Jarní Písařovská pahorkatina

Tipy na výlet Rodina s dětmi Celodenní výlet Do přírody

Nenáročná pěší turistika, trasa o délce 11 km, začíná v železniční stanici Ruda nad Moravou. Po zelené značce se vystoupá na Šošolu a pokračuje se do Janoušova. Stále po zelené se jde k rozcestníku Mezník, kde se přechází na žlutou značku. V Jakubovicích se můžeme občerstvit v příjemném pohostínství. Z luk Na Stráži jsou výhledy k Bušínu. trasu můžeme ukončit v Písařově u točny autobusů, anebo po červené sejít do sedélka Hambálek a opatrně po silnici do restaurace Kocanda.

Pohodový jednodenní výlet se spoustou času na fotografování, výhledy, zkoumání přírody a prohlídky nenápadných kulturních zajímavostí, do kterých patří kapličky, kříže, boží muka a roubené chalupy. Rychlý výstup na Šošolu nám roztepe srdce rychleji, dále je však cesta pohodová v kvalitě lesních a lučních cest charakteru pahorkatiny. Vychutnat si lze Jarní zpěv ptačí a bzukot včelí. Nádherné jsou nedaleké výhledy.

Pokud nemáme sbalenu svačinu z domu, můžeme si ji koupit v Rudě nad Moravou na trase. Pokud jsme si svačinu nesnědli v autobuse nebo ve vlaku a máme hlad už na začátku cesty, vydržíme k dřevěnému přístřešku Pod Janem. Další doporučené místo k občerstvení je pohostinství v Jakubovicích 100 m od turistické trasy. Velký výběr jídla a pití dostaneme v cíli cesty v restauraci Kocanda na křižovatce před Písařovem.

Po cestě si samozřejmě můžeme nejvíce vychutnat čistou přírodu. Uvidíme život na podhorských vesnicích, pasoucí se ovce a koně. Zajímavá je roubená lidová architektura v Janoušově i v Jakubovicích. Výhledy jsou nedaleké, jedná se vesměs o rozhledy na sousední kopce, lesy a vesnice. Za mokra bych doporučil impregnovat obuv, některé luční cesty jsou zarostlé.

Výlet jsem začal v Olomouci na vlakovém nádraží, odkud je vynikající spojení do Rudy nad Moravou. Zpáteční cestu jsem volil autobusem z Písařova do Zábřeha a následně vlakem zpět do Olomouce.

Poslední aktualizace: 1.5.2012
Jarní Písařovská pahorkatina na mapě
Autor: PavelMaPa

Příspěvky z okolí Jarní Písařovská pahorkatina

Jakubovice – Svatá Trojice (sousoší)
Při cestě z Janoušova (žlutá TZ) nelze přehlédnout velmi pěkné sousoší sv. Trojice. Je vlastně s podivem, že dílo se ještě neocitla …
Hartíkov Horská vesnička je součástí nedalekého Bušína.…
Nejvýznamnější památkou malé vísky Jakubovice, nacházející se…
Jakubovice jsou malou podhorskou obcí se 185 obyvateli a najdeme…
Kvalitní, ornamentálně zdobenou památku najdeme volně stojící u polní…
Kdo někdy odbočil ze silnice č. 11 před stoupáním na Hámbálek (k hospodě Kocanda u Písařova) směrem k vesnici Jakubovice, může…
O pěkné vyhlídkové trase mezi rozcestím Pod Janem a samotou Žampach už jsem se před časem zmínil. O tom, že toto místo stojí i za de…
Kdyby se měly do seznamu památek zařadit všechny kapličky, kříže nebo boží muka, co jsou…
Kříž z roku 1843 u křižovatky polních cest z Hartíkova a Rudy nad Moravou k Janoušovu. Rozcestí najdeme na katastru Hartíkova. Název…
Od nepaměti se tak říká samotě a sedélku, pod vrcholem Zlé hory (…
Se sochami českého světce Jana Nepomuckého se na našem území…
Atraktivita malé podhorské obce Janoušov na Šumpersku není určitě dána mno…
Janoušov je malá rekreační podhorská obec s 50 trvalými obyvateli. Obec se rozkládá na úpatí vrcholků Hrubého Jeseníku a v údolí Bušínského potoka. U…
Pomníky 1. světové války jsou k vidění vskutku v každé větší (ale i menší)…
Na to, jak je Janoušov malou obcí, jeví se náhodnému návštěvníkovi celkem…
Rozcestí červené a zelené turistické značky pod vrchem Čečel v Hanušovické vysočina (červená TZ od Hambálku ke Svaté Trojici) je pojmenováno …
Hřebínek se třemi hlavními vrcholy nad Rudou nese název Žďár. Stejnojmenná přírodní památka s územím na hadcovém podkladě. Dobře…
Čtyři dny volna, na které připadají Velikonoce jsou už natolik inspirující…
Jestliže první dva víkendy plnily večerní zprávy „dramatické“ záběry z plně obsazených až narvaných prostor uzavřených lyžařských st…
S probouzejícím se jarem nezačíná jen vegetační období, ale i turistická sezóna, cyklosezóna, sezóna zahrádkaření, steakování,…