Kouty nad Desnou - na sjezdovkách i na běžkách

Tipy na výlet Rodina s dětmi Pro zdatnější Celodenní výlet Za sportem Do přírody Na hory

Dnes můžete zkusit nový skiareál Kouty. Vezměte si běžky nebo sjezdovky. V obou případech si přijdete "na své". Areál zkouší první sezonu (2010-2011) a všechno voní novotou. Vše je zařízeno nejmoderněji a při troše štěstí si připadáte jako v zahraničí.

Pro sjezdové lyžování jsou zde dva vleky - dvoukotvy a jedna šetstisedačková lanovka. Ta je určena především zdatnější lyžařům. Dolů  totiž vedou dvě červené sjezdovky. Ty jsou opravdu náročnější. Dnes (29.1.2011) byl místy led a místy nahrnutý sníh a k tomu spousta lyžařů. Vyšlo počasí - slunečno a bezvětří, teploty přiměřené a to vylákalo hodně lidí na svah. Je třeba opravdu si dávat pozor při sjíždění a dbát všech zásad správného pohybu po sjezdovce.

Co se týče běžkařů, tak pro ty jsou připraveny dvě tratě - Mravenečník a Medvědín. Pokud zvolíte pohodlnou variatu a nahoru se vyvezete lanovkou (cesta pro běžkaře a pěší stojí 100 Kč) a pak se chystáte sjet po značených cestách zpět dolů, tak pozor v závěrečné části je úvozová cesta strmá a cesta dolů je komplikovanější. Slapší povahy sundají lyže a zkusí  závěrečných cca 1,5 km pěšky.wink Ale to je snad jediná "kaňka" na jinak pohodové cestě v bílé stopě.

K občesvení lyžařů slouží dostatečné zázemí u pokladen. Čtyři druhy restaurací zvládnou i největší nápor lyžařů. Pro levnější variantu doporučuji samoobsluhu v prvním patře. Na hroní stanici šestisedačkové lanovky najdete rychlé občerstvení "U medvěda".

Jsou ještě drobnosti, které je třeba v novém areálu upravit. Množství lyžařů na svahu už bylo opravdu limitní. Je to daň za to, že se fronty na vlecích netvoří. Sjezd od svahu k pokladnám kolem lana - přibližovadla také těžko zvládal nápor lyžařů. Snad se to podaří vyřešit (rozšířit).Obsluha v restauracích byla pomalá a k závěru i unavená. Ale to je v lidech. S jinou směnou můžete mít i jiné zkušenosti. Přejeme areálu, nechť se daří. A držíme palce, protože se sem rádi budeme vracet.

Areál nabízí velké množství druhů jízdenek  a  skipasů. Jsou zde i jednorázové slevy a akce. Sledujte www.kouty.cz

Video vzniklo díky projektu Jesenickénávraty.cz

Poslední aktualizace: 30.5.2019
Kouty nad Desnou - na sjezdovkách i na běžkách na mapě

Příspěvky z okolí Kouty nad Desnou - na sjezdovkách i na běžkách

Ski areál Kouty nad Desnou
Ski areál se nachází v nádherném koutě Jeseníků. Hlavní chloubou areálu je…
Protože silnice č. 44 přes Červenohorské sedlo je celkem…
Tradiční sjezdovka v Koutech. Původní velká louka po vykácení prů…
Nové lyžařské středisko - SKI AREÁL, stojící  nad Divokou Desnou u…
Někdo možná namítne, co je to za nesmysl vydávat silnici 1. třídy za…
Turistické rozcestí leží na hlavní silnici č. 44 ze Šumperka do Jeseníku, u mostu přes Divokou Desnou asi 100 metrů před prvními serpentýnami Červe…
Pěší trasa z městečka Kouty nad Desnou na oblíbenou a unikátní tec…
Startujeme z parkoviště od silnice směr Červenohorské sedlo (před…
Zajímavou stavbou s pohnutou historií je horský hotel Vila Primavesi v…
Roztodivné způsoby si tvor zvaný člověk vymyslel aby ukrátil sobě…
Když před léty vznikaly první značené Cyklotrasy v okolí Loučné a…
Vodní cesta je jednou z možných výstupových tras pro běžkaře z Ko…
Jeseníky jsou jednou z našich "srdcovek". Bohužel je máme od nás…
Předem upozorňuji, že než cestopis, tedy sdělení o sáhodlouhé cestě či vý…
Na poslední den našeho výletu do Jeseníků jsme si nechali návštěvu PVE…
Konečně nastal den D - začíná nám pěti denní  dovolená v Jeseníkác…
Jednodenní trasu Olomouc - Praděd - Olomouc jsme zvládli, dá se říct, bez…
Jak se podzim více hlásí o slovo, zkracuje se i den a tím se i horší…
Přečerpávací vodní elekrárna se nachází v Jeseníkách na říčce Desná u obce…
Jak se říká, to nejlepší na konec ! Úterní ráno jsme spali o něco déle až…