Jeseníky - tentokrát v osadě na Bílém Potoce

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Do přírody

Jeden předloňský podzimní víkend jsme se vypravili do osady Bílý Potok, která je částí Vrbna pod Pradědem. Po příjezdu jsme se ubytovali a jdeme na malou procházku po okolí - na nedaleké kaskádky a Vodopády Skalního potoka. Vydáváme se po hlavní asi 1 km, pak odbočíme vpravo na lesní asfaltku, po které stoupáme nádhernou neporušenou přírodou okolo Skalního potoka. Všude okolo nás jsou ve svazích skaliska a různě tvarované stromy. Místy se dá sestoupit dolů k potoku a prohlídnout si tak krásná zákoutí a kaskády a vodopádků hezky zblízka. Potom se vracíme stejnou cestou zpět na místo ubytování a dobrou večeři.

Další den se budíme do krásného rána. Po snídani se vydáváme na výlet pod masív Medvědího vrchu, procházíme osadou Bílého potoka, potom pokračujeme lesní asfaltkou, která nás vede do hor. Po ránu je ve zdejším údolí ještě zima, je třeba se dobře obléci. Kousek za osadou vidíme protipovodňový jez, dál jsou svahy pokryté krásným lesem s balvany - pravá jesenická divočina ! U prvního vysokého skaliska vpravo nad potokem se nacházíme pod zbytky skalního hradu Weissenštejna, ke kterému vede strmou skalnatou strání zelená odbočka. Koryto pod ním je plné balvanů, voda přes ně přetéká a tvoří tak peřeje a minivodopádky s nádhernými zákoutími. Tomuto já nikdy neodolám, a tak zůstávám zde fotit. A manžel ? Co jiného, než že pádí strmým chodníkem obhlédnout skalisko výš ve svahu - na vrchol musí po kovovém žebříku, ale to je pro něho maličkost, nemá totiž problém se závratí jako já.

Bez adrenalinového zážitku by nejspíš dál jít nemohl... Po jeho návratu pokračujeme proti toku Bílého potoka, mírně stoupající silnička nabízí pohled na jeho četné kaskády s peřejemi. Ve stráních vidíme zajímavé stromy, kořeny i menší skaliska.

Dostáváme se k mostku a rozcestí. Příčnou cestou vpravo - mírně stoupáme do svahu - pohodlně se dostáváme vysoko do hor. Po 1,5 km jsme na rozcestí. Stojíme u další lesní asfaltky - značené zelenou turistickou značkou. Stoupá kolem hradu Rabenštejna a Solné boudy do svahů Medvědího vrchu.

Asi 10 minut stoupáme silničkou a za větší zatáčkou se nám otevírá krásný pohled na skálu pod i nad cestou - " Kamzičí skála " je nádherné vyhlídkové skalisko. Přijdeme blíž a jsme ohromeni výhledem z tohoto místa. Přímo naproti nám vidíme malebné skalní útesy Jeleních a Karliných kamenů, vpravo - Černý vrch a Jelení loučky, zcela vlevo - hřeben Žárového vrchu, Plošiny, Lyry, hlavní bodem na obzoru je nepřehlédnutelný Praděd s Petrovými kameny a i pohled dolů do propasti pod námi je zajímavý.

V podzimních barvách je zdejší krajina opravdu překrásná a vidět to na vlastní oči je nezapomenutelný zážitek. Až se dosyta pokocháme vší tou krásou, pomalu se vracíme zpět. Cestou se ještě zastavíme u druhého skalního hradu - Rabenštejna - bez jehož prohlídky by manžel odsud nemohl odejít. Když se k večeru vrácíme do místa našeho ubytování na Bílém potoce - majitel nám uvaří výbornou večeři - nějakou divočinu a knedlík se zelím . Až má poklizené všechno své zvířectvo a má chvíli volna, sedne si k nám na kus řeči a pivko před spaním a my mu vyprávíme zážitky z našich cest a on nám zase o svém životě v těchto nádherných horách.

Výbornou stravu jsme měli v místě našeho ubytování v soukromí jednoho stavení na Bélém potoce u hlavní silnice.

Zaujala nás jak tato krajina s nádhernými kaskádami, vodopádky, tak zdejší příroda a pohled z " Kamzičí skály " byl nezapomenutelný.

Osada Bílý potok leží v údolí Střední Opavy v Hrubém Jeseníku a svou polohou láká k zimní i letní rekreaci. Cesty i cyklostezky do okolí jsou dobře značené, vcelku pohodlně přístupné. Příroda Jeseníků je nádherná, hrozivá, malebná a překvapující - velice rádi sem jezdíme. Turisté zde najdou mnoho příležitostí k procházkám i výletům.

Poslední aktualizace: 10.2.2013
Jeseníky - tentokrát v osadě na Bílém Potoce na mapě
Autor: JENNY-JANA

Příspěvky z okolí Jeseníky - tentokrát v osadě na Bílém Potoce

Bílý Potok
Osada Bílý Potok je místní částí Vrbna pod Pradědem a najdeme ji západním…
   Dnešní výlet je určen pouze pro opravdové milovníky ryzí přírody a…
Jelení kameny nad osadou Bílý Potok
   Seskupení Jeleních kamenů vytváří nejen skalnatou hranu vysoko nad…
Rozcestí Hutě je orientační místo na zelené turistické trase a výchozí bo…
Turistické značení: Lokalitou nevede turistická značka. Celá trasa vede po asfaltové silnici.Délka trasy: 16km Popis trasy: Teď z jara jsou říčky a…
   V našem pokoji na ubytovně na Bílém Potoce se budíme do překrásného…
Hrad Weissenstein vznikl někdy v II. polovině 13. století a i když jeho…
   Ač je to k nevíře, lze i v současnosti prožít nejedno veliké…
Zhruba ve dvou třetinách vzdálenosti okružní cesty mezi Vrbnem…
Na Výsluní je rozcestí a orientační místo na zelené turistické trase a na…
  Asi nebývá na těchto stránkách zvykem popisovat výlet, k…
   Jako skalní maják se vysoko nad údolím Bílého potoka v moři hustých lesů …
Zbytky přemyslovského hradu Fürstenvalde najdete na Zámecké hoře, která se…
V samém srdci Hrubého Jeseníku se nachází nádherná dolina, jejíž návštěva potěší snad každého romantika. Nachází se v méně navštěvované…
Poslední srpnová neděle je u nás v Jeseníkách i posledním dnem,…
Žárový vrch ( 1093 m.n.m.) se zvedá jihozápadním směrem od města Vrbno po…
V dnešním pokračování vás zavedu do míst, jež jsou mému toulavému srdíčku obzvláště blízká a která - i když leží poblíž známých lázní…
Karlova Studánka leží severozápadním směrem od města Bruntál a tvoří vstupní bránu na vrchol Praděd ( 1492 m.n.m.), který se zvedá západním směrem…
Praděd
Nejvyšší a nejnavštěvovanější vrchol Moravy určitě upoutá svou výškou (1492 m) a možnostmi vyžití, hlavně sportovními. Poskytuje podmínky pro pěší…