Kunštát a okolí

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Celodenní výlet Za kulturou Do přírody Na kole

Jedeme do Kunštátu na Moravě a Rudky u Kunštátu. Jedeme autem. Město je dobře přístupné z Brna autobusem nebo od Svitav s přestupem v Letovicích.

Parkování zdarma.

Jedeme na zámek v Kuštátě, jeho zrekontruované zahrady, do městečka, zjistit co zbylo ze slavné kunštátské keramiky.Navštívíme ospalé městečko s pamětní síní Františka Halase, infocentrum, kostelík a potěšíme se novější fontánou. Navštívíme nedalekou obec Rudka /cca 1,5km z náměstí/ s jeskyní Rudka s Blanickými rytíři, smyslovou zahradu u ní a na kopci rozhledku Milenku/správně Burianova rozhledna na kopci Milenka/.

Pokud se chystáte do Kunštátu v září, tak nezapomeňte na vyhlášený Hrnčířský jarmark!

Na oběd nás zavedla směrovka z parkoviště pod zámkem do Restaurace U zámku. Jídlo menu klasika, výběr, dobré, rychlá a pozorná obsluha.

Cukrárna na městě nic moc. Raději jsme si dali kávu v penzionu pod jeskyní. Káva dobrá, ale obsluha mizerná, bez zájmu o zákazníka. Bylo nás 7 a jinak prázdno. Možná bychom si dali i zákusek.

Ceny běžné.

Zámek a zahrady pěkné, výklad poutavý. zajímavost psí hřbitov. Jídlo dobré a ceny přiměřené. Nejvíce nás zaujala jeskyně Rudka, hlavně ta práce, kterou to dalo tvůrcům a skládáme náš obdiv řezníkovi panu Burianovi z Kunštátu, který chtěl zviditelnit městečko. Více takových řezníků. Potěšili nás Blaničtí rytíři i sv. Václav na koni. Pak nás velmi potěšila smyslová zahrada, kde jsme si krátili čas čekáním na prohlídku. tak se nám líbila, že jsme se museli ještě zdržel po návratu z rozhledny. Moc nás pobavila a určitě pobaví všechny hravé, všech věkových kategorií i postižené. Určitě si to užijí!! A výhled z rozhledny ? Milujeme výhledy, vždycky potěší. Tak jsme se zabavili, že jsme už nic dalšího nestihli.

Zámek Kunštát -dvě trasy, zahrady zdarma, slevy pro rodiny, děti, ztp, seniory

I.okruh - 90Kč tradiční zámecké prostory

II. okruh 100Kč, Páni z Kunštátu

Jeskně Rudka - 80Kč, zvlášť rozhledna 20Kč, slevy pro děti, studenty, seniory

Poslední aktualizace: 14.8.2014
Kunštát a okolí na mapě
Autor: annafr

Příspěvky z okolí Kunštát a okolí

Kunštát
Zámek je dominantou městečka Kunštát na Blanensku v Jihomoravském kraji. Zámek stojí na zalesněném vrchu nad údolím potoka Petrůvky.…
Velice originálně řešenou kašnu mají v horní části náměstí Krále …
  V Blansku jsme se vzbudili do překrásného jitra. Později se sice…
  I když je půvabný Kunštát městem malým, má hned dvě náměstí. Leží nad…
Kostel najdeme v horní části náměstí Krále Jiřího. Původ kostela datujeme…
Horní část náměstí Krále Jiřího v Kunštátě zdobí netradiční kašna, u…
Toto malebné území se nachází v severozápadní části okresu Blansko v okolí…
  Městečko Kunštát na Moravě získalo statut města až v roce 1994. Do té…
Kunštátský kostel, na který se dnes díváme, byl postaven v raně b…
V malebném a nádherným (nejen) přírodním okolím obklopeném městě Kunštátu…
Soch krále Jiřího z Poděbrad v naší zemi moc nenajdeme. Kromě výše uvedené, stojí další v Poděbradech a o jiné nevím. Ale zřejmě ještě další někde…
  Říká se, že je všechno zlé pro něco dobré a já mohu pravdivost tohoto r…
Jedeme z Brna autobusem do Kunštátu, kde trasa začíná, a pak zpátky z…
Touláte -li se městem Kunštátem, kromě zdejších památek a…
  Silnička vinoucí se od hotelu u jeskyně Blanických rytířů na Rudce dolů z kopce vypadá na první pohled jako zkratka, a tak jsme ji…
Centrem života v Kunštátě je náměstí Krále Jiřího. Zde najdete vš…
Zámek Kunštát stoji Na vrcholu kopce nad mestem jihoza…
Areál s jeskyní blanických rytířů a rozhlednou Milenkou v Rudce u Kunštátu…
  Na první Jarní procházku jsme se všichni těšili, už nám to procházení…
Kunštát je nevelké malebné město s 2650 obyvateli a najdeme jej pod vrcho…
V dolní části města na hlavní ulici u odbočky k zámku se nachází …
Rozhledna Milenka v Rudce u Kunštátu, zvaná též podle majitelů pozemku, na kterém byla postavena, Burianova rozhledna, se nachází…
Rudka je bývalou hornickou vesnící, která je poprvé písemně zmiňována v roce 1374. Největší atrakcí obce je areál s tzv. Jeskyní Blanických rytířů,…
  Kdysi středověký hrad, později renesančně-barokní zámek. Ještě nedávno…
Možná se může zdát, že psí nebo kočičí hřbitovy jsou až vymožeností…
Na zalesněném vrchu nad údolím potoka Petrůvky stojí zámek ve tvaru …
Téměř v závěru července mi kamarád objevil na netu inzerát na prodej objektivu, který se pohybuje rozsahem v potřebné univerzální velikosti mezi…
Jdeme navštívit nejdůležitější sídlo panského rodu pánů…
Jeskyně Blanických rytířů a Burianova rozhledna se nachází nedaleko města Kunštát, na kraji obce Rudka. Tvůrcem tohoto díla byl…