Kosatce na Pálavě

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Celodenní výlet Do přírody

Na tento výlet jsem našla tip přibližně před rokem na zdejším webu. A protože každý výlet je trochu jiný, každý najde jiná místa a rád se inspiruje, popíši vám naší cestu.

Zahájili jsme v Dolních Věstonicích. Pro zvídavé je k dispozici mj. Archeologické muzeum s Věstonickou Venuší. My jsme ale netoužili po prohlídkách vitrín, ale modrá obloha nás lákala nahoru na Děvičky, nebo-li Dívčí hrad a objevit louku s kosatci. Cesta po červené nebyla náročná a hrad jsme zdolali velmi rychle. Po prohlídce zříceniny jsem se posunuli více jihozápadním směrem a to už nás vítaly vyhřáté meze a louka, kde pro kvítí nebylo, kam šlápnout. Prý, že letos kvete kosatců méně. Vůbec si to nedovedu představit, protože to, co se návštěvníkům otevře za krásu, snad nemůže být větší. Kosatce jsou nejčastějí v odstínech fialové, ale také žluté, krémové a objevili jsme i bleděmodré exempláře. Ta krása se nedá vypsat. Zpět jsem se vraceli přes obec Pavlov po zelené turistické značce a pak podél vody nebo přes vinici, abychom se vyhli silnici, která je sice značena jako cyklotrasa, ale na náš vkus a výpravu dětí a psů příliž frekventovaná a především úzká.

Kromě možností jídla v obci Pavlov, doporučuji na závěr zajet (zajít) do obce Klentnice do Cafe Fara. Je to opravdu zážitková a zvláštní kavárna. Čokoládu si sami připravíte, kafe má výjmečnou chuť a řecký jogurt s ořechy a medem byl bezchybný. Těžko se popisuje to, co chutná, slovy. To prostě musíte zažít.

Líbilo se nám úplně všechno. Snad více místa kolem silnic pro turisty a cyklisty by bylo možné časem vybudovat. Trochu zvláštní bylo parkoviště v Dolních Věstonicích, které bylo u kostela zdarma, ale nájezd byl přes docela hluboký odovodňovací žlab. Bála jsem se o auto, které není největší. Nic se nestalo, asi to mají vypočítané - přejížděla jsem to hrozně opatrně, ale nevím, zda by nebylo vhodné to vymyslet nějak šikovněji.

Pokud nenavštívíte Muzeum archeologie v Dolních Věstnicích, tak na trase žádné další vstupy nejsou. Parkoviště bylo také bezplatné, jak jsem již se zmínila výše.

Poslední aktualizace: 9.4.2011
Kosatce na Pálavě na mapě

Příspěvky z okolí Kosatce na Pálavě

Děvín - vrchol
Děvín je se svými 550 metry nad mořem nejvyšším vrcholem Pavlovsk…
Turistický rozcestník se nachází na nejvyšším bodě…
V těchto místech v Dubnu 1945 spáchal sebevraždu spolu s rodinou hajný hraběte Liechtensteina Franz Ludwiczek, který se obával příchodu Rudé armády. …
Pavlovské vrchy (Pálava)
Pavlovské vrchy (Pálava) (05/2014) Pavlovské vrchy, které jsou z …
Tím je podmíněna také souvislost „Pálavy“ a „Pannonie“ a osídlení…
Hrad Děvičky, taktéž známé pod názvem Dívčí hrady, se nacházejí na jižní Moravě, v c…
Široká turistická veřejnost se po mnoha desetiletích dočkala oficielního vyznačení turistické cesty na vrchol nejvyššího bodu Pálavy - Děvína (550 m)…
Nejvýraznější vápencové bradlo Pavlovských vrchů. Původně se jedn…
Jelikož centrální část Pálavy není snadno dostupná hromadnými…
Nachází se v hustém lese na jižním úbočí Pavlovských vrchů v…
Dojedeme do Dolních Věstonic, odkud se vydáme po červené směrem…
Kosatcové stráně na jihovýchodním svahu nějvětšího Bradla Pálavy …
Nachází se v horní části Soutěsky v národní přírodní rezervaci Dě…
Kdy a kde kvetou na Pálavě kosatce (fotografie ze 17.4.2016) Jedn…
Soutěsek je nespočítatelně, na Pálavě jde však pouze o jednu, dokonce s velkým S. Jedná se o hlubokou skalní rokli, oddělující bradlo Děvína od nižší…
Zřícenina hradu Děvičky, nazývaného také Maidburk, Maidenburg, Dívčí hrad…
Nachází se v sedle pod Dívčím hradem. Prochází tudy červeně značená cesta směřující jedním směrem k vrcholu Děvína a na druhou…
Významné turistické rozcestí ve vrcholové části masívu Děvína. Prochází tudy hlavní pálavská magistrála - červeně značená turistická cesta,…
Cílem je zřícenina hradu Děvičky, nebo také Dívčí hrady. Leží na severním…
Trasa:   Horní Věstonice - zřícenina hradu Děvičky - Klentnice -…