Krippenstein 18. 7. 2012

Tipy na výlet Pro zdatnější Celodenní výlet Na hory

Na tento výlet využíváme lanovku z Obertraunu,která s přestupy dopravuje turisty nahoru na Krippenstein a dále až na Gjadalm. My se vyvezeme do první stanice Schönbergalm, kde turisty lákají především jeskyně - ledová a mamutí.

Rododendron
Rododendron  •  Foto: ivulik

My ale vyrážíme dobře značenou stezkou na dvoutisícovku nad námi. Cesta byla poměrně náročná, ale určitě zajímavá. Zpočátku výstupu jsme si vykračovali do kopečka lesním chodníkem, ale chodníček byl stále strmější a lesy se postupně měnily v nízkou kosodřevinu, až po finální šutry a samé šutry. Čím výše jsme vystoupili, tím více se nám předváděly nádherné Alpské štíty a ke konci nám výstup spestřovaly nejen ostrůvky sněhu, ale i horské pleso, které jsme míjeli. Celá trasa byla výborně značená, takže červenobílé pruhy nešlo minout, ale klamavé časové značení nám říkalo, že už jsme tam dávno měli být. Šli jsme sice s dětmi a dělali jsme časté zastávky, ale průběžně jsme potkávali pouze jednu skupinku turistů, kteří však o moc rychlejší než my nebyli. Ke konci jme si několikrát s jistotou říkali, že za tím horizontem už to musí být.

Asi po třech hodinách jsme vysupěli na širokou okružní cestu, která pro nás byla jakousi metou. Tady už se před náma na dosah tyčil Krippenstein a cesta už ubíhala lépe.

Asi po další hodince jsme jsme konečně pokořili 2108 metrů vysoký Krippenstein! Výhledy z vrcholu doslova braly dech, rozhlíželi jsme se do všech stran z kruhové vyhlídky, ktrerá ale sama o sobě mému oku moc nelichotila. Nejvíce jsme se ale těšili na Five Fingers - pět prstů tyčící nad více 400 m hlubokou propastí v oblasti Hallstatt-Dachstein. Prostě úúúžasné!

Cestu zpátky jsme už celou absolvovali lanovkou a ještě jednou jsme se tak z výšky mohli pokochat alpskými štíty.

Daumkogel
Daumkogel  •  Foto: ivulik

S sebou jsme měli hlavně dostatek pití a nějaké ty svačinky. A už jsme se těšili na dobrou večeři ve Wanderhotelu v městečku Bad Mittendorf, kde jsme byli ubytovaní.

Nádhera! Čistý vzduch, skvělý výšlap, panoramata, která se neokoukají, jen nahoře díky lanovce trochu přelidněno.foot

Preisliste

Není problém si zakoupit jen jeden úsek, popřípadě jeden směr a podobně. U lanovky jsme se setkali s ochotnými a vstřícnými lidmi.Smile

Poslední aktualizace: 2.11.2012
Krippenstein 18. 7. 2012 na mapě
Autor: ivulik

Příspěvky z okolí Krippenstein 18. 7. 2012

„5 prstů“ Krippenstein
Hallstatt-Dachstein Vyhlídka je umístěna přímo na vrcholku Krippensteinu…
Vycházka z Obertraunu (Jutel Obertraun) směrem na Krippenbrunn. Cestou nahoru se jde lesem a tak možností k výhledu je omezeně. Jak…
Solná komora k Hallstattskému jezeru v Rakousku a nedaleké vesničce…
Jedeme autem ze Šumavy na dvoudenní výlet do okolí Hallstattského jezera.…
Halštatské jezero je vodní plochou o rozloze 8,55 km2 (některé zd…
Rakouské Alpy jsou od nás něco málo přes 300 km. Nabízejí stovky …
Hallstatt se nachází v Rakousku v oblasti Salzkammergut asi 80 km…
Vzhledem k tomu, že se mi přes veškerou snahu ještě nikdy nepodařilo na vl…
Malebné hornorakouské městečko Hallstatt, ležící těsně nad hladin…
Současný halštatský Kristův kostel evangelické církve je dominantní a pozoruhodnou neogotickou stavbou, dokončenou v roce 1863. Tehdy totiž nahradil…
Rakousko 2010 7.8. Vyrážíme do deštivého dne a déšť nás neopouš…
Vesnice Hallstatt se nachází v Rakouském regionu Salzkammergut. Jeho…
Nádherné rakouské „unescové“ městečko Hallstatt nabízí svým návštěvníkům…
     Rád bych se zmínil několika slovy o Hallstattu. To…
Mnozí návštěvníci rakouského Hallstattu jistě ihned zamíří ke zdejšímu hřbitovu. Většinu z nich zřejmě láká zejména zdejší kostnice se slavnými poma…
Hřbitovní mariánský kostel v rakouském Hallstattu je současně také…
Vodopád uprostřed města není v Rakousku zase až takovou výjimkou, zejména pokud se nacházíme pod alpskými vrcholky. Jeden takový najdeme také v…
Hallstadt je kouzelné a netypické městečko na břehu stejnojmenného jezera …
Jezera a hory na jihovýchod od Salzburku jsou nádherné a proto js…
Rakousko – Salzkammergut (Solná komora): Hallstatt (9/2019) Na…