Jemnice turistická i ,,moderně,, turistická.

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Celodenní výlet Za kulturou Do přírody

Důchodci ve věku 65+ mají slevu na hromadnou dopravu ve výši 50% z ceny jízdenky. Levné cestování vlaky a autobusy inspiruje aktivní důchodce ve věku 65+ k výletům se slevou na dopravě. Vzhledem k soustavnému zdražování všeho nelze se věnovat jen ,,klasické,, turistice, která spočívá v tom, že si zaplatíte nějaký výlet někam a domů si přivezete jen vzpomínky na výlet.
Proto je nutné ,,jít s dobou,, a snažit se ,,vydělat,, i na turistickém výletu a přivést si nějaké materiální hodnoty pro svojí domácnost. V Třeboni lze zakoupit rybí speciality v podnikové prodejně Třeboňský kapr. Více na www.prodejryb.cz
V Jemnici jsem nenašel prodejnu ryb, ale je tam továrna na čaj www.jemca.cz . Je tam i obchod z řetězce www.mojehruska.cz , který se jmenuje Univerzál Chalupa.Obchod je v Tyršově ulici v Jemnici,kde lze nakoupit soutěžní potraviny a soutěžit o hodnotné ceny (televize s úhlopříčkou 164 cm, nové botasky, švýcarské hodinky TISSOT, elektrická koloběžka a další ceny). Proč si nezahrát loterii bez vkladu na sázku? Nikdo neprohraje. Jíst a pít se musí a proto lze po dobu soutěže přednostně konzumovat soutěžní potraviny a soutěžní nápoje.

Dnes jedeme autobusem nejen za turistikou po památkách na autobusové nádraží Jemnice. V této oblasti jezdí nové, moderní a pohodlné autobusy Made in Germany, takže jízda autobusem do Jemnice je pohodlná, přijemná a pro aktivní důchodce ve věku 65+ velmi levná se slevou 65+.
Z autobusového nádraží Jemnice projdeme přilehlým parkem a nakoupíme si v Tyršově ulici v prodejně Univerzál Chalupa snídani a soutěžní potraviny. Pečlivě uschováme účtenku z nákupu, kterou co nejdříve přihlásíme do soutěže.
Po snídani v přilehlém parku se vydáme k zámku Jemnice, kde nás uvítají bohyně Diana, bohyně Athena a na balkoně čtyři nahé osoby, které se jeví jako děti. Sami jsme nudisté,slunečné dny trávíme u vody na nudistických plážích, a  proto se nad  nahotou osob, které se jeví jako děti, nepohoršujeme. Poté pokračujeme ulicí V Zahrádkách k strážní věži Bašta. Dále pokračujeme pěšky nebo na kole k Muzeum Jemnice, které je na hlavním náměstí v Jemnici. Poté se vrátíme k městským hradbám, kde je několik bran, z kamene vytesaná soška mladé dívky a kamenný most. Všechny tyto středověké památky jsou velmi zajímavé a stojí za shlédnutí.
Poté následuje zpáteční cesta, během které se mohou movitější turisté zastavit na oběd v některém stravovacím zařízení na trase ve směru autobusové nádraží a odjezd autobusem z autobusového nádraží Jemnice.

Potraviny a nápoje pro snídani v parku se dají koupit v prodejně Univerzál Chalupa z řetězce www.mojehruska.cz v Tyršově ulici, která je přímo u parku a asi 400 metrů od autobusového nádraží Jemnice.
Ubytování se dá zajistit na www.hotely.cz nebo na www.hotel.cz

Líbily se středověké památky - hradby, strážní věž, brány a most.
Stejně tak se líbil nákup soutěžních potravin v prodejně Univerzál Chalupa, který přinesl šanci na výhru zboží pro vlastní domácnost v ceně okolo 50 000 Kč.

Athena.
Athena.  •  Foto: favorit10

Turistický výlet do Jemnice co nejdříve se vždy vyplatí, a to z více důvodů, které jsem popsal ve svém příspěvku.
Vstupné se neplatí, protože zámek Jemnice i Muzeum Jemnice jsou uzavřeny pro veřejnost.

Čaje z místní továrny na čaj www.jemca.cz lze zakoupit v Turistickém centru na adrese Husova 2, Jemnice

Dopravní spojení: www.idos.cz        www.cd.cz

Veřejné WC je přímo na autobusovém nádraží. Budova, kde je umístěno veřejné WC je označena jen malou a nenápadnou cedulkou s nápisem WC, takže kdo je na autobusovém nádraží Jemnice poprvé, tak by pravděpodobně toto veřejné WC neobjevil a uvažoval by o vykonání potřeby v přilehlém parku.

Poslední aktualizace: 22.4.2024
Jemnice turistická i ,,moderně,, turistická. na mapě
Autor: favorit10

Příspěvky z okolí Jemnice turistická i ,,moderně,, turistická.

Jemnice - hradby
První zmínka o jemnickém hradebním opevnění je datována…
První zajímavostí, kterou jsme po našem příjezdu do Jemnice uviděli, byl…
Jednou z mnoha jemnických památek je také více jak 1300 m dlouhý pás městských hradeb, který původně dosahoval délky téměř 2 km.…
Mohutná dvoupatrová čtyřkřídlá zámecká budova s vnitřním lichoběžníkovým…
Zámek Jemnice se nachází ve stejnojmenném městě na Třebíčsku v kraji…
Tento poněkud zvláštní rynek má půdorys kříže. Jeho hlavní část tvoří…
Nejvýraznějším objektem a zároveň největší okrasou hlavního jemnického rynku je kostel sv.Stanislava s vyhlídkovou věží, jejíž červ…
Od hradu Landštejna nás po obědě autobusek odvezl do Slavonic, kde nás na…
Po vypití kávy v jemnické cukrárně si Jana posteskla, že už ji moc bolí nohy. A ať prý jdu na prohlídku muzea sám, že mne tady počká…
Jemnice leží na Jižní Moravě, západním směrem od města Moravské Budějovice. Městečko se rozkládá u jižního okraje Českomoravské vysočiny. …
Odjíždíme z Hohe Wandu v Rakousku, zlatého hřebu celé této naší cesty, a…
Až do letošního roku pro mne bylo tohle menší město pouze bodem na mapě, známé příběhem z Petiškovy knihy pověstí o hradech, zámcích…
Věž kostela sv. Stanislava v Jemnici je zdaleka viditelnou dominantou města. Má výšku 54m. Ochoz je ve výšce 31 m a vede na něj 136…
Město Jemnice leží mezi Dačicemi a Moravskými Budějovicemi. Založeno byl…
Zachovalá a zrekonstruovaná Dolní brána je součástí rozsáhlého městského opevnění. U jejího spodního konce je do zdi vsazena gotická…
Při letošních Dnech evropského dědictví jsme se vypravili konečně do…
Na severním okraji města vedle kostela sv. Víta se nachází prastará lípa, jejíž věk se odhaduje na 800 let. Název dostala po italském františkánském…
Jemnice - kostel sv. Jakuba Většího
Nachází se na severozápadním okraji města v bývalé obci Podolí. Nejstarší částí objektu je válcová věž, pozůstatek rotundy z počátku 12. století. Ta…
Čtvrtek 19. 5. 2022 Ráno vstáváme opět do sluníčka, snídáme, balíme,…
Zámek je dominantou obce Police na Třebíčsku v kraji Vysočina. Zámek je č…