Kokořínsko - Mšeno - Cinibulkova Stezka

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Do přírody

Jedním z nejznámějších, nejkrásnějších a  turisticky atraktivních okruhů je Cinibulkova stezka. V letech1904 až 1944 žil ve Mšeně propagátor a obdivovatel přírodních krás mšenského kraje Josef Cinibuk. Miloval mšenské skály a lesy a no sklonku svého života načrtl stezku, která by návštěvníkům Mšena ukázala v nejbližším okolí nejkrásnější a nejzajímavější partie tohoto kraje.KČT se ujal této myšlenky a stezka nese jméno iniciátora J. Cinibulka. I když po letech změnila původní trasu a některé výhledy do okolí zastínily vzrostlé lesy,její půvab nadchne každého pěšího turistu.(původní trasu máme zaznamenanou v našem autokempu SK Mšeno) Ani totalitní přejmenování na mšenský okruh nenašlo u turistů odezvu. Nynější 9 kilometrový okruh nás provede po kaňonech, roklích, stržích, skalních průchodech s vyhlídky do krásné  okolní krajiny.Po stezce nás vede místní žlutobílá turistická značka(psaníčko).Svou pouť zahájíme ve Mšeně, odkud se dáme okolo sokolovny po schodech (Skaličkama), sejdeme na silnici kde se dáme v pravo do místní Části Podolec. Okolo rybníku Černík a Jezero nás cesta zavede na začátek lesoparku Dabř za místní zahrádkou uhneme v pravo a ve skále vytesaných schodech vystoupáme do osady Romanov  Okolo restaurace ( jediná občerstvovací stanice na této trase),vyjdeme na silnici a asi po 20 metrech sejdeme se silnice a po značce pokračujeme hlubokou roklí Kačina abychom v půli odbočili do strmé stráně a vystoupali k Prolezovačkám ve skále čočkovité dutiny, spojené úzkými průlezy. Po cestě mezi skalami sestoupíme do údolí pod Romanovskou kapli k jeskyni zvané Obraznice ale také jeskyně Máři Magdalény, umělá jeskyně, sloužila za 30ti leté války jako skrýš cenných obrazů. Po té nás čeká opět výstup do stráně po dřevěných schůdcích a cesta po hřebenech polomených hor ( kde dříve byli odbočky na okraje skal s výhledy do okolí). Dnes už se zachoval pouze jeden Vyhlídky- výhled na housecké vrchy a Vrátenskou horu. Znalí místního kraje spatří odtud i hrad Housku. Další vyhlídkou dnes již zarostlou je zastávka na Studánečkou roklí.Po kratší cestě přejdeme silnici do Ráje a čeká nás nejatraktivnější část naši trasy se soutěskami a komíny v kvádrových pískovcích, lezení po řetězu známé Skalní Bludiště  které plnohodnotně zastane svého názvu a skutečně se zde ve spleti skalních chodeb, roklí a soutěsek dá zabloudit. Pokud se ovšem držíte značení, tak nakonec z Bludiště zdárně vystoupáte opět k silnici do Romanova a k hájence Na Rovinách.( původní trasa zde doznala značných změn kdy nás vedla opět po hřebenech skal přes skalní město na rovinách k dalšímu cíli)Švédskému Valu,-znatelný val v lese z 30ti leté války byl vybudovaný Švédy- kam nás dnes dovede trasa za hájenkou po lesní cestě. Odtud nás cesta vede mírným klesáním až k Průsečné skále – cesta vytesaná v pískovcové skále snad již v r.1500 ( vytesané stezky ve skalách lze najít na mnoha místech Kokořínska byli využívaný hlavně k dopravě obilí do mlýnu v Kokořínském dole ale také k dopravě piva z pivovaru ve Vojtěchově viz. Pivovarská cesta) Dalším našim zastavením je skalní útvar Obří hlava a Žába. Jejich charakteristický tvar netřeba komentovat. Odtud sestoupíme pod Skalní město kde nás přivítá lezecky nejobtížnější skála Faraon. Zde máme dvě možnosti buď výstup strmou strání podle skalního útvaru Faraon do skalního města ( turisticky neznačeno) a nebo pokračovat strmím výstupem po turistické značce podél Skalního města. Po namáhavém výstupu nás čeká poslední etapa naši trasy opět změněná ( dříve se trasa vracela k hájence a před ní sestoupila lesoparkem Debř okolo městských lázní do Mšena). Dnes nás vede po polní cestě na Míčovce s výhledy na Mšeno a okolo kapličky Sv.Antoníčka a městských lázní zpět do Mšena

Je to jeden z nejhezčích okruhů na Kokořínsku který vás provede v okolím Mšena. Svou pouť je nutné zahájit ve Mšeně kam se dostaneme autem, vlakem ale i autobusem. Vzhledem k tomu že náměstí ve Mšeně je v turistické sezóně přeplněno auty je dobré zaparkovat sic na druhé straně města v autokempu SK Mšeno, ale máte jistotu že nepříjdete k vybrakovanému auto. Což je v sézoně na Kokořínsku možné. Lze také zaparkovat na Romanově u Hájenky a sejít zpět k Romanuvu na začátek trasy.

Pokud se chcete ubytovat a nebo jen přespat je několik možnosti ve Mšeně. Hotel Zlatý lev jakož i penzion u koupaliště je většinou obsazen, Pak zbývá levné ubytování v autokempu SK Mšeno kde je možnost se ubytovat v ubytovně dobré pro skupiny, nebo ve stálých karavanech případně pod vlastním stanem. Je možné využít třeba pouze jenom karimatku a i v dešti přespat pod krytou tribunou. Přímo na Kokoříně je kemp který je ale dražší a několik penzionu zde se ale musíte předem objednat, služby na Kokoříně ale váznou , navíc stejně musíte zajet do Mšena.

Pokud zaparkujete v autokempu SK Mšeno máte možnost se zde najíst a napít ale i osprchovat. Pokud zaparkujete ve městě doporučujeme Hotel Zlatý Lev. Nedoporučuji restauraci Obecník ani na podolci Větnamskou restauraci. Jinak po této trase není možné žádné občerstvení, proto svačinu a pití sebou.

Krásná nedotčená příroda, dobře značené turistické trasy.

Vzhledem k tomu že v tomto kraji žiji popsal jsem trasu tak jak ji vidím nyní ale znám i trasu původní která je změněna. pokud někdo bude chtít znám trasu původní může se informovat v kempu SK Mšeno rádi vám poradíme.

Poslední aktualizace: 5.5.2021
Kokořínsko - Mšeno - Cinibulkova Stezka na mapě
Autor: Lplosinar

Příspěvky z okolí Kokořínsko - Mšeno - Cinibulkova Stezka

Skalami na Cinibulkově stezce u Mšena
Tato trasa vede po tzv. Cinibulkově stezce (viz https://www.turistika.cz/turisticke-cile/detail/cinibulkova-stezka). Začíná v centru…
Okružní stezka ze Mšena, procházející skalami severně až severozápadně od…
Na této trase budeme obdivovat divokou krásu skalních útvarů v několika roklích, které nás dovedou ze Mšena k Pokličkám, Jestřebici, do…
Kam na výlet na podzim? Jednou rozhodně z nejmalebněujších krajin je oblast…
Cinibulkova stezka je stezka naučná, příslušně žlutě značená. A ze Mšena…
Je to zcela prosté, pokud jedeme autem, vydáme se na dálni…
Priatelia, turisti,skvela to zimna tura, odporucam sa vydat do tychto…
Ve městě Mšeno stojí kousek od náměstí Míru kostel sv.Martina. Byl vystav…
Turistický rozcestník Mšeno   Tento turistický rozcestník je velice zvláštní a to už tím, že se zde kříží čtyři turistické tr…
Než prosedět sobotu doma u televize, rozhodli jsme se…
Kondiční a vyhlídkový okruh Kokořínským dolem, místně značený červeným…
  Zaparkovali jsme ve Mšeně. Prošli jsme kolem Městských lázní a Kousek …
Na výlet jsme se vydali v sobotu odpoledne a naše kroky směřovaly do Kokořínského dolu, cestou jsme se zastavili ve Skalním…
Pískovcové sousoší Panny Marie se sv. Rochem a sv. Šebestiánem patří k pohledovým dominantám zrekonstruovaného náměstí Míru ve střed…
Ze Mšena vycházíme po modře značené turistické značce kolem…
Opět se vydáme do kokořínských lesů mezi Mšenem a hradem Kokořín.…
Při našich toulkách po Kokořínsku jsme zavítali také do městečka Mšeno, kde jsme objevili jeden z místních kostelů.   …
Poslední okružní stezka kterou zde popíši, je značena klasickou žlutou…
Město Mšeno (330-360 m n. m.) je vstupní branou do CHKO Kokořínsko.…
Hned na začátku rokle Debř u městečka Mšeno na Mělnicku se nachází několik…