Kolem Záhlinických rybníků do Kroměříže

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Do přírody

Severozápadně od Tlumačova se nachází vesnice Záhlinice, ze Zlína sem jedeme vlakem. Od nádraží procházíme vesnicí až k soustavě tří umělých velkých vodních ploch - Pláňavský,Doubravický a Nový - Svárovský rybník, které nás ihned zaujaly svou malebností.

Přicházíme k nim kolem mokřin s loukami a fotogenickými vrbami.

Nový - Svárovský rybník dnes slouží pro rybářský svaz a je tu i malá dańčí obora.

Procházíme kolem rybníků, které jsou rozděleny hrázemi na více vodních ploch - po zpevněné asfaltové pohodlné silnici. Pohled z letadla musí být fantastický. U břehů se v mírném větříku se vlní velké rákosí, poutavé jsou i staré stromy a okolní vrby. Občas zaslechneme šplouchající ryby ve vodě, vodní ptáky i kačeny se prohání po rybnících. Ve zdejší oblasti se vyskytuje 11 druhů zvláště chráněných obojživelníků, 3 druhy plazů, 270 druhů ptáků, z toho 135 hnízdících.

Přes bývalé Doubravice pokračujeme po mostku - přírodním parkem s lužním lesem - přes říčku Rusavu do historické části Města Kroměříže, dostáváme se zde asi po 9 km chůzi lesem, cestou míjíme ceduli s nápisem, že průchod tudy je na vlastní nebezpečí. V lese je zámeček - bažantnice - chovají zde bažanta královského.

Ve městě Kroměříži si projdeme kousek města a podzámeckou zahradu. Protože jsme šli jen na půldenní výlet, dostáváme se sem až odpoledne a zanedlouho nám odtud jede autobus zpět do Zlína.

Jídlo jsme měli sebou, jinak v Kroměříži je dostatek restaurací a obchodů i stánků s občerstvením.

Malebnost rybníků a okolní krajiny nás opravdu zaujala, nakonec jsme byli rádi, že nás Jarní počasí vytáhlo ven - na tento hezký výlet. Záhlinické rybníky - jsou přírodní park.

Kolem chovnách rybníků vede pohodlná cesta i cyklocesta. Záhlinice - je druhá vesnice od Otrokovic. Když obcí projdeme po žluté značce a po naučné stezce od Záhlinických rybníků lesem, dovede nás značka až do města Kroměříže.

V Záhlinických rybnících můžou návštěvníci shlédnout sportovní rybolov i podzimní výlov rybářů.

Poslední aktualizace: 3.2.2013
Kolem Záhlinických rybníků do Kroměříže na mapě
Autor: JENNY-JANA

Příspěvky z okolí Kolem Záhlinických rybníků do Kroměříže

Záhlinice - kostel Nanebevzetí Panny Marie
  Nejpozoruhodnějším objektem, který nám „padne“ do oka při návštěvě návsi obce Záhlinice (dnes součást blízkého Hulína), je kostel …
   Toto muzeum bylo založeno už r.1935, za vlády komunistů ale zrušeno a …
  Je poslední neděle měsíce března, slunečno a venkovní teploty atakují dv…
Záhlinice. U kostelíka zvenku nenápadné. Muzeum Františka Skopalíka.…
  Záhlinice jsou menší obcí s přibližně 370 obyvateli (dnes součást Hulína…
Moravská vesnička Záhlinice se nachází na jižní Hané, v nivě…
VÝCHODNÍ MORAVA – Centrála cestovního ruchu Východní Moravy pracu…
Dnešním tipem na výlet vzpomeneme jaro roku 1868, kdy byla v Praz…
   Po prohlídce Otrokovic nasedáme do vlaku. Jen co se usadíme a hledáme …
Vesnice Záhlinice se nachází SZ od Tlumačova, nedaleko Otroko…
   Krajina mezi Hulínem, Záhlinicemi, Kvasicemi a Tlumačovem připomíná…
Každoročně se na tvrzi v Kurovice koná dvoudenní víkendová akce- Historické hry na hradě Kurovice (viz. plakát). Program je nabitý- …
   Jen několik stovek metrů pod nejjižnějším ze Záhlinických rybníků -…
Zajímavá, v jádru pozdně gotická tvrz, stojí uprostřed vsi…
Nejvzácnější památkou města Hulín je Kostel sv. Václava a v něm ukrytý románský portál. Kostel byl založen na začátku 13. století a byl postaven v…
Město Hulín se rozkládá severovýchodním směrem od města Kroměříž a v obla…
Město Hulín leží šest kilometrů severovýchodně od Kroměříže a rozkládá se na obou březích řeky Rusavy. První…
Kurovický lom - přírodní památka
Přírodní památku Kurovický lom (15,121 ha) najdeme na severozápadním…
Při našich cestách po republice jsme s Frantou vždy obdivovali lo…
Při cestě z Hostýnských vrchů se zastavujeme v obci Kurovice, kde…