Krajem bunkrů ze Sedloňova do Sedloňova

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Celodenní výlet Do přírody

Foto: správce

Váižení přátelé turistiky i Turistiky, rád bych Vás pozval do kraje bunkrů, do Orlických hor, konkrétně do okolí Sedloňova. Na počátek putování se dostanete autobusem s přestupem v Novém Městě nasd Metují nebo Bačetíně. Úplně nejlepší, je absolvovat tento výlet v rámci pobytu někde v okolí, protože spojení nené příliš časté.na trasu vyrazíte od zastávky autobusu Sedloňov , hostinec, kde je také rozcestník . Vás bude zajímat cyklotrasa č. 22 směr Olešnice . Projdete kolem kostela Všech Svatých a po silnici dojdete až do osady Polom. Hned na jejím okraji uvidíte vpravo u silnice krásnou Památnou lípu. Na této túře uvidíte ještě jednu . Dále jděte po silnici až na úroveň pezionu Stará škola a odbočte vlevo k prvnímu bunkru na trase, který se jmenuje Jaroslav. V sezóně je možno jej naštívit.( viz níže ). Od bunkru Jaroslav se vraťte zpět k silnici nebo to vemte přes louku. Pokud půjdete spořádaně po silnici , na křižovatce odbočte vlevo k dalšímu bunkru, jménem Skutina. Ten je také možno v sezÓně navštívit.Pak se vraťte zpět na křižovatku kde jste odbočovali vlevo a napojte se na NS Po lehkém opevnění, která vede přímo proti Vám. Vede i vlevo po silnici, ale rovně z křižovatky je to lepší . Po NS půjdete nejprve po loukách, ale čekají Vás cestou výhledy do kraje, ale hlavně řopíky. Po NS dojdete až na svah na Olešnicí, kde je tabule s kopci a horami, které můžete vidět, když je vidět.Až dojdete do Olešnice, máte mořnost navštívit muzeum na náměstí a také pohyblivý betlém. V době mé návštěvy bylo zavřeno a betlém se opravoval.Z náměstí pak jděte po modré značce směr V Milířích a dále pak na rozcestí Pod Sedloňovským vrchem. Odtud po modré směr Šerlišký mlýn. Půjdete sice po modré značce, ale skoro žádnou nenajdete, tak prostě jděte po cestičce, která vede z kopce. Ukázky "značek" , které jsem našel já jsou ve Fotogalerii. Pod kopcem už jsou značky v pohodě a dovedou Vás k Šerlišskému mlýnu, což je hotel, ale mají tu i malý mlýn s kole. Co je hodně důležité, že tu mají skvělé koláče. Od hotelu jděte dále po modré, směrem Sedloňovský Černý kříž. Zde potkáte zase další řopíky. Od rozcestí se vydejte po modré značce do Sedloňova. Cesta vede lesem , kolem dalších řopíků a pak dojdete do Horního Sedloňova, kde jsou krásné chaslupy, ale také památná Sedloňovská lípa. Po silnici dojdete až na počátek této trasy do Sedloňova, kde je i konec tohoto putování.

Po cestě můžete navštívit nebo aspoň vidět dva velké bunkry. První je Jaroslav a druhý je Skutina. Pak po trase uvidíte spousty malých řopíků. Projde se mimo to i krásnou přírodou( Přírodní rezervace Sedloňovský vrch). Sedloňovský Černý kříž byl dříve zajímavý tím, že lesklá plechová deska s Kristem zářila a byla prý vidět až z Opočenského zámku

Ubytovat se můžete v Sedloňově, kde je dost privátů nebo v Olešnici, kde jsou penziony. Na jídlo je dobře si počkat na Šerlišský mlýn, kde dobře vaří a mají skvělé kynuté koláče.

Příroda této části Orlických hor je nádherná je také protkaná opevněním, které už po těch letech v přírodě neruší, ale prostě sem patří.

Foto: správce

Bunkr Jaroslav-Otevřeno je od května až do září každý víkend a státní svátky od 10-ti do 16-ti hodin.

VSTUPNÉ

DOSPĚLÍ A DŮCHODCI 50 KČ DĚTI 6-15 LET 25 KČ

Více zde: http://pechotnisrubjaroslav.webnode.cz/o-nas/

BUNKR SKUTINA

Otevřeno od května do října v sobotu a neděli od 10.00 do 16.00 hod.

DOSPĚLÍ A DŮCHODCI 50 KČ DĚTI 6-15 LET 25 KČ

Autor: správce

Příspěvky z okolí Krajem bunkrů ze Sedloňova do Sedloňova

Sedloňov vesnice
Malá horská obec ležící na úpatí Sedloňovského vrchu, v nadmořské výšce k…
Vyrazili jsme s partou na oslavu narozenin a taky si trochu zasportovat do…
Rozcestí turistických tras. Je umístěno v lese na lesní cestě. Rozcestí…
Do Obce Deštné v Orlických horách jsou dostupné dvě silnice z Dobrušky…
Dělostřelecká tvrz Skutina
Dělostřeleckou tvrz Skutina najdeme v blízkosti obce Sněžné v okrese…
Rozcestí se nachází na křižovatce lesních cest na pokraji lesa. J…
Alfa Resort
*27.6.2019 - V současné době v hotelovém komplexu dochází k rekonstrukci…
Vyhlídka na ŠpičákuVýrazný vrch Špičák (833 m) dominuje severozápadnímu…
Lom na Špičáku - vyhlídka
Poměrně málo známým vyhlídkovým místem je nejvyšší vrchol…
Nejvyšší vrchol na státní hranice s Polskem. Do 17. století byl nazýván Humeničnej. Na polské straně stávala dříve Rybářova (Rübatschova) chata. Pan…
Na Vrchmezí, nejsevernější orlickohorské tisícovce a nejvyšším vrcholu polské části Orlických hor (přes vrchol a hřeben totiž prochá…
Pohraniční obec ležící v těsné blízkosti státní hranice s Polskem. První…
Muzeum a Utzův betlém v Olešnici v Orlických horách
Expozice různých historických předmětů a nábytku zdejšího kraje na Vás…
Olešnice v Orlických horách je jedním z míst, kam se pravidelně a…
Orlické hory zdaleka nejsou jen hlavní hřeben od Vrchmezí po…
Jestli mě něco opravdu potěšilo po otevření hranic v rámci EU, tak…
Šeršliský mlýn je rozcestí značených turistických tras. Je zde ta…
Kostel sv. Máří Magdalény v Olešnici v Orl. horách
Barokní kostel sv. Máří Magdalény z roku 1705 postaven na místě původního dře…
Deštné - kostel sv. Maří Magdaleny
Deštné v Orlických horách není jen střediskem zimních sportů. V centru…
Muzeum turistiky, zimních sportů a řemesel se nachází v centru Deštného…