Jarcová - rozhledna Bražiska

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Do přírody

Jedeme na dovolenou na Slovensko. Konečně jsme oba v důchodu, máme spoustu času, tak jsme si na to vyhradili 5 - 6 týdnů. Na trase se chceme zastavit tam, kde je něco zajímavého a kde to neznáme. Chceme si udělat nějakou túru v horách, prohlédnout si hrady, zámky i typické slovenské dřevěné kostelíky, zastavit se v historicky zajímavých městech. Právě nyní opouštíme Valašské Meziříčí a směřujeme na Vsetín, ale jen do obce Jarcová.

Nad obcí Jarcová, v nadmořské výšce 476 metrů je dřevěná rozhledna. Stojí na pozemku pana Viléma Bystroně, který si toto místo velice oblíbil, že se rozhodl zde postavit rozhlednu. Budoval ji od podzimu 2008 do jara 2009, konstrukce je z modřínového dřeva, je celoročně volně přístupná. Je vysoká 14 metrů, vyhlídková plošina je ve výšce 11 metrů. Uvnitř je 68 schodů, na závěr vás čekají čtyři žebříky. A pak už se můžete jen kochat nádhernými pohledy na Jeseníky, Beskydy, ale samozřejmě i na nedaleké město Valašské Meziříčí.

Přímo k rozhledně se dojet autem nedá. Nevede k ní ani žádná turistická značka. To nás trochu zmátlo. Zpočátku jsme viděli šipky, ale na označení, že dále jen pěšky, jsme nereagovali. Po cestě se nechalo pokračovat, ale hlavní bylo, že se nějak nedalo nikde šikovně zaparkovat. Až na křižovatce cest, kdy žlutá turistická značka odbočovala vpravo, jsme mohli auto nechat. Jen jsme nevěděli, kde přesně jsme. Možnosti byly asi dvě. Až podle GPS v tabletu jsme zjistili, že rozhledna je kdesi v kopci za námi. Ale protože se neradi vracíme, tak jsme si udělali vlastní okruh. Pokračovali jsme pěšky po neznačené cestě okolo chat, na křižovatce jsme se prudce otočili vlevo a dostali jsme se k rozhledně shora. Tím se nám otevřeli vpravo výhledy - na stranu, kam z rozhledny vidět už nebylo. Pak jsme ještě museli k rozhledně odbočit vlevo, ale to už jsme rozhlednu viděli.

Z rozhledny jsme pokračovali vlastně v přímém směru, až jsme dorazili na místo, kudy jsme před časem jeli. Dokonce tam bylo i místo, kde by se nechalo zaparkovat. Jenže to bychom nesměli přehlédnout odbočku z hlavní cesty.

Trošku jsme si to tedy protáhli, ale užili jsme si to. Byl to fajn výlet s krásnými výhledy, i když počasí nám zrovna moc nepřálo.

Okolím jsme jen projížděli, nocleh jsme zde nesháněli. Ani nevím, kde je nejbližší občerstvení. Možná i v Jarcové, ale určitě v nedalekém Valašském Meziříčí.

Nejdřív jsme nechápali, proč rozhledna nebyla vybudována o kousek výš na kopci, aby z ní byl kruhový výhled. Nyní to chápeme. Pan stavitel pozemek na vrcholu určitě už nevlastnil. Proto mu tímto můžeme jen poděkovat za vše, co naprosto nezištně pro turisty udělal.

Vstup na rozhlednu není zpoplatněn. Takže mohu jen doporučit dávat pozor na odbočující šipky. A pak se jen těšit na hezké výhledy. Stojí za to.

Poslední aktualizace: 8.5.2016
Jarcová - rozhledna Bražiska na mapě

Příspěvky z okolí Jarcová - rozhledna Bražiska

Rozhledna Bražiska - Jarcová u Valašského Meziříčí
Dřevěná rozhledna…
Pri ceste domov z výletu do Valmezu som sa konečne dostala na miesto,…
Jarcová je malá obec, která leží na jihu nedaleko od města Valašské …
  Toto chráněné území nalezneme v místech, kde nejvýchodnější výběžky…
   Veškeré známé dřeviny u nás lze velmi zjednodušeně rozdělit na stromy …
 Tak jako venku za okny pomalu opadává listí ze stromů, odpadl v noci…
Rozcestník žluté a modré turistické zna…
Jarcovská kula je skalní útvar zvedajíc…
Naučná stezka T. G. Masaryka začíná na náměstí ve Valašském Meziříčí,…
   Dávno pryč jsou časy, kdy železniční trať z Valašského Meziříčí na…
17.8.2019 I letos v srpnu nechyběl takřka v pravidelném termínu p…
   Ráno vstáváme velmi brzy a celí natěšení se chystáme na velikou…
Řeka Bečva je největším přítokem řeky Moravy, vznikla soutokem dvou Bečev -…
  Po 59 km svého toku vstupuje Vsetínská Bečva do "svazku manželského" se…
Do Valašského Meziříčí. Vzhledem k tomu, že město leží na soutoku…
Rozsáhlý zámek se nachází nad levým břehem Rožnovské Bečvy v severní části…
Informační centrum Vám poskytne informace o společenských, kulturních a…
 Na samém okraji zbylého torza historického jádra města se nad srázem nad…
  Hlavní náměstí ve Valašském Meziříčí nenese jméno po prvorepublikovém…
Růžový Žerotínský zámek ve Valašském Meziříčí
Rozsáhlý dvoupatrový trojkřídlý zámek v severní části historického jádra…