Kladenský zámek je zajímavý pro každého

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Za kulturou

Na Kladenský zámek, který se nachází v Zádušní ulici, č.p. 1 v centru největšího středočeského města Kladna se můžete vydat autem, nedaleko se nachází neplacené parkoviště. Na tomto parkovišti je zastávka autobusu městské hromadné dopravy, linka č. 610. Vlakové stanice jsou více vzdálené (stanice Kladno - město a stanice Kladno hlavní nádraží)a z těchto stanic se můžete svézt již zmíněným autobusem. Docházkovou vzdáleností to není daleko ani ze zastávky autobusu Divadlo, či Autobusové nádraží.

Kladenský zámek je zajímavý pro každého od 2 do 99 let. Zámek vyrostl na místě středověké tvrze, která byla radikálně přestavěna podle návrhu Kiliána Ignáce Dientzenhofera z let 1737–1739 pro potřeby benediktinského břevnovského kláštera.
V současné době nabízí několik prohlídkových okruhů, které lze mezi sebou kombinovat. Ať už jde o historii, opatovu pracovnu, expozici věnovanou slavnému grafikovi Zdeňku Milerovi a jeho nesmrtelnému Krtečkovi, Kabinet fotografie a Galerii kladneského zámku, či simulovanou důlní štolu. Když je pěkné počasí, stojí za to vidět zámeckou zahradu, která je už dlouhá léta domovem dvou medvědic Marty a Míši.

V okolí zámku je několik restaurací.

Na zámku si vybere opravdu každý. Ať už jde o historii, výtvarné umění, fotografie, děti jistě zaujme originální krtkova herna, větší děti a dospělé zas Krtčí let do vesmíru. Neméně zajímavá je štola v zámeckém sklepení, která přibližuje hornickou minulost města. Zámek nezpomíná ani na Benediktiny, jimž kdysi patřil. Nachází se zde pracovna břevnovského opata.

Na zámku můžete navštívit několik tematických okruhů, případně využít možnosti kombinovaného vstupného.

Otevírací doba expozic

Po zavírací den
Út–Ne 10–17

Otevírací doba zámecké zahrady

březen – říjen denně 8 – 21
listopad – únor denně 8 – 17 hodin

Podrobnosti k okruhům

Okruh Výtvarné umění

Okruh zahrnuje návštěvu zámecké galerie a kabinetu fotografie.

Cena: dospělí 50 Kč ● děti od 6 let, studenti, ZTP a senioři 30 Kč ● děti do 6 let zdarma ● rodinné vstupné (rodiče + max. 3 děti) 130 Kč

Expozice Zdeněk Miler, nejen Krtek

Zahrnuje komentovanou prohlídku expozice věnované Krtečkovi. Doporučujeme rezervaci termínu »

Cena: dospělí 90 Kč ● děti od 2 let, studenti, ZTP, senioři 50 Kč ● rodiny s dětmi (rodiče + max. 3 děti) 250 Kč

Okruh Historie

Komentovaný okruh zahrnuje návštěvu opatovy pracovny, kaple sv. Vavřince, náhrobků bývalých majitelů a překvapení na půdě. Délka: cca 45 minut.

Cena: dospělí 50 Kč ● děti od 6 let, studenti, ZTP a senioři 30 Kč ● děti do 6 let zdarma; rodinné vstupné (rodiče + max. 3 děti) 130 Kč

Okruh Důlní štola

Okruh zahrnuje návštěvu simulovaného důlního pracoviště s výkladem o historii hornictví a ukázkami vývoje důlní technologie. Nevhodný pro malé děti a osoby se sníženou pohyblivostí (autentický zúžený přístup po šikmé ploše).

2 okruhy dle vlastního výběru

Cena: dospělí 90 Kč ● děti od 6 let, studenti, ZTP, senioři 50 Kč ● rodinné vstupné (rodiče + max. 3 děti) 250 Kč ● děti do 6 let zdarma (s výjimkou expozice o Krtečkovi)

3 okruhy podle vlastního výběru

Cena: dospělí 130 Kč; děti od 6 let, studenti, ZTP, senioři 70 Kč; rodinné vstupné (rodiče + max. 3 děti) 350 Kč; děti do 6 let zdarma (s výjimkou expozice o Krtečkovi)

Poslední aktualizace: 2.9.2020
Kladenský zámek je zajímavý pro každého na mapě

Příspěvky z okolí Kladenský zámek je zajímavý pro každého

Kladno - zámek
Barokní zámek je nejvýznamnější památkou města Kladna ve Středočeském kra…
Zámecká zahrada se nachází v Zádušní ul. v centru města u kladenského zám…
Jdeme do kladenského zámeckého parku a podívat se na zdejší…
Nejvýznamnější kladenskou památkou je barokní zámek. Stojí na místě původní středověké tvrze zvané Horní, z níž…
Původně se zde nacházela stavba gotického kostela z 50. let 14. století…
Původně se zde nacházela stavba gotického kostela z 50. let 14. století.…
Pro cyklisty z Kladna a okolí vznikl před nedávnem ideální výletní cíl.…
Kožová hora, lidově Kožovka, je skalnaté návrší, jihozápadně od Kladna, porostlé vysokými smrky, borovicemi a břízami. Je nejvyšším bodem celého mírně…
Jdeme na výstavu výtvarníků pod širým nebem v kladenské čtvrti Podprůhon .…
I ctihodný kročehlavský měšťan, kterým bezesporu jsem, se musí občas vypravit takzvaně do města, nebo jak se taky říká na Kladno.…
Novorenesanční stavba, postavená roku 1884 pražským stavitelem E. Brandte…
To nám to letí, zase první středa v měsíci (tentokrát březen), obloha jako…
To tuhle v pondělí mi zase volala hlasem vystresovaným máma. Nestrhli jí …
Kladno leží ve Středních Čechách, západním směrem od Prahy. Kladno je úzc…
Jdeme do Sládečkova vlastivědného muzea v Kladně. Já bydlím na Kladně a…
Galerie kostek je umístěná v areálu kladenského obchodně-společenského centra Central Kladno. Procestujte celý svět během jednoho odpoledne. Nové…
Uvědomil jsem si, že v místech, kde se už snad desítky let odehrává…
Konečně jsem se ,,rozhoupal“ k tomu, abych vyrazil poznat další město a…
Starokladenský pivovar u Kozlíku je v centre mesta Kladno na triede Československej armády oproti Námestiu svobody. Je to nenapadná…
Milý turisté, na svém profilu píšu hlavně o výletech vzdálených či…