Koryčany (Kostel svatého Vavřince a zámecký park)

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Za kulturou Do přírody

Dnes do Koryčan na pouť. Z Kroměříže autobusem (Kyjovákem) do Koryčan, náměstí.
Kostel je hned na náměstí, zámek a zámecký park jsou kousek od náměstí po chodníku do kopečka. Zpět stejnou cestou a (Kroměřižákem) do Kroměříže.

Protože koryčanský kostel svatého Vavřince není zahrnut do projektu Otevřené brány, volím cestu právě v den pouti abych nenarazila na zavřenou bránu :) I když je kostel zasvěcen svatému Vavřinci, byla pouť v neděli 12. září. V kostele se nalézá oltář se sochou Panny Marie s Ježíškem v životní velikosti, kterou z hradu Beckova přivezla a místnímu kostelu věnovala roku 1570 Anna Banffy, která se provdala za majitele Koryčanského panství Gabriela Majlátha.

Protože si na krátké výlety beru jídlo a pití z domu, tak jsem se nikde nestavovala ale na náměstí by měla být restaurace nebo hospoda.

Líbilo se mi náměstí plné stánků (malované perníky, výrobky ze dřeva ale i vietnamské zboží) a spousta kolotočů a atrakcí které zaplnily velkou část náměstí. Spousta návštěvníků zde byla ve slováckých krojích, které jsou pověstné velmi krátkými sukněmi u žen.

Líbil se mi klid nalezený ve volně přístupném zámeckém parku. Jedná se o lesopark, takže kromě pár váz s muškáty před zámkem zde není žadná výzdoba ale je zde příjemný vzdoušek a letité dřevěné lavičky :). Park je to rozlehlý, tak se můžete vydat i na delší procházku.

Líbil se mi zámek, který je ze vnitř nepřístupný, protože zdejší interiér prošel moderními úpravami, léta zde sídlila střední škola obchodní i s internátem, kterou jsem studovala, sice v kroměřížských učebnách, ale i tak jsem měla tu čest poznat zámek ze vnitř, tak se zde nehodí umístit historická expozice. Zvažoval se zde zřídit domov důchodců ale zatím se nic neděje. Ale zvenčí zámek vyvolává příjemný dojem.

Líbil se mi kostel svatého Vavřince, je vymalován příjemně žlutou barvou, má krásně decentní výzdobu. Je zde i soška Jezulátka i když menší než ve Střílkách a samozřejmě hlavní oltář se sochou Panny Marie.

Líbila se mi možnost zakoupení pohednic a svatého obrázku přímo v kostele. Peníze za ně se hodily do ošatky.

Nelíbilo se mi. Koryčany jsou část kroměřížského okresu s velkou nezaměstnaností,  tak se to zde vylidňuje.

Vstup do zámeckého parku a kostela zdarma. Obrázky a pohlednice zakoupené v kostele po 5 Kč. Případně můžete něco "hodit" do kasičky. Infocentrum ve kterém prodávají turistické vizitky a známky má otevřeno jen ve všední dny.
Cestovní náklady na cestu z Kroměříže do Koryčan a zpět 82 Kč.

Poslední aktualizace: 26.9.2021
Koryčany (Kostel svatého Vavřince a zámecký park) na mapě

Příspěvky z okolí Koryčany (Kostel svatého Vavřince a zámecký park)

Koryčany - kaple sv. Floriána
Koryčany jsou menší město (cca 2900 obyvatel) ve Zlínském kraji pod…
Krásná přírodní památka, která dostala název Kazatelna. Jedná se o denudací vypreparovanou pískovcovou skálu, která se časem stala…
Trasa vede z koryčanského náměstí po zelené značce Masarykovou ulicí  až k…
Koryčany - kostel sv. Vavřince
Koryčany jsou menší město (cca 2900 obyvatel) ve Zlínském kraji pod západními svahy Chřibů. První písemná zpráva o Koryčanech je z roku 1321,…
  Nejpamátnější budovou koryčanského rynku je farní kostel, který je v…
Koryčany jsou malé malebné město jež se rozkládá mezi dvěma přírodními pa…
Z jižní Moravy směřujeme na sever do Přerova. Dovolenou jsme zaměřili sice…
Koryčany - zámek
Koryčany jsou menší město (cca 2900 obyvatel) ve Zlínském kraji pod…
Barokní zámek stojí na návrší na jižním okraji Městečka Koryčany …
 Pod slovem Chřiby se nejednomu z vás vybaví půvabná vrchovina, vyplňující…
Můj grandiózní plán - přejítí Buchlovských hor z Koryčan do Buchlovic,…
Jihovýchodně od Vyškova a jihozápadně od Kroměříže se u města Koryčany na…
 Na zajímavou a pověstmi opředenou skálu narazíme, pokud se vydáme z…
 Vždy jsem žil v domnění, že se přírodní rezervace Moravanské lúky nachází…
Trasa začíná v údolí říčky Kyjovky na křižovatce u konce vzdutí Koryčanské přehrady. Odtud vede nejprve bočním údolím po cy…
  Jedním z nejhezčích útvarů „neživé“ přírody“ v moravských Chřibech je skála Kazatelna, kolem které klesá z hlavního hřebene k hradu …
Vyjíždíme autem z Otrokovic směr Osvětimany, Vřesovice …
Chřiby - zřícenina hradu Cimburka
   Už jenom rozsáhlá zřícenina - (a navíc v současnosti "přizdobena"…
  Začátkem listopadu se udělalo tak parádní počasí, že jsme se s…