Klenot mezi českými zámky – Zámek Hluboká

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika

Zámek Hluboká je na pohled jedním z nejkrásnějších a nejlépe dochovaných zámků u nás. Původně byl zámek postaven českými králi, jako strážný hrad v polovině 13. století. Na Hluboké se vystřídalo spousty majitelů. Nejvýznamnějším majitelem zámku byl však rod Schwarzenbergů, který zámek v roce 1661 koupili od synovce generála Dona Baltazara de Marradase. Schwarzenbergové na zámku pobývali až do roku 1939, kdy poslední majitel Dr. Adolf emigroval do zámoří. Největší úpravy na zámku proběhli právě za Schwarzenbergů, kteří zámek přestavěli hned dvakrát. První přestavba proběhla počátkem 18. století kdy byl zámek přestavěn v barokním stylu. Druhá přestavba proběhla v letech 1840 – 1871 v romantickém stylu nové gotiky. Vzorem pro přestavbu se stal královský zámek Windsor.

Při návštěvě zámku si můžete zvolit jednu ze 4 prohlídkových tras:

1. soukromé pokoje – prohlídka nás provede soukromými pokoji členů knížecí rodiny Schwarzenberg. Prohlídky se konají 1x za 60 minut, probíhají v měsících květen, červen a září pouze v sobotu a v neděli a v měsíci červenci a srpnu každý den.
  2. reprezentační pokoje – prohlídku započneme ve vstupní hale, poté budeme pokračovat po schodišti do vstupní místnosti, ložnice kněžny Eleonory, Hamiltnova kabinetu, ranního salonů, čítárny, malé jídelny, kuřáckého salonu, přijímacího salonu, velké jídelny, knihovny, u koně, do předsíně zbrojnice a prohlídku zakončíme v Rondelu. Tuto trasu doporučuji. Prohlídky se konají dle zájmu návštěvníků v intervalu od 7 do 30 minut, probíhají v měsících duben, květen, červen, září a říjen denně mimo pondělí, v období červenec a srpen každý den.
  3. kuchyně – navštívíte zámeckou kuchyni, která je řešena v anglickém duchu. Kuchyně je uzpůsobena k vaření teplých a studených jídel a pro provoz cukrárny. Kuchyně byla na svou dobu velmi moderně vybavena – okenní ventilace, dva výtahy na jídlo, výtlačný vodovod. Prohlídky probíhají květen, červen a září v sobotu a neděli, v červenci a srpnu každý den. Interval mezi prohlídkami je 30 – 60 minut.
  4. věž – při návštěvě věže se nám naskytne velmi zajímavý výhled po okolní krajině. Prohlídky probíhají červen a září pouze v sobotu a neděli, červenec a srpen každý den od 10:00 do 16:00 – v případě špatného počasí se prohlídky nekonají

V zimním období je návštěvníkům přístupná zimní prohlídková trasa. Ta je přístupná v období od 1.11. do 31.3, denně kromě pondělí, od 10:00 do 16:00. V rámci prohlídky navštívíte soukromá apartmá posledních čtyř majitelů zámku. Navštívíte Hamiltonův salon kněžny Terezie, kuřácký salon, malou jídelnu kněžny Terezie, loveckou jídelnu, přípravnu, malou jídelnu Dr. Adolfa, jeho pracovnu, obývací pokoj a ložnici.

V areálu zámku se nachází restaurace, ve které je možné se občerstvit.

Pokud navštívíte Zámek Hluboká, nenechte si také ujít návštěvu nedaleké Zoo Ohrada https://www.turistika.cz/tipy-na-vylet/show/svet-evropske-prirody-zoo-dvorec.html a Loveckého zámečku Ohradahttps://www.turistika.cz/tipy-na-vylet/show/zamek-ohrada.html, který se nachází nedaleko zámku a dojdete k nim během 30 minut procházkovým tempem. Cesta vede okolo rybníka a je dobře značena městskými ukazateli. Ovšem máte zde také možnost dojet k zoo a zámečku automobilem a zaparkovat přímo před vstupem do zoo.

Otevírací doba:

12:30-16:00

Duben

12:30 - 16:30

mimo pondělí ( otevřeno 5.4. , zavřeno 6.4)

Květen

Řijen

Listopad

12:30 - 16:00

Otevřeno mimo pondělí a úterý

Prosinec

12:30 - 16:00

Otevřeno mimo pondělí a úterý do 23.12.

- V roce 2011 je zámek otevřen od 5.1.2011

Autor: chantal

Příspěvky z okolí Klenot mezi českými zámky – Zámek Hluboká

Hluboká nad Vltavou - zámocké záhrady
Ako u každého zámku, tak aj pri krásnom romantickom Zámku Hluboká sa…
Vyrážíme na kolech přes centrum Hluboké nad Vltavou po cyklotrase č.1081…
V Hluboké nad Vltavou se nachází nejen architektonický …
  Bylo to právě tady, na zelenavé louce pod Hlubokou, kde přišel Záviš z Falkenštejna o život. Jeho popravu měl na svědomí král Václav, k…
Jedeme po rychlostce z Veselí nad Lužnicí na České Budějovice,…
Při pobytu v autokempu Bezdrev jsem se jednoho rána rozjel na kole do…
5.–6.8.2020   Nevstoupíš dvakrát do stejné řeky, ale do stejného …
Hradů a zámků na našem území najdeme spousty a pokud měly to štěstí, že se jim dostalo patřičné památkově-stavební péče, jsou lákadly, které přilákaj…
Vychutnejte si jedinečný výlet v jednom z nejkomplexnějších sport…
Státní zámek Hluboká nad Vltavou
Nádherný romantický goticko-renesanční jihočeský zámek,…
Pokud vás po prohlídce hlubockého zámku nebudou moc bolet nohy, zkus…
Jedným z historických klenotov v Českej republike je zámok Hluboká nad Vltavou asi 15 kilomerov severne od Českých Budějovíc. Pokiaľ…
Jako ve všech větších městech, i v jihočeské metropoli nemůže chy…
Státní zámek Hluboká  7.6.2022 Popisů známého zámku je zde jistě …
Hluboká nad Vltavou leží kousek od Českých Budějovic - od kterých můžeme…
    S naší partou rádi jezdíme na kole, kolečkáčích, běháme anebo…
Státní Zámek Hluboká nad Vltavou a jeho blízké okolí v rámci slev…
Čtvrtý ročník projektu Velikonoce na Hluboké letos rozšíří svůj p…
Hluboká nad Vltavou - České Budějovice - pravý břeh Vlt…
Nejlepší spojení je z Českých Budějovic autobusem nebo také vlakem. Našim…
Jeden z nejkomplexnějších areálů v České republice nabízí nejen š…
Zámek Hluboká leží v Jihočeském kraji (vzdušnou čarou 10 km od mě…
Pro ty, kteří rádi spojují památkovou turistiku s tou gastronomickou, je…
Kostel byl postaven v letech 1844 až 1847 podle plánů architekta Franze Be…
Úterý 23. 5. 2023 - dopoledne V noci nepršelo, teplota klesla na 16 stupňů, takže se nakonec spalo dobře. Vstáváme v půl deváté. Venku je polojasno,…
  Golfový areál v Hluboké nad Vltavou má jedinečnou historii, tato lokalita je výjimečně dochovaným příkladem…
Naše společná cesza začíná na silnici číslo 105 Praha - České Budějovice,…
Hluboká nad Vltavou leží v Jižních Čechách, severně od Českých Budějovic.…