Krásy Českého Švýcarska

Jedeme se podívat snad na nejznámější klenoty NP České Švýcarsko.

Lokalita se rozprostírá nedaleko města Děčín, odkud míříme do Hřenska. Tady parkujeme na neplaceném parkovišti u čerpací stanice a vydáváme se za poznáním přírodních krás.

Foto: Lena1979

Z nábřeží jdeme po červené turistické trase k hotelu Klepáč, kde se rozhodujeme kudy půjdeme dál. Raději se uchylujeme nejprve navštívit soutěsky. Po žluté turistické stezce pozvolna docházíme k přístavišti Edmundovy neboli Tiché soutěsky. Už po chvíli se necháváme přeplavit přes úsek, který se suchou nohou přejít nedá. Poté se podél řeky Kamenice přesouváme k Divoké soutěsce, znovu nastupujeme do lodi a za vtipného vyprávění převozníka posloucháme šplouchání vody. U rozcestí "Divoká soutěska" měníme barvu turistické značky a po modré putujeme na Mezní Louku. Po krátkém odpočinku jdeme po červené k Malé Pravčické bráně a pozůstatkům skalního hradu Šaunštejn. Po žluté značce se vracíme zpět na Mezní Louku, důležité křižovatce turistických tras. My se vydáváme po červené na 6-ti km tůru k Pravčické bráně. Procházíme Gabrielinou stezkou, která je lemována skalními masivy a útvary. Překvapivě cesta rychle ubíhá a my se ocitáme před loveckým zámečkem Sokolí hnízdo v sousedství Pravčické brány, nejznámějšího skalního útvaru v Čechách. Protože se už připozdívá, pokračujeme sestupem po červené značce zpět do Hřenska.

Fámy o drahotě v oblasti vzali za své a proto jsem raději připravila svačinu do batohu. Kávu mezi přístavišti Tiché a Divoké soutěsky jsme si ale neodpustili. Naštěstí tu mají lidové ceny Smile. Na Mezní Louce jsme se osvěžili zmrzlinou. Je zde také předražený hotel s restaurací, kde je možno se najíst.

Cesta na Malou Pravčickou bránu vede do nehorázně prudkého kopce, ale ten výstup rozhodně stojí za to. Samotná prohlídka hradu Šaunštejn je sice fyzicky náročnější, ale snesitelná. Nedoporučuju ale návštěvu s hodně malými dětmi.

Foto: Lena1979

Jinak se tomuto kraji nedá nic vytknout. Přírodní krásy jsou ojedinělé. Jen mě mrzí, že se poměrně dost lidí snaží na přírodě vydělat.

Edmundova soutěska: denně od 9,00 - 18,00 hod. v období 3.4. 2015 až 4.10. 2015 od 9.00 - 17.00 hod. v období 5.10. 2015 až 1.11. 2015 vstupné-plné 80,-Kč; snížené 40,-Kč

Divoká soutěska: denně od 9,00 - 17,00 hod. v období 3.4. 2015 až 4.10. 2015
od 9.00 - 16.00 hod. v období 5.10. 2015 až 1.11. 2015 Vstupné-plné 60,-Kč; snížené 30,-Kč

Foto: Lena1979

Pravčická brána: duben - říjen denně 10:00 - 18:00 hodin; listopad - březen pátek, sobota, neděle: 10 - 16 hodin;
26.12.2013 - 1.1.2014 denně 10 - 16 hodin vstupné: plné 75,-Kč; snížené 25,-Kč

Poslední aktualizace: 27.9.2015
Krásy Českého Švýcarska na mapě
Autor: Lena1979

Příspěvky z okolí Krásy Českého Švýcarska

Gabrielinou stezkou k Pravčické bráně
Gabrielina stezka byla vybudována v roce 1892 knížetem Edmundem Clary…
K nejznámější přírodní památce Česko-Saského Švýcarska jsme zvolili cestu…
9.8.2006 Bad Schandau–Hřensko–Děčín STP 1:26:10, MAX 31,0, TRP22,…
SeDnešní trochu pozměněná trasa ale i tak to stálo za to. Vycházel jsem z Mezní Louky po zelené skrz kemp a pak už mě cesta vyváděla…
České Švýcarsko: Pravčická brána a Soutěska Kamenice
České Švýcarsko - klasický okruh Pravčická brána a soutěska řeky Kame…
Jeli jsme si užít pobyt na několik dní v Českém Švýcarsku v okolí…
Zámeček se nachází v Národním parku České Švýcarsko u skalního mostu Pravčické brána (u obce Hřensko). Důvodem výstavby tohoto zámečku byla Pravčická brána,…
V sobotu 13.8.2016 se mi po dlouhé době naskytla možnost opět si udělat…
Název pro údolí pod Pravčickou bránou, které tvoří kulisy při cestě na ni.…
V našem případě jsme byli ubytováni v autokempu u máchova jezera, takže…
Pravčická brána je největší přirozená skalní brána na našem kontinentu,…
Naše cesta vede k nejznámějšímu symbolu národního parku k Pravčické bráně.…
 Pondělí 19.7.2010   Dnes nás čeká náročnější den, vypravujeme…
Nejznámější a nejobdivovanější skalní útvar Českého Švýcarska a symbol…
Na posledních 10 kilometrech svého toku před ústím do Labe se…
Jako každý rok, měl jsem i před letošní dovolenou připraveno poměrně dost…
  Hřensko – soutěsky a Pravčická brána. V minulém výletu jsme se podívali na Moravu, a tentokráte jsme otočili na druhou stranu…
Na konci roku 2013 byl na Janovském vrchu postaven anténní vysílač, který zároveň slouží jako rozhledna. Vyhlídková plošina je ve…
Krátkým výletem můžete navštívit dvě dominanty Českého Švýcarska v jednom…
Cílem výletu je rozhledna Janov. Vyrážíme od rozcestníku Hájenky u obce…