Jak zámecký pán zachraňoval dráteníka

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Za kulturou Do přírody Na kole

Jedeme do Březnice. Malého městečka za Příbramí.

Březnice vznikal jako kupecká a řemeslná osada u tvrze Březnice na břehu řeky Vlčavy v 13.století. V 16. a 17. století byla přestavěna v krásný renezanční zámek. Ten má dnes dva okruhy. Součástí prohlídky 2.okruhu nebo okruhu 1+ je prohlídka renezanční knihovny , která se zachovala ve stavu z roku 1558. V té době se na zámku konala tajná svatba Flipiny a Ferdinanda Tyrolaského. Ferdinad se kvůli ní vzdal možnosti být někdy císařem. Filipína byla krásná, chytrá a bohatá, ale jen kupecká dcera. V 19. století byl zámeckým pánem Hanuš Krakovský z Kolovrat - obrozenec a mececenáš řady našich spisovatelů. Jedna z příhod z jeho života se stala inspirací pro Boženu Němcovou - povídka Dráteník. Hrob dráteníka najdete vedle hřbitovní kaple sv.Rocha postavené bratry Lurágovými.Děti se mohou proběhnout v krásném zámeckém parku. Vedle zámku je u restaurace Na statku velice pěkné dětské hřiště.

V restauraci Na statku se velmi dobře vaří. Je možnost se najíst i na terase a mají i přímo v jídelním lístku dětské porce, které jsou, ale tak velké, že menší dětští jedlíci je nemohou celé sníst. Pro milovníky piva se zde čepuje pivo Herold, které si ve vedlejším pivovaru můžete na vrátnici zakoupit i sebou domů. Nemusíte kupovat celou basu - klidně Vám prodají třeba jen jedno pivo.

Nejvíc se mi líbilo, že pokud se nesejde 5 lidí nevrací se vstupné a do zámku jde průvodce třeba jen s dvěma turisty.

Cena vstupu závisí na zvoleném okruhu. Nejdražší 1+ je nyní za 110 Kč. Oběd Na Statku , pokud si vyberete z hotovek /bývají 3/ tak se pohybuje do 90Kč. Výborné jsou také palačinky /45 Kč/ a špaldové kafe /20 Kč/, které si můžete pořídit v cukrárničce, která je umístěna v jedné části bývalého opevnění zámku u bylinkové zahrádky.

Poslední aktualizace: 6.6.2010
Jak zámecký pán zachraňoval dráteníka na mapě
Autor: hanaanna

Příspěvky z okolí Jak zámecký pán zachraňoval dráteníka

Březnice (město)
Březnice je v Jižních Čechách jižním směrem od města Příbram. Město…
Synagoga v Březnici se nachází uprostřed židovské čtvrti zvané Lokšany, architektonicky a urbanisticky…
Židé začali Březnici osídlovat na počátku 18. století. Pro stavbu jejich…
Březnice je městečko na rozhraní jižních a středních Čech. Základem města byla původně dřevěná tvrz, přestavěná…
Březnice leží ve Středočeském kraji na silnici z Plzně do Tábora. První…
Stručný popis místa: Na Náměstí v Březnici naproti budově radnice stojí dva meteorologické sloupky. Trochu je zastiňuje kašna umístě…
Socha s pamětní deskou připomíná tragickou událost, ke které došlo 10. května 1945 zde v Březnici. Revoluční garda na příjezdové cestě do Březnice postavila barikádu, předpokládajíce, že tím zabrání příjezdu hitlero…
Kamenný silniční most přes říčku Vlčavu (Skalici) se nachází mezi histori…
Kostel sv. Františka a Ignáce na náměstí v Březnici je raně barokní. Postavil jej v letech…
Stručný popis místa: Hřbitovní kostel svatého Rocha stojí za ulicí Horní…
Renesanční zámek spojený s romantickou láskou Ferdinanda Tyrolského a Filipíny.Zámek je veřejnosti přístupný od dubna do řijna, ale…
Putování Po stopách Ladislava Stehlíka Zemí zamyšlenou III. etapa.   …
V Zámku nám vyprávěli o židovské části Březnice a židovském hřbitově.…
Do Březnice jsme vyjeli osobním vozem Škoda Felicie zelené barvy. …
Vážení přátelé Turistiky i turistiky,tentokrát Vás pozvu na výlet na zámek Březnice.Dostanete se sem vlake a pak od nádraží pěšky po…
Březnice (zámek)
Soutěž 2 body
Renesanční zámek Březnice je hlavní dominantou stejnojmenného města, …
Stručný popis místa: Pokud jste někdy mířili v Březnici kolem zámku a…
Vážení přátelé turistiky i Turistiky, tentokrát Vás pozvu na vycházku po…
dopravíte se k nám jakýmkoliv způsob…
Základní informace: Zbytky hradiště se rozkládají na hřebeni Šance…