Ke sv. Vojtěchovi u Horní Lukavice

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní Do přírody

Z Dolní Lukavice na jižním Plzeňsku jsme se vydali na odpolední asi 8 kilometrovou procházku. Cílem bylo památné místo opředené svatovojtěšskou legendou. Najdeme ho jen pár set metrů západně od obce Horní Lukavice u lesa zv. Háj. Zpět do Dolní Lukavice jsme se vrátili přes obec Lišice.

Z Dolní Lukavice jsme po silnici došli do Horní Lukavice. Cestou jsme míjeli nově upravené odpočinkové místo se zrestaurovanou sochou sv. Pavla.

Prošli jsme trojúhelnou návsí obce s opravenou kaplí a sousedícím domkem Obecního úřadu. Pak jsme si museli dát pozor při přecházení rušné silnice Klatovy - Plzeň, která obec rozděluje na dvě části. Po louce jsme zamířili k cípu lesa, kde je kámen s malým důlkem. Důlek je otiskem kolena sv.Vojěcha, který zde podle pověsti zanechal, když poklekl k modlitbě. U kamene byl postaven dřevěný sloupek s obrázkem sv. Vojtěcha. Sloupek byl v nedávné době obnoven.

Přes blátivé pole jsme pak přešli na cestu, která z Horní Lukavice vede směrem severozápadním a dnes slouží i jako cyklostezka. U cesty stojí ve stínu čtyř lip křížek. Údajně se neví, kdy a kým byl křížek s kamenným podstavcem postaven.

Po této cestě jsme se vrátili zpět do Horní Lukavice. Přešli jsme hlavní silnici procházející obcí a za návsí odbočili vlevo směrem východním. Okolo malého rybníčku jsme po asfaltce došli do obce Lišice. Okolo lišického rybníka jsme zamířili k řece Úhlavě. Řeku jsme přešli po lávce a dostali se k lišickému mlýnu.

Za mlýnem směrem na Snopoušovy je u řeky pěkné upravené místo se sochou sv. Jana Nepomuckého. Socha byla nedávno zrestaurována. Na lavičce u sochy jsme si krátce odpočinuli a vydali se zpět do Dolní Lukavice. Při řece to již nebylo daleko. U Turkovy pily před Dolní Lukavicí jsme si u náhonu všimli ohryzaných stromů - stop po působení bobra.

V Horní Lukavici na konci obce u hlavní silnice směrem na Plzeň je možné se najíst i ubytovat v restauraci a penzionu U Tichých.

Jedná se o nenáročnou procházku kulturní, zemědělskou, ale příjemnou krajinou jižního Plzeňska. Takže se nám vše líbilo.

Pro nemotorizované turisty : pro dopravu do Dolní Lukavice je možné využít autobus linky Přeštice - Nebílovy - Plzeň. Dobré spojení je i o víkendech.

Poslední aktualizace: 27.2.2012
Ke sv. Vojtěchovi u Horní Lukavice na mapě
Autor: slaja

Příspěvky z okolí Ke sv. Vojtěchovi u Horní Lukavice

Motomuzeum v Chlumčanech ocení nejen milovníci motorek
Je nejen pro milovníky motorek, ale i pro všechny ostatní. Může b…
Obec Dolní Lukavice se nachází 20 km na jih od Plzně na západním břehu řeky…
Autobusem z Přeštic jsme dojeli do obce Dolní Lukavice. Jedná se o…
Barokní zámek stojí na okraji parku v jižní části vsi Dolní Lukavice na…
Hned na začátek je třeba podotknout, že se nejedná o známé pražské…
Tak už tady máme zase koronavirový nouzový stav – pro změnu podzimní. Opět máme omezovat setkávání, ale chodit do přírody. Teď je to…
Na kopci Ticholovci nedaleko Přeštic je Skála, na které je namalován sv.…
Přeštice leží v Západních Čechách, jižním směrem od Plzně. Město se rozkl…
  Současná vedra delším cestám moc nepřejí a tak nezbývá nic jiného, než…
Přeštický kostel je významnou barokní památkou a současně krajinnou dominantou. Byl postaven v letech 1750 – 1775 podle plánů jednoho z…
Muzeum se nedá přehlédnout. Nachází se hned u hlavní silnice č. 27 Plzeň -…
Barokní kostel stojící po levé straně hlavní silnice z Plzně na…
Konečně jsme se zbavili nouzového stavu a tím pádem se můžeme pohybovat i …
Město Dobřany leží na řece Radbuze. Pro některé je známo tím, že je zde…
Na výlet do Dobřan nás zlákala novinová zpráva, která oznamovala,…
Na východním okraji vsi Újezd, vedle dominanty - empírového Kostela sv.…
Zámek Lužany stojí uprostřed lužních lesů na břehu řeky Úhlavy. Zámek Lužany se nachází nedal…
Zámek Lužany
Zámek Lužany leží ve stejnojmenné obci asi 4 km od Přeštic. Původně…
  Na Křížovém vrchu, dříve nazývaném Vrabina, byl v druhé polovině 19. století, na místě původního  barokního kostelíka, postaven…
Romantické zříceniny hradu Skála se ukrývají v hlubokém lese na členitém buližníkovém hřebenu poblíž Přeštic na Plzeňsku. Dispozice…