Klácelka, Čertovy hlavy, Harfenice, Had aneb krajem Václava Levého

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní Do přírody

Dnešní výlet začneme v Liběchově, což je městečko nedaleko Mělníka. Dorazit do něho můžeme automobilem, my ovšem zvolíme raději vlak. Nádraží sice neleží přímo ve městě, nicméně procházka od něho do městečka je vcelku příjemná. V samotné obci se nachází barokní zámek, ve kterém má své expozice vystaveno Náprstkovo muzeum. Dominantou města je rovněž kostel svatého Havla, který leží přímo v centru.

Z městečka se vydáme po modré značce, která vede zpočátku stromovou alejí. Procházka je to příjemná a uklidňující. Zhruba po 2 km dorazíme k jeskyni Klácelka. V jejím okolí můžeme obdivovat sochy rytířů vytesané sochařem Václavem Levým. Pokračovat budeme stále po modré značce a za 1 km dorazíme k proslulým "Čertovým hlavám." Jedná se o unikátní skalní výtvory o výšce 9 m, které jsou srovnatelné snad jen s Mount Rushmore v USA (:-)).

Po jejich prohlídce sejdeme k hlavní silnici, kterou přejdeme a vydáme se po žluté značce směrem na Harfenice. Zpočátku stoupáme, ovšem ne příliš, takže se nemusíme bát, že bychom se v parném létě příliš zpotili. Po nějakých 2 km dorazíme do Harfenic. Zde můžeme opět obdivovat práci Václava Levého, který zde vytesal do skály spousty různých obličejů a dalších překrásných útvarů.

Po dalších 500 m dorazíme k tzv. Hadu. Jedná se opět o dílo vytesané do skály. Přestože bylo vytvořeno v polovině 19. století a spousta lidí ho již spatřila a chtěla si ho jak se patří osahat, stále je zřetelně viditelný ve skále. Po prohlídce Hada je již čas vrátit se pomalu do Liběchova. Zvolíme cestu po neznačené cestě do Ješovic, což je místní část Liběchova. Nejzajímavější v této obci je zřejmě památná lípa, která se nachází v jejím středu. Po její "prohlídce" již vyrazíme opět směrem k vlakovému nádraží v Liběchově.

Celkově měří trasa zhruba 10 km, je vcelku nenáročná a je schůdná i pro rodiny s dětmi.

Kokořínsko je krajem skal a skalních útvarů. A když se k tomu přidá poctivá lidská práce, vznikají úžasné věci.

Najíst se můžeme v Liběchově nebo v Želízech. Doporučujeme ovšem raději vzít si jídlo do baťůžku.

Při cestě procházíme nádhernou přírodou jižní části Kokořínska. A to je to, proč do této oblasti jít.

Vstupné do Náprstkova muzea v Liběchově stojí 40 Kč / osoba. Jiné vstupy nejsou

Poslední aktualizace: 2.9.2023
Klácelka, Čertovy hlavy, Harfenice, Had aneb krajem Václava Levého na mapě
Autor: chantal

Příspěvky z okolí Klácelka, Čertovy hlavy, Harfenice, Had aneb krajem Václava Levého

Liběchovka
Tento vodní tok o délce 24,5 km, ploše povodí 157,2 km2 a průměrném ročním…
Vydejte se po stopách vynikajícího sochaře své doby - Václava Levého, který …
Z údolí říčky Liběchovky od autobusové zastávky "Želízy, mateřská škola…
Několik snímků ze Želíz, středočeské obce, jež se nachází v severozápadní…
Jedeme do Želíz na Čertovy hlavy a další unikáty. Nejlepší je vyjet z…
„Kam čert nemůže, nastrčí ženskou,“ praví jedno přísloví. My jsme se za…
Pátek 13. 8. 2021 V noci bylo příjemně, jen ty perseidy jsme neviděli.…
Výchozím bodem naší trasy je obec Želízy.Za místní…
Z vesničky Želízy po cyklotrase 10 na Hrad Kokořín. Z Kokořína po…
Mezi Želízy a Liběchovem zachází ze silnice do lesa modrá turistická znač…
Želízy jsou vyhledávaným turistickým místem díky sochařskému umění pana Václava Levého, který v první polovině …
Blaník a jeskyně Klácelka
Soubor reliéfů od sochaře Václava Levého se nachází ve svahu v lese asi…
Křížová cesta vede z obce severovýchodně na návrší ke kostelu sv. Ducha A sv. Hrobu  a z části ji lemuje dvěstě let stará lipová ale…
Liběchov leží u soutoku říčky Liběchovky s Labem, u hranice mělnického…
Jdeme za druhými největšími skalními sochami, hned po těch v Americe, kde…
Krátká dovolená skončila a nastal standardní víkend. I během něj nám měla…
Socha znázorňující ženu hrající na harfu a několik obličejů od sochaře V. Levého. Vlastní Harfenici nalezneme v…
První zmínku o zdejším kostele nalezneme k roku 1350, kdy byl farním a…
Barokní zámek v malém středočeském městečku Liběchov je krásnou památkou p…
Barokní zámek Liběchov stojí při ústí Liběchovky do Labe na okraji…