe nad hlavou.  Nelíbilo se mi, že dnes jsem byla z procházky odvolána už na prvním křižování cesty s potokem.  Ale zase jsem využila ochoty dobrého člověka a nechala Bobušku proběhnout za létadlem. Ztělesněná radost.

Poslední aktualizace: 31.12.2019
Ledopády drsných Hostýnek na mapě

Příspěvky z okolí Ledopády drsných Hostýnek

Lukoveček - památky a zajímavosti obce
  Jen něco málo přes 400 obyvatel žije v maličké dědince, ležící pod…
   Město Fryšták bývalo v minulosti součastí lukovského panství a to část…
   Město Fryšták, vzniklé připojením Horní a Dolní vsi a dědiny Vítová …
   Město Fryšták se zrakům veřejnosti může pochlubit větší vodní nádrží, v…
  Fryšták je zvláštním sídlem. Jeho nejužšší částí s historickým centrem, náměstím a kostelem prochází napříč hlavní silnice ze Zlín…
   V sedle pod Velou si zvolíme lesní cestu vlevo, která klesá do údolí k osadě Vítová. Po pár stech metrech pro změnu lesní cestou vpravo,ta…
Čertovy skály u Fryštáku
   K Čertovým skalám u Fryštáku nevede žádná značená trasa a turistické v…
Svůj výlet (viz předchozí část Z Lukova na skály PP Velá) jsem tedy nakonec na silničce klesající hvozdem do Fryštáku neukončil, ale…
Bus-zastávka Lukoveček, malá, ale hodně zajímavá a činorodá obec. Třeba:…
  Den předtím jsem si v domnění, že bude na zítřejší červencový čtvrtek pěkné počasí, v práci nahlásil dovolenou. Původně jsem počí…
  Na konci měsíčního marodění se zády se v rámci zdravotní vycházky…
   Štěstí prý přeje připraveným. Po dlouhé nekonečné letošní zimě se venku…
   Ondřejovsko - kopec mezi Rusavou, Fryštákem a Lukovem, získal své…
   Dobře utajený komplex Zadních skal na Ondřejovsku je pro širší turisti…
  Asi nebývá zvykem nabízet na těchto stránkách jako zajímavý turistic…
Krásný a dosud teplý říjnový pátek zapříčinil drastické přerušení…
  S nadcházející změnou klimatu budeme my, Valaši, muset vymyslet příhod…
  Nad zaniklými hrady a tvrzemi, po nichž zůstaly v terénu zachovány…
   Přiznám se, že "objev" tohoto zajímavého skaliska pro mne nebyl až tak…
Tuto ZOO rádi s manželem   navštěvujeme, nachází se  kousek od našeho b…