Kladno - Sládečkovo vlastivědné muzeum

Tipy na výlet Rodina s dětmi Za kulturou

Jdeme do Sládečkova vlastivědného muzea v Kladně. Já bydlím na Kladně a tak dojdu do muzea pěšky. Kdo bude cestovat vozem má možnost zaparkovat své auto na parkovišti, které je v těsné blízkosti muzea. Ti kteří využijí kladenskou MHD, a nebo pojedou z jiného města autobusem, tak pro ně je ideální výchozí místo autobusové nádraží. Odtud pohodlně dojdete 0,5 km procházkou až k muzeu.

Ve známé dětské písničce se zpívá „ Prší, prší, jen se leje ...“ a dnes si jí můžou zanotovat i dospělí. Dnes jsem měl na návštěvě kamaráda ze Středohoří Vítka a co s načatým dnem. Venku zamračeno, sluníčko schované a proto jsme vyrazili na kratičkou procházku po Kladně. Jako správní turisté jsme šli pěšky a naším cílem byla návštěva Sládečkova muzea. Kladno není žádné velkoměsto a tak kdo má zdravé nohy, může na spoustu míst dojít pěšky.

Sládečkovo vlastivědné muzeu v Kladně – dnešní muzeum v Kladně vzniklo jako městské muzeum na konci 19. století. Od roku 1935 sídlilo v Kladenském zámku a v roce 2003 se muzeum přestěhovalo do nových prostor v Huťské ulici, kde sídlí do dnes. Muzeum bylo pojmenováno po jednom ze svých zakladatelů, po řídícím učiteli Antonínu Sládečkovi.

V muzeu najdete stálou expozici o historii Kladna a jeho okolí. Probíhají zde také různé výstavy a přednášky, v současné době jsou zde dvě výstavy: Pytláci a pytláctví ( výstava končí 31.8. 2014) a výstava obrazů regionální malíře Václava Frolíka - tváře a jazz(výstava končí 10. 8. 2014 ). Muzeu je umístěno v zahradě, kde najdete vzrostlé dřeviny, které jsou vzorně druhově popsané.

Sládečkovo vlastivědné muzeum dále spravuje

Zahrada muzea
Zahrada muzea  •  Foto: klana

Hornický skanzen Mayrau ve Vinařicích,

dále muzeum zajišťuje prohlídky s výkladem na raně středověkém hradišti v Budči s rotundou sv. Petra a Pavla

a prohlídky vojenského bunkru u Bratronic.

Ubytování jsem nepořeboval, protože jsem místní, v Kladně a jeho blízkém okolí najdete několik penzionů i hotelů. Ke svačině jsme si s Vítkem koupili koblihy v nedalkém supermarketu.

Samotné muzeu, které je v krásném prostředí. V pokladně muzea si můžete zakoupit turistickou známku i turistickou vizitku a najdeme zde dostatek informačních brožurek. Líbil se nám velmi zajímavý výklad průvodkyně a profesionální přístup parcovníků muzea.

Cena vstupného pro dospělého je 30, -Kč

děti, studenti, senioři 15.- Kč

rodinné vstupné 70,- Kč

Otvírací doba muzea . st - ne 9 - 12 hodin a 13 - 17 hodin.

Více info se dovíte na webových stránkách muzea

www.omk.cz

Informace do článku byly čerpány z oficiální brožurky Sládečka muzea.

Poslední aktualizace: 4.7.2014
Kladno - Sládečkovo vlastivědné muzeum na mapě
Autor: klana

Příspěvky z okolí Kladno - Sládečkovo vlastivědné muzeum

Z Kladna do zooparku Zájezd
Pro cyklisty z Kladna a okolí vznikl před nedávnem ideální výletní cíl.…
Kožová hora, lidově Kožovka, je skalnaté návrší, jihozápadně od Kladna, porostlé vysokými smrky, borovicemi a břízami. Je nejvyšším bodem celého mírně…
Zveme nejen Pražáky na výlet za dobrým pivem do Starokladenskýho povivaru…
Jdeme na výstavu výtvarníků pod širým nebem v kladenské čtvrti Podprůhon .…
Původně se zde nacházela stavba gotického kostela z 50. let 14. století…
Novorenesanční stavba, postavená roku 1884 pražským stavitelem E. Brandte…
Původně se zde nacházela stavba gotického kostela z 50. let 14. století.…
Jdeme do kladenského zámeckého parku a podívat se na zdejší…
To tuhle v pondělí mi zase volala hlasem vystresovaným máma. Nestrhli jí …
Konečně jsem se ,,rozhoupal“ k tomu, abych vyrazil poznat další město a…
I ctihodný kročehlavský měšťan, kterým bezesporu jsem, se musí občas vypravit takzvaně do města, nebo jak se taky říká na Kladno.…
Kladno leží ve Středních Čechách, západním směrem od Prahy. Kladno je úzc…
Znalci prominou, to s čím to sousedí, byla tuším huť Koněv a před maršálem…
Barokní zámek je nejvýznamnější památkou města Kladna ve Středočeském kra…
Zámecká zahrada se nachází v Zádušní ul. v centru města u kladenského zám…
Na Kladenský zámek, který se nachází v Zádušní ulici, č.p. 1 v ce…
To nám to letí, zase první středa v měsíci (tentokrát březen), obloha jako…
Nejvýznamnější kladenskou památkou je barokní zámek. Stojí na místě původní středověké tvrze zvané Horní, z níž…
To příště vlastně bylo už nazítří. Nedalo mi to a vypravil se ještě…
Já nejedu nikam, dnes Vás pozvu do města, kde bydlím. Kladno je dobře…