Jeseníky - procházka přes Červenohorské sedlo

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Celodenní výlet Do přírody

Takže zase jednou hurá do Jeseníků, tentokrát na tři dny. Ubytování jsme si zajistili v Koutech nad Desnou a odtud jsme podnikali výlety. Jeden den jsme si naplánovali prohlídku Dlouhých Strání, ale nevěděli jsme, že se musí objednávat předem, takže nastala změna plánu a vydali jsme se na procházku přes Červenohorské sedlo. Z Koutů jsme jeli autobusem, od hotelového komlexu se serpentýnovou silničkou dostaneme na hřeben, odkud je hezká vyhlídka na sedlo a protější stráň.

Vyrubaná stráň tvoří geometrický obrazec - velký kosočtverec, který slouží ke sjezdovému lyžování lehkých i náročných tratí. Jsou zde s námi velké davy turistů, takže mezi nimi míříme i my lesem kolem různě zkroucených stromů od bouřky a všelijakých luk s pahýly stromů, k Vřesové studánce. Na tomto hezkém místě máme malý odpočinek, poobědváme zde řízky, které jsme si z domu sebou přivezli.

Chodníkem procházíme mezi Červenou horou a Vozkou, pod námi z levé strany videíme propast, na dně bublá Hučivá Desná. Franta chtěl jít na průzkum, takže mě odeslal po žluté značce dolů, prý mě za půl hodiny dožene a pokračoval 1 km ke kamenné bráně po hřebenu Červené hory. Potom se vrací za mnou.

Cesta pokračuje strmě dolů, pak serpentýnami přes spoustu roklin, místy tu jsou i bažiny. Asi po půl hodině mě dohání. Na závěr nás oba čeká sestup žebříkovými schody k lesní asfaltce. Dostáváme se dolů k Hučivé Desné, fotíme si její krásné kaskády a zákoutí, dál pohodlnou silničkou kolem jezů na řece, splavu, vodopádu dojdeme až k rozcestí Poniklý potok.

Přes osadu Antoním se dostáváme až k hospůdce na okraji Koutů, kde kupujeme chleba a nějaké zásoby na druhý den. Před večeří jsme zpět v hotelu, po sprše scházíme dolů do restaurace hotelu, kde si dáváme dobrou večeři. Pak malá procházka a zpět do hotelu, těšíme se na další den, kdy jsme se chystali k vodopádům.

Oběd jsme měli sebou z domu, na večeři jsme se zastavili v hotelu Pod sedlem, kde jsme byli ubytováni.

Líbilo se nám zde, u Červenohorského sedla ve významném pohoří Jeseníky je i parkoviště, hotely s restauracemi. Krásná okolní příroda je pozoruhodná ve všech ročních obdobích, trasu si každý může vybrat na rozcestníku turistických cest. Červenohorské sedlo je oblíbeným a významným rekreačním střediskem severní Moravy v pohoří Hrubý Jeseník ve výšce 1013 metrů.

Červenohorské sedlo je také oblíbeným lyžařským střediskem, patří mezi největší lyžařská střediska v této oblasti, také odděluje Pradědskou a Keprnickou hornatinu. Je významným místem na hřebenové trase Hrubého Jeseníku.

Poslední aktualizace: 17.7.2013
Jeseníky - procházka přes Červenohorské sedlo na mapě
Autor: JENNY-JANA

Příspěvky z okolí Jeseníky - procházka přes Červenohorské sedlo

vyhlídka na Praděd, Červenohorské sedlo a Dlouhé Stráně
K vyhlídce na Praděd, Červenohorské sedlo a Dlouhé Stráně se dostaneme po…
Většinou se říká že neštěstí nechodí po horách ale po lidech. Ovš…
Díky občanskému sdružení „Společně obětem hor“ vzniká na Červenohorském sedle Památník obětem hor. Bude se jednat o dřevěnou kapličku, v které budou…
Letošní léto se nese v duchu toho loňského, čili občas je hezky, …
Červenohorské leží v Jeseníkách, je zde k…
Po měsíci návrat na místo činu, čili Červenohorské sedlo. Člověk míní,…
Zimy, které jsou skoupé na sníh a mráz (kam se zatím řadí ta právě…
Červenohorské sedlo, oblíbené lyžařské středisko v Jeseníkách…
Ačkoliv na Červenohorské sedlo jezdí našinec celý život, občas…
  Sestupová (či výstupová) trasa z (na) Červenohorského sedla směrem…
Pro nadcházející sezonu přibylo v okolí Červenohorského sedla jed…
Turistický rozcestník, který se nachází u autobusové zastávky u hotelu v…
Mezi nejhezčí túry v Jeseníkách určitě patří hřebenovka…
Trasa: Červenohorské sedlo | Klínovec | Malý Jezerník | Slatě |…
Na samotné zprovoznění jižní části silnice I./44 z Koutů na Červenohorské…
Trasa je dlouhá 8 až 9 kilometrů.Z hotelu Červenohorské sedlo, vy…
Trasa je dlouhá 13 až 14 kilometrů.Z hotelu Čevenohorské sedlo vyjdeme…
Pokud se vydáte autobusem, od zastávky autobusu pod Červenohorským sedlem,…
Hory a podzim. Jak se praví, je to skoro nejlepší kombinace pro p…
Turistický rozcestník, který se nachází u autobusové zastávky u hotelu v…