Krkonošské roubenky v Luisině údolí

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Do přírody Na hory

Naše cesta za malebnými krkonošskými roubenkami začíná v Dolním Dvoře, kam přijíždíme autem. Z této obce rozkládající se soutoku Malého Labe a Kotelského potoka  následně vyrážíme po modré turistické značce, která nás po necelém 1,5 kilometru dovede až na začátek Luisina údolí. Zde opustíme modrou značku, která pokračuje dále na Hříběcí boudy a po neznačené cestě si projdeme celé krásné údolí se stavbami zdejší lidové architektury.

Dolní Dvůr
Bývalá hornická osada s první písemnou zmínkou z roku 1539. V této době je v obci vystavěna kaplička sv. Michaela archanděla, kterou si můžeme prohlédnout. Další církevní stavbou je kostel sv. Josefa z počátku 19. století. Na něj byla v roce 1995 instalována zvonkohra, jejíž melodie se krásně linou celým údolím.
Při cestě z Dolního Dvora do Luisina údolí procházíme i kolem bývalé školy. Krásná roubená stavba je předzvěstí toho, na co se můžeme těšit v následující části výletu.

Luisino údolí
Nachází se při toku Husího potoka, kolem něhož a pak i na přilehlých stráních jsou rozesety krásné krkonošské roubenky. Jiné stavby zde neuvidíte, a to je právě na tomto místě jedinečné. Většina roubených staveb pochází z 1. poloviny 19. století, nejstarší roubenka je stará více jak 250 let.

Možnost něco zakoupit k občerstvení je v Dolním Dvoře v potravinách, než se vypravíte na procházku samotnou.

V Luisině údolí je moc pěkně a zvonkohra v Dolním Dvoře taky nemá chybu.

Zvonkohra v Dolním Dvoře se rozeznívá každý den, vždy v 10 a 17 hodin. O víkendech pak i v pravé poledne. zajímavostí je, že zdejší zvonkohra vyznává pět ročních období. V každém období vyhrává jinou melodii a tím pátým ročním obdobím, které zvonkohra uznává jsou vánoce.

Poslední aktualizace: 1.7.2018
Krkonošské roubenky v Luisině údolí na mapě
Autor: neratovak

Příspěvky z okolí Krkonošské roubenky v Luisině údolí

Ski areál Strážné
Skiareál Strážné je moderní lyžařské centrum nacházející se v nadmořské…
Uvedená tel. čísla platí pro případ nouze, NE pro zjištění počasí apod.!!!…
Po úspěšném nultém ročníku akce s názvem ZDOLEJ KOPCE…
Obec Strážné  se nachází v Krkonoších, při silnici spojují Vrchla…
Start 18 km dlouhé trasy do Špindlerova Mlýnu můžeme zvolit od pa…
Obec Strážné nacházející se v samém srdci Krkonoš vznikla spojení…
Evangelický kostelík v Herlíkovicích
Tento evangelický kostelík byl postaven v secesním stylu v roce 1904. Projekt pravděpodobně vypracovali sasští architekti Schilling a Gräbner,…
Horská obec Dolní Dvůr (641 m) a rekreačné stredisko sa nachádza v…
Krkonošské Luisino údolí  sú samoty v údolí Husího potoka a pri jeho ústi…
Asi 10 kilometrů od Vrchlabí a 35 od Trutnova, na konci vesničky Dolní…
Ski areál Herlíkovice se nachází 4 km od Vrchlabí při silnici do Špin…
Vážení přátelé turistiky i Turistiky, tentokrát Vás pozvu na túru po okolí Dolního Dvora. Na počátek cesty se dostanete se sem…
Vážení přátelé turistiky i Turistiky, tentokrát vás pozvu na výlez z…
Ve střední části Krkonoš leží malá horská osada Přední Labská (Volský Důl)…
Jedem autem z Krkonoš a směřujeme do Českého ráje. Milujeme rozhledny, i…
Vrchol s rozhlednou, ležící jihovýchodně od Benecka. Kamenná rozhledna z …
Přední Žalý je zalesněný vrch v nadmořské výšce 1.019 metrů. Nachází se v Žalském hřbetu mezi Beneckem a Vrchlabím. Při výstupu na…
Jdeme za jednou z krkonošských klasik, kterou je okružní výšlap ze Špindlu přes Výrovku, Luční boudu a podél Kozích hřbetů zpět do…
Vrchlabí
Zámek je krásnou památkou města Vrchlabí na Trutnovsku v Královéhradeckém…
Vrchlabí - infocentrum
Vrchlabské Regionální turistické informační centrum, kde návštěvník o…