klídek, pohoda, romantika… Karlova Studánka

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Celodenní výlet Za kulturou Za sportem Do přírody Na hory Na kole

Jedeme za pohodou, klídkem, romantikou, za čistým vzduchem, jedeme do jihovýchodní části Jeseníků, „pod vrchol“ Pradědu, jedeme do Karlovy Studánky.

Na téma Karlova Studánka bylo již popsáno asi hodně…. ale nedá se nic dělat, podělit se musím i já. Historie lázní Karlova Studánka spadá do 18. století, kdy byly provedeny první rozbory zdejší vody, ve kterých bylo objeveno velké množství minerálních látek. Vývěry vod byly tehdy zachytávány na zdejších rašeliništích, později v provizorních vanách. Zlomem k rozvoji byl rok 1780, kdy byl nalezen Maxmiliánův pramen, který byl pojmenován po nejmladším synovi Marie Terezie. Právě nalezení tohoto pramene dalo, v místě osady Hubertov, popud ke stavební činnosti, která vyvrcholila roce 1785, kdy byly založeny Lázně Karlova Studánka.

Jádro městské památkové zóny tvoří dřevěné lázeňské domy postavené v letech 1803 - 1893 v klasicistním empírovém stylu. Tato jedinečná architektura dodává Karlově Studánce onen neopakovatelný obraz. Mezi poslední postavené budovy patří dnešní Slezský dům, který byl postaven v letech 1909-13, tehdy jako Lotrinský dům. Zcela poslední lázeňskou budovou, která zde byla postavena je dnešní lázeňský dům Libuše postavený v letech 1929-31.

Lehký gáblíček byl v restauraci Pod věží v centru lázní. A zmrzlinka v cukrárně byla taky dobrá.

Říká se, že když je krásně tak, že je hezky všude, ale v Karlově Studánce bylo krásně opravdu… Dřevěné budovy z období „starého mocnářství“ tento dojem umocňují…..

Kontakt na Turistické informační centrum je zde: https://www.turistika.cz/mista/karlova-studanka-turisticke-informacni-centrum

Poslední aktualizace: 29.8.2011
klídek, pohoda, romantika… Karlova Studánka na mapě
Autor: Martens

Příspěvky z okolí klídek, pohoda, romantika… Karlova Studánka

Karlova Studánka - Letní lázně
Jednou z krásných historických budov lázní Karlova Studánka sú Letní lázně…
Lázně Karlova Studánka sice nesou označení klimatické lázně, ale klidně by mohly nést i přídomek lesní lázně. Vlastně kamkoliv se z Karlovy Studánky …
Poněkud záhadný předmět najdeme v prostranství u Letních lázní ve svahu pod budovou obecního úřadu a školy. Na první pohled je jasné, že jde o součás…
V Karlově Studánce si své místo najdou i věřící. Empírový kostel, výstižného názvu, Panny Marie uzdravení nemocných byl postaven dle…
Horské lázně Karlova Studánka jsou obdivované pro jedinečnou architekturu povětšinou dřevěných lázeňských budov zasazených do okolních hlubokých lesů…
Karlova Studánka je peknou kúpeľnou obcou v Jeseníkach na Bruntálsku.Počas prechádzky pekným kúpeľným mestečkom Karlova Studánka sme…
Karlova Studánka leží severozápadním směrem od města Bruntál a tvoří vstupní bránu na vrchol Praděd ( 1492 m.n.m.), který se zvedá západním směrem…
Neděle 4. 7. 2021 V noci bylo příjemně, na parkovišti pod rozhlednou Na…
Vážení přátelé turistiky i Turistiky, rád bych Vás pozval na Vycházku Údolím Bílé Opavy. Vyrážíme z Karlovy Studánky, od restaurace …
Karlova Studánka pyšnící se kromě jiného nejčistším vzduchem v Evropě je n…
Karlova Studánka je nejvýše položená obec na Bruntálsku, nachází se ve…
Karlova Studánka na podzim... má svoje kouzlo... turistické kouzlo...…
 Je to snad nejvíce obdivovaná vyhlídková trasa v Hrubém Jeseníku, její…
Karlova Studánka svými dřevěnými empírovými stavbami patří ke…
Nejdřív jsme jeli autobusem do Karlovy Studánky (zastávka restaurace…
Turistický rozcestník, který se nachází v centru Karlovy Studánky u hotelu Džbán, ukazuje turistům cestu do více směrů. Po značce…
Tato unikátní dřevěná stavba byla postavena dle projektu architekta…
Čas od času se člověk dostane do míst poněkud vzdálenějších, která nejsou tak prochozená. Když mě pracovní činnost vyslala na jednání do Vrbna pod Pr…
Slezský hotel v Karlově Studánce je jedním z nejfotogeničtějších hotelů u…
Výchozím bodem našeho podzimního výletu je lázeňská obec Karlova Studánka. Pokračujeme nejprve po společné modré a žluté turistické…