Krkonoše - Dvoračky a borůvkový dort, ŘOPík u Harrachových kamenů a Huťák

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Pro zdatnější Celodenní výlet Do přírody Na hory

Další naše putování po Krkonoších zahájíme v Pasekách nad Jizerou. Sem jsme přijeli z Prahy - Mladou Boleslav – Turnov – Paseky.

Foto: pekoska

Náš další výlet jsme zahájili v Rokytnici nad Jizerou, kam jsme se 3km nablížili auty. Ta jsme nechali stát nedaleko náměstí a po žluté vyrazili do kopců směr rozcestí Ručičky cca 4km. Cesta vede po lukách, lesem a hodně do kopce - jsme na horách Smile, ale s každým metrem je to lepší a ta panoramata pane ! S malými přestávkami na vydechnutí jsme se vyškrábali na rozcestí Ručičky. Počasí nám přeje, možná až moc, takže nám otevřené občerstvení přišlo vhod. Studená limonáda, tibetský čaj a ovocné pivo jen to zasyčelo. Poseděli jsme napojili psi a pojedli malou svačinku a pomalu se přesunuli k centrálnímu rozchodníku kde jsme zvolili cestu na Dvoračky po zelené cca 2km. Tady už začala být koncentrace lidí hustší. Turisté a hlavně cyklisté dokonce i nějaké německy hovořící lidi na elektrokolech jsme viděli.– cesta je asfaltová. Přešli jsme přes sjezdovky z Lysé hory. Opět jsme koukali, jak to bez sněhu vypadá strašidelně.

Na Dvoračkách nás čekala úplná apokalypsa. Nedokážu odhadnout, kolik lidí tu bylo, ale bylo jich opravdu hodně. Štumpovka narvaná, zahrádka také. Hrozně moc kol. Nenechali jsme se ale odradit – naštěstí už bylo kolem jedné, tak nával pomalu opadával. Nakonec jsme si všichni sedli. Dali jsme oběd držková, kyselo, strapačky. Část skupiny se rozhodla pokračovat na Harrachovy kameny, druhá pak sestupem přes Huťské vodopády do Rokytnice. Pořídili jsme tu razítka, turistické vizitky, známku i pohledy. A hlavně jsme si dali borůvkový dort, a to bylo něco nebeského !!! Pokud tu budete, tak si ho určitě dejte ! Mňam.

Od Dvoraček jsme se vydali po červené k Růženčině zahrádce. Počasí bylo nádherné a tak jsme nelitovali námahy a kochali se výhledy. U Růženčiny zahrádky jsme chvilku vydechli . Je to kamenný val ve tvaru okvětí růže . Údajně sem vystoupal hrabě Harrach se svou ženou Řůženou když obhlížel panství. Dál jsme pokračovali na rozcestí U Růženčiny zahrádky , kde je u cesty betonové opevnění a dá se do něj vlézt a prohlídnout si, jak to vypadá zevnitř. Teda pokud máte baterku :) Kousek se pak vracíme na červenou a už z dálky vidíme Harrachovy kameny, náš cíl. pro dněšní den. Je krásně vidět, tak koukáme na Sněžku, na Labskou prostě nádhera. Když jsme se dostatečně pokochali, vracíme se stejnou cestou na Dvoračky. Tady neodoláme a dáváme si ještě jeden borůvkový dort. Je fakt výborný wink . Odtud po modré jdeme do Rokytnice, cestou kolem Huťského potoka a Huťských vodopádů. Sbíráme borůvky a lesní jahody. Cesta přes celou Rokytnici je po asfaltu úmorná, ale nakonec jsme se k autu dostali v zdraví a bez puchýřů. Plni dojmů a borůvkového dortu Smile. Autem jsme pak dojeli do penzionu, kde už jsme se setkali s druhou půlkou naší skupiny. Moc hezký výlet to byl, který jsme zakončili koupáním v bazénu.

Ubytovaní jsme byli v Penzionu U Sadílků http://www.usadilku.cz/cs/. Příjemný penzion v Pasekách nad Jizerou. Pokoje se sociálním zařízením, polopenze – vydatná. Možnost koupání ve venkovním bazénu. Infrasaunu a vířivku lze také využít. Přes den jsme se ale najedli na Dvoračkách. Strapačky nebyly nic moc. Polévky dobré a borůvkový dort nejlepší :) Ceny slušné.

Foto: pekoska

Měli jsme krásné počasí, takže jsme si užili výhledy a sluníčka , chození a vodopád a borůvky a les a všude kvetly náprstníky Smile. Také bylo nějak moc ovádů, takže jsme se museli polévat repelenem. Na rozcestí Ručičky se také můžete občerstvit – my se napojili, tak ani nevím, jestli tam mají nějaké jídlo .

Ubytování v penzionu 450Kč s polopenzí, dort na Dvoračkách za 45Kč. turistické známky a razítka mají téměř . Cestou jsme narazili i na pramen s pitnou vodou, ale určitě si pití berte s sebou.

Poslední aktualizace: 12.7.2012
Krkonoše - Dvoračky a borůvkový dort, ŘOPík u Harrachových kamenů a Huťák na mapě
Autor: pekoska

Příspěvky z okolí Krkonoše - Dvoračky a borůvkový dort, ŘOPík u Harrachových kamenů a Huťák

Z Harrachova k Mumlavskému vodopádu.
Kam asi musí vést první vycházka v Harrachově ? Přece k Mumlavské…
Mumlava je krkonošská horská říčka známá především díky desetimet…
Mumlavský vodopád
Když pojedete okolo Harrachova, nenechte si ujít návštěvu…
Naše společná cesta začíná v Tanvaldu. Vyrážíme směr Desná/Harrachov. Po celou cestu nás doprovázejí ukazatelé především na…
V sobotu 27. 8. 2016 v devět hodin ráno jsem vyšel na turistický výlet do…
K tomuto místu se dostanete po žluté značce, na kterou se můžete napojit …
Mumlava je horská rieka v západnej časti Krkonoš, ktorá má tok dlhý 12,2…
Dalším cílem při našem pobytu v Pasekách nad Jizerou…
Naše společná cesta začíná na Exitu 71 D10 Turnov. Odtutd pokračujeme Malá…
Vážení přátelé Turistiky i turistiky, tentokrát bych Vás rád pozval na…
Pro méně zdatné nebo v případě, že si chcete dát míň do těla, mám návrh,…
Harrachov je mesto v západnej časti Krkonoš rozložené v údoli…
Když jsme v Harrachově, tak je snad i nutností podívat se na krásu…
Hornické Muzeum v Harrachově se nachází v areálu bývalých dolů na okraji městečka. Pro návštěvníky je zde připravena expozice…
Z Harrachova na Rýžoviště a dále Lesní zátiší, Ručičky, sjezdovky…
Trasu začneme na Čertově hoře, kam se vyvezeme sedačkovou lanovkou z…
Původní ves Dörfl byla založena v 17. století nedaleko Seifenbachu (Sejfs…
Harrachovská kaplička svaté Alžběty s unikátním skleněným zvonem
Hned několika unikáty se může pyšnit kaplička sv.Alžběty v Harrachově, která byla postavena v roce 1902. Tím nejvýznamnějším je…
Harrachov - kostel sv. Václava
Popisovat Harrachov jako středisko zimních sportů by bylo nošením dříví do…
Editováno v lednu 2020 : Coop proti restauraci U Paseků ukončil svůj…